دوئل مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال

چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 09:00
مطالعه 7 دقیقه
S65-Coupe-VS-Continental-GT
کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین...
تبلیغات

کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، ب‌ام‌و M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد 2103 رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئل‌های قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست 1339 رأی را تصاحب کند درحالی‌که به گرن توریزمو 764 رأی داده شده است و بنابراین ب‌ام‌و M6 با کسب 63 درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری 6

مازراتی گرن توریزمو

؟

ب‌ام‌و سری 6

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال 1952 بازمی‌گردد. البته قبل از آن در سال 1939 لینکلن از این نام استفاده کرده بود و به‌تازگی هم آن‌را احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال 1965 از این نام برای یک سدان لوکس در نسل‌های مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسل‌ها نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم ساخته می‌شد. سپس برای مدتی نزدیک به 20 سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال 1985 بنتلی که در آن سال‌ها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال 1991 بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکس‌واگن بر بنتلی، در سال 2003 نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکس‌واگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آن‌را نسل اول دوران جدید کانتیننتال می‌دانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. این کوپهٔ لوکس اما در حال حاضر در نسل دوم دوران جدید خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس 2010 معرفی شد و تولید آن همچنان با انجام فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌هایی ادامه دارد. البته نسل سوم کانتیننتال GT هم‌اکنون مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند و به‌زودی معرفی خواهد شد. نسخهٔ کابریولت این ماشین هم با نام کانتیننتال GTC تولید می‌شود. بنتلی این کوپهٔ لوکس خود را با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه می‌کند که ما برای این دوئل موتور قوی‌تر دوازده سیلندر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین نمونهٔ موردبررسی ما از نوع اسپید است که قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارد. این مدل در سینهٔ خود یک موتور 6 لیتری دوازده سیلندر توئین توربو با آرایش منحصربه‌فرد W شکل دارد که 640 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

هرچند معرفی نسخهٔ کوپهٔ مرسدس بنز S کلاس به فوریهٔ سال 2014 بازمی‌گردد و سابقهٔ کوتاهی دارد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانی‌تر از این است چراکه مرسدس بنز از چندین دهه پیش اقدام به ساخت نسخهٔ کوپهٔ S کلاس با نام‌های مختلفی مانند 280SE کوپه می‌کرد؛ اما در سال 1992، سازندهٔ آلمانی نسل اول مدل جدید CL را به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس بزرگ و جایگزینی برای S کلاس کوپه معرفی نمود که تولید آن در طی سه نسل تا سال 2014 ادامه یافت؛ اما همان‌طور که اشاره شده در این سال مرسدس بنز تصمیم گرفت طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید خود، بار دیگر نام S کلاس کوپه را احیا کند و بدین ترتیب S کلاس کوپه جایگزین CL شد. این خودرو که بر اساس S کلاس نسل W222 ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2014 به نمایش عمومی درآمد. هرچند این خودرو نسخهٔ کوپهٔ S کلاس است اما در طراحی خصوصاً در بخش عقب تفاوت‌های نسبتاً زیادی با برادر سدان خود دارد. برخلاف CL، نسخهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام S کلاس کابریولت ساخته می‌شود و به‌تازگی یک نسخهٔ ویژه و لوکس‌تر از آن توسط مایباخ با نام S650 معرفی شده است. S کلاس کوپه برخلاف نسخهٔ سدان تنها با سه پیشرانه و در سه مدل با نام‌های S500، S63 AMG و S65 AMG تولید می‌شود که ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی مدل S65 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل از یک نیروگاه 6 لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن‌هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. نکتهٔ عجیب در مورد S65 کوپه این است که درحالی‌که مرسدس بنز برای دو نسخهٔ دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic را ارائه می‌کند، S65 فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ 4Matic برای آن وجود ندارد.

 

مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ S65 کوپه

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

پیشرانه

6 لیتری V12

6 لیتری W12

تنفس

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

630 اسب بخار

640 اسب بخار

گشتاور

1000 نیوتن متر

840 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

4.1 ثانیه

3.9 ثانیه

مسافت 400 متر

12.2 ثانیه

12.1 ثانیه

حداکثر سرعت

300 کیلومتر در ساعت

330 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت

14.5 لیتر (ترکیبی)

15.6 لیتر (ترکیبی)

وزن

2200 کیلوگرم

2320 کیلوگرم

طول

5.04 متر

4.81 متر

فاصلهٔ محوری

2.94 متر

2.74 متر

قیمت پایه

233,525 دلار

243,025 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9773038]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.