راندمان گرمایی بالای پیشرانه فرمول 1 مرسدس

جمعه 31 شهریور 1396 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
Mercedes F1 Engine 01
مرسدس-ای‌ام‌جی به قدری روی پیشرانه فرمول 1 جدید خود کار کرده که هم‌اکنون شاهد کسب راندمان گرمایی بیش از 50 درصدی در تست‌های داینو هستیم.
تبلیغات

پیشرانه این کمپانی آلمانی از سال 2014 تاکنون در مسابقات حاضر بوده و همانند دیگر پیشرانه‌های فرمول 1 دارای 6 سیلندر و گنجایش 1.6 لیتری به همراه سیستم توربو است. این پیشرانه ثابت کرده که قدرتمندترین و قابل‌اعتمادترین پیشرانه فرمول 1 بوده و هم‌اکنون کاراترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود.

راندمان گرمایی یک پیشرانه احتراق داخلی با محاسبه توانایی پیشرانه در خارج کردن انرژی از سوخت تخمین زده می‌شود. عموماً این پیشرانه‌ها تنها می‌توانند حدود 20 درصد انرژی بنزین را به قدرت قابل استفاده تبدیل کنند. البته برخی پیشرانه‌های دیزلی راندمانی بالاتر از 40 درصد دارند.

پیشرانه جدید مرسدس هم‌اکنون بیشتر از انرژی تلف‌شده می‌تواند قدرت تولید کند.

ذکر این نکته مهم است که مرسدس با یک پیشرانه داینو (موتور متصل به دستگاه داینامومتر در آزمایشگاه) به این راندمان گرمایی دست یافته و تست انجام شده در جاده یا پیست مسابقه نبوده است. با این وجود، راندمان کسب شده یک رویداد مهم در تاریخ پیشرانه‌های احتراق داخلی است.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.