بررسی مرسدسبنز E400 کوپه 2018
با وجود استفاده از معماری مشترک در ساختار، مرسدس E کلاس کوپه دارای روحیه کاملا متفاوتی نسبت به برادر سدان خود است. ورای حذف دو درب عقب و ستونهای B، ظاهری آراسته و کالبدی خوشتراش، آن را به یک رفیق تمام عیار برای گشت و گذار در شهر و رانندگی در جاده بدل نموده است. صندلیهای عقب هم جای کافی برای نشاندن دو همسفر بزرگسال را در اختیار میگذارند تا دیگر بهانهای برای بیرون نرفتن با دوستانتان نداشته باشید.
در قیاس با نمونه سدان، فاصله بین محورهای E کلاس کوپه به میزان 6.6 سانتیمتر کاهش داشته و درکل، با کاهش طولی معادل 9.65 سانت مواجه شده است. نتیجه این تغییرات، دستیابی به نیمرخی زیبا و رضایتبخش است.
در داخل کابین، خطوط طراحی قوسدار و زیبا جلوهای از اشرافیت خصوصی را به نمایش میگذارند. خوشبختانه اینجا خبری از دکمههای گرد و برجسته و همچنین تزیینات پلاستیکی با طرح چوب نیست. از روکش های چرمی نسخه استاندارد گرفته تا تریم چوبی براق پیانو بلک و نیز از دریچههای خاص تهویه روی دربها گرفته تا گرمکن 1050 دلاری غربیلک فرمان و استراحتگاه بازو، همه و همه جمع شدهاند تا سرنشینان E400 را لای پر قو قرار دهند.
وظیفه به پیش راندن این موجود خوشگذران را پیشرانه تویین توربوشارژ V-6 سه لیتری، در تعاون با گیربکس نه سرعته اتوماتیک و نیز سامانه چهارچرخ محرک 4Matic برعهده دارند. مورد اخیر مبلغ 2500 دلار هزینه بیشتر را نسبت به مدل دیفرانسیل عقب بر مشتریان تحمیل مینماید. پیشرانه توربو-شش با توان 329 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتن-متر، کمترین مشکل را در به جلو راندن این کوپه معزز 1957 کیلوگرمی، از خود نشان میدهد. سیستم انتخاب حالت دینامیکی مرسدس بنز به منظور هماهنگسازی واکنشهای دریچه گاز، گیربکس و سیستم تعلیق بر حسب شرایط مختلف، از آمادگی کاملی برخوردار است. حالت اسپرت تعادل مناسبی میان کیفیت سواری و پرفورمنس خودرو ایجاد مینماید و در وضعیت کامفورت نیز علاوه بر تعویض دندهها در دورهای پایینتر، ناهمواریهای سطح جاده نیز به خوبی جذب سیستم تعلیق میشوند. حالت اکو نیز خود گویای وضعیتی خستهکننده است؛ اما بر خلاف آن در وضعیت اسپرت پلاس، شاهد سواری زمخت به همراه غرش بیشتر پیشرانه و تعویض دندهها در دورهای بالاتر خواهید بود.
عملکرد E400 در پیست به گونهای بود که توانست رکود پنج ثانیه را در آزمایش شتاب 0تا96km/h و زمان 13.6 را با سرعت 166.4 کیلومتربرساعت، در تست یک چهارم مایل (400 متر) به ثبت برساند. در مقام مقایسه میتوان به آئودی A5کوپه مجهز به موتور چهار سیلندر خطی دو لیتری توربوشارژ با توان 252 اسب بخار اشاره نمود. این خودرو موفق شد تا در هر دو آزمایش، زمان یکسانی با E400 به ثبت برساند. همچنین ب ام و 640i کانورتیبل که از نظر قیمت و نوع کاربری بسیار نزدیک به E400 است، موفق شد تا زمانهای 4.9 و 13.6 را تست ها به ثبت برساند.
شتاب جانبی خودرو در عبور از پیچ، در حالی که پاپوشهای Primacy 3 ZP میشلین به پا داشت، برابر 0.9 جی بود. عملکرد سیستم فرمان دقیق و صحیح است اما کاستیهایی نیز مشاهده میشود. سیستم ترمز فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است؛ مسافت مورد نیاز برای توقف از سرعت 112km/h، برابر 47.55 متر است که 1.52 متر نسبت به رکورد مرسدس AMG E43 سدان، کمتر است. استواری پدال ترمز نیز قابل تحسین است و با تعدد بکارگیری، از صلابت آن کاسته نمیشود. البته بهتر است تاکید کنیم که در شرح ماموریت این خودرو، انجام امور محیرالعقول دینامیکی مشاهده نمیشود و نبایست چنین انتظاری از آن داشت.
با وجود پنجره کوچک ثابت در قسمت عقب، گشودن سایر پنجرهها را حین سواری با E400 در دل یک روز نمناک پاییزی، به عنوان نسخهای درمانگر، به شما پیشنهاد میکنم.
از نظر آپشنها و تجهیزات سفارشی، خودروی مورد بررسی توسط تیم ما، از گزینههایی ذیل سود میبرد:
رنگ متالیک آبی لونار(720دلار)، پکیج تزییناتی آ ام گ (2500دلار)، رینگهای 19 اینچی پنج پره اسپلیت(500 دلار)، ایربگهای جانبی عقب(420دلار)، صندلیهای مالتیکانتور ماساژ دهنده(950 دلار)، گرمکن و تهویه صندلیها(450دلار).
همچنین لیست سایر آپشن هایی که برای این خودرو ارایه میشوند، شامل موارد پیش رو خواهد بود:
سیستم صوتی Burmester 3D شامل 23 اسپیکر، 25 کانال آمپلی فایر و توان کل 1450 وات به ارزش 5400 دلار و پکیج پریمیوم3 که هرآنچه را مشتری از منظر فناوری انتظار دارد، به او ارایه میدهد. پریمیوم3 با بهای 10200 دلار گزینههای ذیل را با خود به ارمغان میآورد:
صفحه سرعتشمار 12.3 اینچی، هداپ دیسپلی، دوربین دید اطراف، شارژر بیسیم، چراغهای LED، کروز کنترل تطبیقپذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم معاونت در پارک و پارهای موارد دیگر. با نصب تمامی آپشنهای مذکور، قیمت این خودرو از 62,395 دلار به 87,785 دلار افزایش خواهد یافت.
در پایان بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید که اگر پرفورمنس در اولویت معیارهای شما قرار دارد، احتمالا کادیلاک ATS-V کوپه گزینه مناسبتری برای شما باشد. با این حال، در بین رقبای اندکی که وجود دارند، نزدیکترین رقیب از خانواده خود E400 بیرون میآید یعنی E-class کابریولت و دیگر تصمیم با شماست که چقدر میخواهید از هواخوری با خودروی لوکس شخصیتان لذت ببرید.
منبع: caranddriver