دست رد مرسدس-آام‌گ به سینهٔ X کلاس

جمعه 13 مهر 1397 - 04:37
مطالعه 2 دقیقه
Mercedes-Benz-X350d-1
در ماه ژوئن امسال مرسدس بنز اعلام کرد که در حال بررسی ساخت نسخهٔ قدرتمندتری از پیکاپ X کلاس است. حال اما با توجه به اظهارات رئیس مرسدس-آام‌گ آقای...
تبلیغات

در ماه ژوئن امسال مرسدس بنز اعلام کرد که در حال بررسی ساخت نسخهٔ قدرتمندتری از پیکاپ X کلاس است. حال اما با توجه به اظهارات رئیس مرسدس-آام‌گ آقای «توبیاس موئرز»، به نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد پیشرانهٔ هشت سیلندری را در زیر کاپوت این پیکاپ میان سایز که بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده قرار دهد؛ بنابراین ظاهراً موتور V6 دیزلی قوی‌ترین و بالاترین پیشرانهٔ X کلاس خواهد بود. هرچند این موتور برای یک پیکاپ میان سایز پیشرانهٔ کم‌توانی نیست اما نصب یک نیروگاه V8 توئین توربو در زیر کاپوت X کلاس می‌توانست آن‌را به یکی از سریع‌ترین و تواناترین پیکاپ‌های دنیا تبدیل کند.

اما بااین‌حال، حداقل از دید آقای موئرز، یک X کلاس AMG ایدهٔ مناسبی نیست زیرا وی معتقد است که ریشه‌های اسپرت و عملکردی AMG با ماهیت و شخصیت ژاپنی این پیکاپ مطابقت ندارد. این یعنی اساساً مدل X350d 4Matic همچنان به‌عنوان قوی‌ترین نسخهٔ اولین پیکاپ مرسدس باقی خواهد ماند. این مدل به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 دیزلی مجهز است که 255 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد برای بخش پیکاپ‌های اروپایی و استرالیایی مناسب است اما خریداران آمریکایی علاقهٔ شدیدی به وجود موتورهای V8 در زیر کاپوت پیکاپ‌ها دارند و به همین دلیل X کلاس در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.