معرفی نسخهٔ پایانی مرسدس S65 AMG، وداع غم‌انگیز با موتورهای V12

سه‌شنبه 14 اسفند 1397 - 14:30
مطالعه 5 دقیقه
Mercedes-AMG-S65-Final-1
چندی پیش مرسدس بنز اعلام کرد که برای خداحافظی با مدل دوازده سیلندر S65 AMG، نسخهٔ پایانی آن‌را معرفی خواهد کرد اما در آن زمان هیچ‌گونه مشخصات خاص...
تبلیغات

چندی پیش مرسدس بنز اعلام کرد که برای خداحافظی با مدل دوازده سیلندر S65 AMG، نسخهٔ پایانی آن‌را معرفی خواهد کرد اما در آن زمان هیچ‌گونه مشخصات خاص و یا هیچ تصویری از این خودرو منتشر نشد. حالا اما سازندهٔ آلمانی، نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن S65 AMG را معرفی کرده است. از این نسخهٔ پایانی تنها 130 دستگاه ساخته خواهد شد که همگی صرفاً با رنگ بیرونی مشکی متالیک ارائه می‌شوند.

علاوه بر این، نسخهٔ پایانی S65 AMG به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی برنزی مات مجهز شده و در سپرهای جلو و عقب و همین‌طور رکاب‌های آن نیز تریم برنزی مات کار شده است. همچنین سر اگزوزهای این نسخهٔ ویژه نیز به رنگ مشکی براق بوده و یک نشان نقره‌ای‌رنگ ویژه هم روی ستون‌های C آن دیده می‌شود که نشان می‌دهد این یک S65 معمولی نیست. روی کاور پیشرانهٔ V12 این خودرو نیز پلاک معروف «یک مرد، یک موتور»، بجای نقره‌ای، به رنگ مشکی درآمده است.

در داخل S65 فاینال ادیشن چرم مشکی‌رنگ زیبایی به همراه‌ تریم آلومینیومی و فیبر کربنی و همین‌طور دوخت مسی‌رنگی ارائه شده است. علاوه بر این، این نسخهٔ پایانی به غربیلک فرمان AMG Edition هم مجهز شده تا کابین آن کمی شیک‌تر از نسخهٔ معمولی به نظر برسد. روی کنسول مرکزی نیز پلاک ویژه‌ای کار شده که شمارهٔ تولید خودرو از 1 تا 130 را نشان می‌دهد.

طبیعتاً نسخهٔ پایانی S65 نمونه‌ای فول آپشن است و به‌صورت استاندارد از ویژگی‌ها و تجهیزاتی برخوردار است که معمولاً سفارشی هستند. این تجهیزات از سقف پانوراما گرفته تا صندلی‌های شخصی عقب با قابلیت تنظیم بی‌نهایت را شامل می‌شود؛ بنابراین در S65 فاینال ادیشن، بهترینِ بهترین‌های مرسدس بنز ارائه شده است. این خودرو همچنین به پکیج رانندهٔ AMG هم مجهز شده که محدودیت حداکثر سرعت را تا 300 کیلومتر بر ساعت باز کرده است. مرسدس بنز حتی برای این سدان لوکس یک چادر سفارشی را هم طراحی کرده است.

در سینهٔ نسخهٔ پایانی S65 همان نیروگاه 6 لیتری V12 توئین توربوی مشهور مرسدس-آام‌گ جای گرفته که مثل نسخهٔ معمولی 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم به‌اندازه‌ای است که می‌تواند این سدان سنگین 2.3 تنی را ظرف تنها 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند. متأسفانه اما این آخرین S کلاسی است که به پیشرانهٔ دوازده سیلندر مجهز است.

همان‌طور که گفته شد، تنها 130 دستگاه از نسخهٔ پایانی S65 ساخته می‌شود که البته فعلاً قیمت آن‌ها اعلام نشده است اما بدون شک بالاتر از قیمت پایهٔ 232 هزار دلاری نسخهٔ معمولی S65 خواهد بود. این نسخهٔ پایانی رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد؛ اما S65 تنها محصول مرسدس بنز نیست که باید در نمایشگاه ژنو امسال با آن خداحافظی کنیم چراکه سازندهٔ آلمانی در این نمایشگاه نسخهٔ پایانی رودستر SLC را هم به نمایش درخواهد آورد.

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.