مرسدس AMG GT73 با 800 اسب بخار به جنگ پورشه پانامرا می‌رود

دوشنبه 13 خرداد 1398 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door-2019-1024-0a
مرسدس-آام‌گ دو سال پیش با معرفی کانسپت GT 4 در نمایشگاه ژنو، رویکرد کاملاً جدیدی را برای محصولات آیندهٔ خود نشان داد که آن استفاده از نیروی...
تبلیغات

مرسدس-آام‌گ دو سال پیش با معرفی کانسپت GT 4 در نمایشگاه ژنو، رویکرد کاملاً جدیدی را برای محصولات آیندهٔ خود نشان داد که آن استفاده از نیروی الکتریسیته بود زیرا این کانسپت به قوای محرکه‌ای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز شده بود که مجموعاً 800 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد؛ اما بااین‌حال تاکنون چنین قوای محرکه‌ای برای GT 4 تولیدی ارائه نشده و در حال حاضر قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو مدل GT63 S است که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 640 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

حال اما اتوکار گزارش داده است که مرسدس در حال کار بر روی نسخهٔ هیبریدی این خودرو با نام GT73 است که قدرت فوق‌العاده‌ای برابر با 800 اسب بخار داشته و پرچم‌دار جدید خانوادهٔ این کوپهٔ چهاردر خواهد بود. این مدل یکی از اولین محصولات هیبریدی واقعی مرسدس-آام‌گ خواهد بود. به گزارش اتوکار، عکاسان جاسوس پروتوتایپی از GT73 را در حال آزمایش دیده‌اند که در سکوت کامل حرکت می‌کرده است. این یعنی GT73 در حالت الکتریکی قرار داشته و احتمالاً برای مدت کوتاهی توانایی کار به‌صورت تمام الکتریکی را دارد.

این سوپرسدان قدرتمند به لطف گشتاور فوری موتور الکتریکی احتمالاً شتابی زیر 3 ثانیه خواهد داشت و با استفاده از سیستم هیبریدی خود می‌تواند تا 50 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. مرسدس بنز در طول تاریخ خود از عدد 73 برای چند محصول بسیار خاص و فوق‌العاده کمیاب مثل SL73 استفاده کرده است اما احتمالاً در آینده بیشتر شاهد استفاده از این عدد در محصولات این شرکت خواهیم بود زیرا علاوه بر GT73، ممکن است مدل‌های پرچم‌دار G کلاس و S کلاس هم با نام G73 و S73 ارائه شوند.

GT73 پاسخ مستقیم مرسدس بنز به پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid محسوب می‌شود که به قوای محرکه‌ای هیبریدی مجهز است. البته پورشه تنها 680 اسب بخار قدرت دارد و GT73 با 800 اسب بخار قدرت بر آن کاملاً برتری خواهد داشت. به گزارش اتوکار، این سوپرسدان آلمانی اوایل سال آینده معرفی خواهد شد و احتمالاً به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از GT63 S کنونی با قیمت 159 هزار دلار خواهد بود. این در حالی است که هم‌اکنون قیمت پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid از 186 هزار دلار آغاز می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.