معرفی فیس‌لیفت مرسدس E63 AMG، غرشی در برابر M5

پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 - 11:00
مطالعه 11 دقیقه
Mercedes-Benz-E63_AMG-2021-1024-02
تقریباً هم‌زمان با معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و M5، مرسدس بنز هم فیس‌لیفت خانوادهٔ E63 را برای مدل 2021 معرفی کرده است. E63 جدید در ظاهر از همان تغییراتی...
تبلیغات

تقریباً هم‌زمان با معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و M5، مرسدس بنز هم فیس‌لیفت خانوادهٔ E63 را برای مدل 2021 معرفی کرده است. E63 جدید در ظاهر از همان تغییراتی بهره بُرده که نسخه‌های پایین‌تر E کلاس اخیراً تجربه کرده‌اند. این تغییرات از جلوی خودرو با چراغ‌های LED جدید، سپر جدید و تجهیز به جلوپنجرهٔ پانامریکانا شروع می‌شود. علاوه بر این، در اسپلیتر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است. این اسپلیتر به‌صورت استاندارد نقره‌ای‌رنگ است اما در صورت سفارش پکیج شب AMG به رنگ مشکی براق درمی‌آید و با سفارش پکیج فیبر کربنی AMG به‌صورت فیبر کربنی ارائه می‌شود.

واضح‌ترین تغییر در عقب E63 مدل 2021 چراغ‌های باریک و زاویه‌دار افقی است که کاملاً با قبل متفاوت هستند. چراغ‌های نسخهٔ استیشن اما تغییری نداشته و مثل قبل است هرچند که گرافیک داخلی آن‌ها برای مطابقت با نسخهٔ سدان بروز شده است. E63 سدان جدید همچنین به‌صورت استاندارد به اسپویلر لبهٔ درب صندوق مجهز شده که به‌صورت همرنگ بدنه یا فیبر کربنی قابل انتخاب است.

کابین E63 فیس‌لیفت برای مالکان نسخهٔ کنونی این خودرو بسیار آشنا خواهد بود اما بااین‌حال در اینجا جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX از طریق صفحه‌نمایش بزرگ‌تری با پد لمسی ارائه شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین این ماشین غربیلک فرمان بازطراحی شده است که از دکمه‌های لمسی هم سود می‌برد.

زیر کاپوت E63 AMG مدل 2021 همان نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که مثل قبل در نسخهٔ S (در هردو مدت سدان و استیشن) 613 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. به گفتهٔ مرسدس، نسخهٔ سدان E63 S ظرف 3.3 ثانیه و نسخهٔ استیشن در 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

E63 S جدید مثل نسخهٔ کنونی به سیستم AMG Ride Control+ با تعلیق بادی چند محفظه‌ای و کمک‌فنرهای قابل تنظیم تطبیقی مجهز است که سه حالت مختلف شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند. همچنین مثل قبل حالت دریفت هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود تا راننده بتواند تمام نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کند. وظیفهٔ متوقف کردن این هیولای چموش هم بر عهدهٔ دیسک‌های ترمز 390 میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 360 میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب است. همچنین ترمزهای سرامیکی بزرگ AMG هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.