تجربه رانندگی با مرسدس E300 e مدل 2021

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 14:30
مطالعه 9 دقیقه
Mercedes-E-300-e-18
همه‌گیری کرونا اندکی زمان عرضه مرسدس E کلاس جدید را به تأخیر انداخت. ما سال پیش نسخه فرمان چپ این خودرو را در مجله اتو اکسپرس تست کردیم اما برای...
تبلیغات

همه‌گیری کرونا اندکی زمان عرضه مرسدس E کلاس جدید را به تأخیر انداخت. ما سال پیش نسخه فرمان چپ این خودرو را در مجله اتو اکسپرس تست کردیم اما برای اولین بار فرصت تست نسخه بازار بریتانیای آن به ما دست داده است. بی‌شک یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این خودرو در بریتانیا مدل E 300 e EQ Power AMG Line خواهد بود.

در واقع خودروی تست شده از نوع AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس بوده که از نظر تجهیزات و برخی ریزه‌کاری‌ها سطح بالاتری داشته و قیمت 55040 پوندی دارد.

البته پایه و اساس خودرو تغییری نداشته و شامل قوای محرکه پلاگین هیبریدی E 300 e می‌باشد. این مجموعه از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 208 اسب بخاری، واحد الکتریکی 120 اسبی و باتری 13.5 کیلووات ساعتی تشکیل شده است. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با 316 اسب بخار است.

مرسدس مدعی شعاع حرکتی 55 کیلومتری این خودرو در حالت تمام الکتریکی است هرچند این برد به اندازه مدل‌های کوچک‌تر همچون A 250 e گیرا نیست.

البته آلایندگی 38 گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر به این معنی است که سدان اجرایی مرسدس در دسته مالیاتی 12 درصدی قرار می‌گیرد بنابراین حتی در تریم گران‌تر نایت ادیشن پریمیوم پلاس هم E کلاس هزینه‌های مالیاتی چندان زیادی نخواهد داشت. پس واضح است که کاربران ناوگانی و سازمانی از این موضوع سود خواهند برد اما همه‌چیز این مدل به مزیت مالیاتی‌اش مربوط نمی‌شود.

اگرچه وزن خالص E 300 e برابر با 1990 کیلوگرم بوده اما گشتاور 440 نیوتون متری خود پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود این سدان به‌طور سورپرایز کننده‌ای پرشتاب عمل کند و تنها کافی است اشاره‌ای اندک به پدال گاز داشته باشید تا قدرت پیشرانه را حس کنید.

پیشرانه بنزینی هم اصلاً تحت‌فشار قرار نمی‌گیرد و با همکاری واحد الکتریکی باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای می‌شود.

اما خب در مواقعی که باتری خالی باشد پیشرانه کاملاً تحت‌فشار قرار گرفته و این موضوع خودش را نشان می‌دهد. همانند همه خودروهای پلاگین هیبریدی، برای سود بردن از مصرف سوخت پایین و ادعایی زیر 2 لیتر در هر صد کیلومتر باید باتری را همواره شارژ کنید.

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مرسدس فوق‌العاده نرم بوده و تنها زمانی که شارژ باتری رو به اتمام باشد شاهد تعویض قدرت ناهنجاری بین پیشرانه الکتریکی و درون‌سوز خواهید بود.

از نظر سواری و هندلینگ هم E کلاس همچون شناخته شده اما وزن بیشتر قوای پلاگین هیبریدی گاهی اوقات روی سواری خودرو در عبور از دست‌اندازها و چاله‌ها تأثیر منفی گذاشته و دامپرها در کنترل جرم خودرو با چالش مواجه می‌شوند. همچنین سیستم فرمان E 300 e بهتر از ب ام و سری 5 بوده هرچند چابکی آن به پای حریف باواریایی نمی‌رسد. E کلاس اکثر اوقات خودرویی آرام و راحت است.

چیزی که جدید است و باید با گذشت زمان به آن عادت کرد غربیلک فرمان و کنترل‌های حساس به لمس است. هم‌اکنون باید حرکات متفاوتی برای عملکردهای پایه همچون تنظیم صدا، کروز کنترل و تنظیمات شخصی‌سازی طرح داشبورد دیجیتال و... انجام دهید.

هم‌اکنون شاهد بازخورد لمسی هستیم که حتی نسبت به تاچ پدهای نسل پیشین E کلاس نیز متفاوت بوده و شاید برخی افراد برای یادگیری آن نیاز به زمان داشته باشند؛ اما خب کنترل‌ها همچون همیشه عالی هستند.

سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس با بهترین‌های این کلاس قابل‌مقایسه بوده و از گرافیک تیز، پاسخ‌های سریع و تکنولوژی مدرن همچون درگاه‌های شارژ سود می‌برد. استفاده از این نمایشگر نیز به لطف طراحی منطقی منوها به راحتی صورت می‌گیرد.

مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس از دو جفت نمایشگر 12.3 اینچی، ناوبری واقعیت افزوده، اندروید اتو و اپل کارپلی، شارژ بی‌سیم، دوربین 360 درجه، حسگرهای پارک، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های گرم شونده، ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، تریم مشکی براق بدنه و سانروف پانورامیک سود می‌برد.

از نظر تکنولوژی‌های ایمنی نیز باید به مواردی همچون تشخیص عابران پیاده، دستیار نقاط کور و دستیار تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. E کلاس فیس لیفت از یورو انکاپ 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

اگرچه این خودرو تجهیزات لوکس زیادی دارد اما احساس می‌کنیم مدل AMG Line دارای تجهیزات ضروری کافی بوده و قیمت 46230 پوندی آن ارزان‌تر از نسخه نایت ادیشن پریمیوم پلاس است.

هر دو مدل با استفاده از شارژر 7.2 کیلووات ساعتی در یک ساعت و نیم باتری را شارژ می‌کنند اما اگر از شارژر خانگی استفاده شود این زمان به 5 ساعت خواهد رسید.

استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای بار تأثیر گذاشته و آن را از 540 لیتر مدل بنزینی و دیزلی به 370 لیتر رسانده که 10 لیتر کمتر از برخی هاچبک‌های خانوادگی می‌باشد.

مرسدس E 300 e جدید یک سدان اجرایی عالی با تکنولوژی‌های زیاد است. این خودرو شعاع حرکتی خوبی در حالت تمام الکتریکی داشته اما ما مدل فول AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس را توصیه نمی‌کنیم. مدل استاندارد نیز خودرویی آرام و راحت، جادار و اقتصادی بوده و از تجهیزات زیادی برخوردار می‌باشد.

مشخصات مرسدس E 300 e EQ Power AMG Line نایت ادیشن پریمیوم پلاس

  • قیمت: 55040 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/700 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر 2 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.