احتمال معرفی کانسپت مرسدس EQG در نمایشگاه مونیخ

سه‌شنبه 29 تیر 1400 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
realistic-mercedes-eqg-render
مرسدس می‌گوید G کلاس قوی‌تر از زمان است و برای حفظ آن در عصر الکتریکی‌ها نیازمند حذف پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از نیروگاهی پاک است. اولا...
تبلیغات

مرسدس می‌گوید G کلاس قوی‌تر از زمان است و برای حفظ آن در عصر الکتریکی‌ها نیازمند حذف پیشرانه‌های درون‌سوز و استفاده از نیروگاهی پاک است. اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر قبلاً گفته بود که G کلاس در نسخه تمام الکتریکی هم تولید خواهد شد.

به تازگی یکی از رسانه‌های آلمانی مدعی شده ما اوایل سپتامبر و در نمایشگاه خودروی مونیخ اولین نشانه‌ها از G کلاس الکتریکی را خواهیم دید. باور بر این است کانسپت EQG در این رویداد خودرویی به عنوان پیش‌نمایش نسخه تولیدی در سال آینده یا سال 2023 معرفی خواهد شد. هنوز مشخصات فنی این خودرو تائید نشده اما به جرات می‌توان گفت دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک در G کلاس الکتریکی وجود خواهد داشت.

بر اساس شنیده‌ها EQG یک خودروی الکتریکی مخصوص با پلتفرمی مختص خود نخواهد بود بلکه بیشتر به عنوان نسخه الکتریکی G کلاس‌های درون‌سوز به میدان خواهد آمد. خبر رسیده این خودرو تمامی قابلیت‌های آفرود نمونه‌های استاندارد را با باتری 108 کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی حدود 500 کیلومتری ترکیب خواهد کرد.

دو پیشرانه الکتریکی این قدبلند لوکس نیز می‌توانند قدرت ترکیبی فراتر از 500 اسب بخار داشته باشند که قطعاً چنین قدرتی به خاطر وزن بالای G کلاس جزو ضروریات خواهد بود. شایان ذکر است مرسدس G350d دیزلی وزن 2351 کیلوگرمی داشته در حالی که وزن AMG G63 به 2650 کیلوگرم می‌رسد. آیا EQG می‌تواند به وزن 3 هزار کیلوگرم برسد؟ با نصب چنین باتری بزرگی احتمال چنین امری بعید نیست.

بر اساس ثبت‌های تجاری اخیر در اروپا، احتمالاً مرسدس در حال آماده‌سازی نسخه‌های EQG 560 و EQG 580 از G کلاس الکتریکی می‌باشد. ستاره سه پر دنیای خودرو در سال 2016 نام EQG را ثبت تجاری کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.