احتمال حفظ فریم نردبانی در مرسدس EQG جدید

چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 05:36
مطالعه 3 دقیقه
mercedes-eqg-rendering
از پیشرانه‌های 4 سیلندر گرفته تا 12 سیلندر، مرسدس G کلاس با نیروگاه‌های متنوعی عرضه می‌شود. زمانی وجود خواهد داشت که G واگن افسانه‌ای دیگر با...

از پیشرانه‌های 4 سیلندر گرفته تا 12 سیلندر، مرسدس G کلاس با نیروگاه‌های متنوعی عرضه می‌شود. زمانی وجود خواهد داشت که G واگن افسانه‌ای دیگر با پیشرانه درون‌سوز عرضه نخواهد شد چراکه تائید شده نسخه تمام الکتریکی این قدبلند نمادین در سال 2024 روانه بازار خواهد شد. احتمال پیش‌نمایش این خودرو به شکل کانسپت در نمایشگاه مونیخ امسال وجود دارد و اتوکار تلاش داشته تا آن زمان به برخی جزئیات G کلاس دست یابد.

خوشبختانه شاسی‌بلند لوکس تولید شده توسط مگنا اشتایر شاسی فریم نردبانی خود را حفظ خواهد کرد و این می‌تواند به معنی توانایی آفرود هم سطح با نسخه درون‌سوز G کلاس باشد. اتوکار مدعی شده مهندسان مرسدس پلتفرم بدنه روی فریم G کلاس الکتریکی را حفظ کرده و آن را با قوای محرکه الکتریکی و باتری بزرگ تطبیق خواهند داد.

بجای استفاده از پلتفرم EVA مخصوص خودروهای الکتریکی همچون EQS و EQE، شاسی‌بلند جدید EQG باعث تزریق الکتریسیته به خانواده G کلاس شده و ظاهراً باتری خود را از پرچم‌دار الکتریکی مرسدس خواهد گرفت. باور بر این است فاصله بین محوری قابل‌توجه 2890 میلی‌متری G کلاس می‌تواند پذیرای باتری 107.8 کیلووات ساعتی EQS شود هرچند هنوز مشخص نیست که این کار رخ خواهد داد یا خیر زیرا سدان الکتریکی مرسدس فاصله بین محوری 3210 میلی‌متری دارد.

حتی اگر ژرمن‌ها راهی برای استفاده از باتری بزرگ پیدا کنند شعاع حرکتی این خودرو به اندازه EQS نخواهد بود. این حقیقت که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی در EQG بکار نرفته روی راندمان آن تأثیر گذاشته و شکل جعبه‌ای خودرو نیز آئرودینامیک بالایی ندارد.

انتظار می‌رود این خودرو همچون همیشه ظاهر جعبه‌ای را حفظ کرده و جلوپنجره آن همانند دیگر محصولات EQ بسته باشد. سپرهای متفاوت، رینگ‌های جدید و دیگر تغییرات ملایم باعث تمایز EQG از نسخه‌های درون‌سوز G کلاس خواهند شد. همین داستان درباره EQA و EQB نیز صادق است، خودروهایی که اندکی از مدل‌های درون‌سوز GLA و GLB متمایز می‌شوند.

اتوکار می‌گوید مرسدس EQG منحصراً به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و به‌صورت استاندارد دارای دو پیشرانه الکتریکی خواهد بود. گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی می‌تواند عملکرد آفرود این خودرو را تضمین کند.

مرسدس پیش از عرضه EQG در سال 2024 دو شاسی‌بلند الکتریکی دیگر را نیز معرفی خواهد کرد که معادل سدان های EQS و EQE خواهند بود. قرار است نسل جدید GLC هم در سال 2022 از راه برسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.