آیا مرسدس EQS می تواند S کلاس را در پیست شکست دهد؟

شنبه 29 آبان 1400 - 18:30
مطالعه 2 دقیقه
Mercedes EQS v S-Class
واضح است که هیچ‌کسی مرسدس بنزهای لوکس را برای جولان در پیست انتخاب نمی‌کند؛ اما با این وجود بررسی هندلینگ دو نمونه از محصولات بزرگ، نرم و راحت...
تبلیغات

واضح است که هیچ‌کسی مرسدس بنزهای لوکس را برای جولان در پیست انتخاب نمی‌کند؛ اما با این وجود بررسی هندلینگ دو نمونه از محصولات بزرگ، نرم و راحت مرسدس در پیست جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این دو خودرو در واقع اشرافیت صنعت خودرو در حال حاضر و آینده را نشان می‌دهند.

اولین خودروی موردبحث اسطوره‌ی اشرافیت یعنی مرسدس S کلاس است که از پیشرانه 6 سیلندر با قدرت 435 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتون متر استفاده می‌کند. وزن S کلاس برابر با 2065 کیلوگرم است.

مرسدس EQS جدید نیز در لبه‌ی تکنولوژی حرکت کرده و فعلاً با بزرگ‌ترین گزینه باتری در دسترس می‌باشد. البته وجود باتری 108 کیلووات ساعتی باعث شده EQS وزن قابل‌توجه 2480 کیلوگرمی داشته باشد. اگرچه دیگر نسخه‌های EQS قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کنند اما نمونه بررسی شده تنها از یک پیشرانه الکتریکی با خروجی 330 اسب بخار استفاده می‌کند. البته نیمه‌پر لیوان وجود گشتاور مناسب 570 نیوتون متری است.

علیرغم اینکه EQS از نظر گشتاور به S کلاس برتری دارد اما به نظر می‌رسد در پیست قافیه را به برادر درون‌سوز خود می‌بازد که دلیل آن وزن بالا و قدرت کم است. هرچند مت واتسون می‌گوید این خودروی الکتریکی سواری هیجان‌انگیزتری دارد. اگرچه S کلاس تمامی انتظارات شما از یک خودروی لوکس را برآورده می‌کند اما اندکی کم فرمانی داشته و در مقابل EQS سواری هیجانی‌تری را به ارمغان می‌آورد.

واتسون می‌گوید:

EQS در واقع کمی بهتر از برادر خود می تواند پیچ‌ها را پشت سر بگذارد. من این خودرو را ترجیح می‌دهم. من حس سواری این خودروی سریع را دوست دارم. در واقع EQS کمی لذت‌بخش‌تر و پاسخگوتر است.

اما آیا این مزیت‌های نسبی در پیست هم منجر به ایجاد فاصله قابل‌توجه نسبت به S کلاس می‌شود؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.