درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG
بله قبول داریم که این درگ اصلاً عادلانه نیست. دوج چارجر هلکت یک ماسل کار چهاردر وحشی است درحالیکه در سمت دیگر میدان یک مرسدس E63 AMG استیشن قرار دارد. این یعنی دو خودروی مذکور هیچ وجه اشتراکی باهم ندارد اما در مسافت 400 متر این موضوع اهمیتی ندارد و فقط میخواهیم بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور میکند. در ابتدا باید گفت هلکت در قدرت برتری قابلتوجهی نسبت به رقیب آلمانی دارد زیرا پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ آن 797 اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال، مرسدس هم زیر کاپوت خود یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با 612 اسب بخار قدرت پنهان کرده که در دنیای استیشنها رقبای بسیار کمی دارد.
همچنین هرچند این مرسدس با 2124 کیلوگرم وزن اصلاً خودروی سبکی نیست اما از سوی دیگر، چارجر هم با 2091 کیلوگرم وزن خیلی سبکتر نیست و دو خودرو هموزن هستند. نکتهٔ مهمتر اینکه چارجر تمام نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال میدهد درحالیکه E63 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و این میتواند در آغاز حرکت بسیار به استیشن آلمانی کمک کند. به همین دلیل، روی کاغذ E63 میتواند چارجر هلکت را مغلوب کند اما این مسابقه نه روی کاغذ برگزار میشود و نه روی پیست مخصوص درگ؛ بنابراین، شاید نتیجهٔ رقابت طبق انتظارات پیش نرود.
این رویارویی با مسابقهٔ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت آغاز میشود که تقریباً در همهٔ آنها چارجر با اختلافی بهاندازهٔ چند طول یک خودرو پیروز میشود. در این مسابقهها، تنها زمانی که چارجر کشش خود را از دست داد اختلاف بین خودروها کم شد اما بازهم رقیب آلمانی با اختلاف کمی شکست خورد. این ویدئو اما برای اینکه نشان دهد E63 در کشش چقدر نسبت به چارجر برتری دارد، با یک مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به پایان میرسد. این درگ نشان میدهد که هرگز نباید یک استیشن با نشان AMG را از حالت ایستاده به چالش کشید مگر اینکه در استیشن AMG دیگری نشسته باشید.
مقایسه مشخصات فنی
| چارجر هلکت ردآی | مرسدس E63 S AMG |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ | 4.0 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 797 اسب بخار | 612 اسب بخار |
گشتاور | 960 نیوتن متر | 850 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | 2124 کیلوگرم | 2091 کیلوگرم |
قیمت | 83 هزار دلار | 113 هزار دلار |