درگی جذاب بین رانگلر 392، دیفندر V8، مرسدس G63 و بی ام و X7 M50i

پنج‌شنبه 4 فروردین 1401 - 15:30
مطالعه 3 دقیقه
Jeep-Defender-1
معمولاً انتظار نداریم شاسی‌بلندهای آفرودی مثل جیپ رانگلر و لندروور دیفندر را در پیست درگ ببینیم ولی این روزها اوضاع تغییر کرده و این ماشین‌ها با...
تبلیغات

معمولاً انتظار نداریم شاسی‌بلندهای آفرودی مثل جیپ رانگلر و لندروور دیفندر را در پیست درگ ببینیم ولی این روزها اوضاع تغییر کرده و این ماشین‌ها با تجهیز به پیشرانه‌های هشت سیلندر قدرتمند، از بسیاری از خودروهای سواری بازار سریع‌تر شده‌اند؛ بنابراین، دیدن رانگلر 392 و دیفندر V8 در باند فرودگاه معروف کارواو برای انجام مسابقهٔ درگ چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. البته این آفرودرها در این رقابت تنها نیستند و دو ژرمن قدرتمند یعنی مرسدس G63 AMG و بی‌ام‌و X7 M50i هم آن‌ها را همراهی می‌کنند. این یعنی در ضیافت هشت سیلندرها، شاهد نبرد جذابی خواهیم بود.

در این جمع، رانگلر 392 با پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 تنفس طبیعی همی خود که 470 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ضعیف‌ترین خودرو محسوب می‌شود اما از سوی دیگر، با 2150 کیلوگرم، کمترین وزن را هم دارد. از سوی دیگر، مرسدس G63 به لطف پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود هرچند که بیشترین وزن را هم دارد (2560 کیلوگرم). در میانهٔ گروه هم دیفندر V8 با 525 اسب بخار و X7 M50i با 530 اسب بخار قرار دارند. علاوه بر قدرت، این دو مدل از لحاظ وزن هم تقریباً در یک سطح هستند تا شرایطشان کاملاً برابر باشد.

اما این فقط روی کاغذ است زیرا هرکسی که با شاسی‌بلندها آشنایی داشته باشد می‌داند که X7 با دیگر خودروهای این رقابت تفاوت دارد زیرا درحالی‌که جیپ، مرسدس و لندروور اس‌یووی‌های آفرودی هستند، X7 برای پرفورمنس روی جاده طراحی شده است. به همین دلیل، شاسی‌بلند بی‌ام‌و به لانچ کنترل مجهز است و از لاستیک‌های جاده‌ای استفاده می‌کند؛ بنابراین تعجبی ندارد که X7 در این رقابت پیروز شود اما G63 هم واقعاً عالی با رقیب باواریایی مبارزه می‌کند تا جایی که در دو درگ ایستاده، کاملاً پابه‌پای بی‌ام‌و پیش می‌رود و با اختلافی جزئی مغلوب می‌شود.

از سوی دیگر، دیفندر و رانگلر هرکدام یک‌بار بازندهٔ میدان می‌شوند. در دو مسابقهٔ رولینگ هم همین شرایط حکم‌فرما است با این تفاوت که در اینجا رانگلر به مشکل می‌خورد. البته پیشرانهٔ همی از قدرت کافی برای به پیش بردن این ماشین برخوردار است اما محدودیت سرعت آن روی 180 کیلومتر بر ساعت باعث می‌شود کاملاً از رقبا عقب بیفتد. درمجموع، بی‌ام‌و ممکن است پیروز این رقابت باشد اما این رقابت چندان عادلانه نیست و وقتی خودروها راهی مسیرهای آفرود شوند قطعاً شاهد داستان بسیار متفاوتی خواهیم بود.

کپی لینک

مشخصات فنی

لندروور دیفندر V8

مرسدس G63 AMG

جیپ رانگلر 392

بی‌ام‌و X7 M50i

پیشرانه

5.0 لیتری V8 سوپرشارژ

4.0 لیتری V8 توئین توربو

6.4 لیتری V8

4.4 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

525 اسب بخار

585 اسب بخار

470 اسب بخار

530 اسب بخار

گشتاور

625 نیوتن متر

850 نیوتن متر

637 نیوتن متر

750 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

2471 کیلوگرم

2560 کیلوگرم

2150 کیلوگرم

2490 کیلوگرم

قیمت

109,050 دلار

157,500 دلار

78,690 دلار

100,795 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.