مرسدس AMG GT63 S E Performance، پیچیده و سنگین

جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
Mercedes-AMG-GT63-1
Performance جدیدترین نسخه از سوپرسدان مرسدس-آام‌گ است. این سدان اسپرت همچنان از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما در اینجا...
تبلیغات

Performance جدیدترین نسخه از سوپرسدان مرسدس-آام‌گ است. این سدان اسپرت همچنان از همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما در اینجا یک سیستم هیبریدی هم وجود دارد که موجب افزایش قدرت و گشتاور می‌شود؛ اما این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی چه پرفورمنسی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سؤال، کارواو یک دستگاه AMG GT63 S E Performance را موردبررسی قرار داده است.

AMG GT63 S E Performance نمایانگر دوران جدیدی برای محصولات پرفورمنس مرسدس-آام‌گ است زیرا بهترین‌های دوران گذشته را با تکنولوژی‌های جدید ترکیب می‌کند. موتور 4 لیتری V8 توئین توربو در اینجا هم همان 640 اسب بخار قدرت را تولید می‌کند اما حالا یک موتور الکتریکی با 204 اسب بخار قدرت که در عقب نصب شده هم آن را همراهی می‌کند تا مجموع خروجی را به 843 اسب بخار قدرت و 1470 نیوتن متر گشتاور برساند. به لطف این سیستم هیبریدی، خودرو می‌تواند از گشتاور فوری موتور الکتریکی بهره‌مند شود تا زمانی که پیشرانهٔ V8 وارد محدودهٔ اوج قدرت خود گردد.

خروجی ترکیبی این سیستم، AMG GT63 S E Performance را به قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ مرسدس-آام‌گ تبدیل کرده است. این قوای محرکهٔ پیچیده به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس متصل شده که این یعنی هم موتور الکتریکی و هم پیشرانهٔ بنزینی می‌توانند نیروی خود را به چرخ‌های جلو یا عقب منتقل کنند. به لطف این ویژگی، خودرو می‌تواند به‌راحتی از تمام 843 اسب بخار قدرت خود استفاده کند. انتقال نیروی موتور V8 توسط همان گیربکس نُه سرعتهٔ چند کلاچهٔ مرسدس صورت می‌گیرد اما موتور الکتریکی هم گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی خود را دارد.

این یعنی در AMG GT63 S E Performance دو گیربکس وجود دارد که این در کنار یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری و سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری، قوای محرکهٔ جدید AMG را بسیار پیچیده‌تر از موتورهای V8 بزرگی کرده است که قبلاً در محصولات این شرکت می‌دیدیم. بااین‌حال، طبق بررسی کارواو، این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی آن‌طور که باید یکپارچه و بدون‌درز نیست. البته هنگام رانندگی‌های پرفورمنس، سطح قدرت خودرو قابل‌توجه است ولی وزنی که به خاطر سیستم هیبریدی به خودرو اضافه شده گاهی مشکل‌آفرین می‌شود.

 

تماشا در آپارات:

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.