دوئل فراری 812 کامپتیزیونه و مرسدس AMG GT بلک سریز
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای سطح بالا، دوئل اول
در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه جذاب سوپراسپرتهای سطح بالا رسیدهایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت سوپرکار قدرتمند به مصاف یکدیگر رفتند. به همین دلیل، در گروه سوپراسپرتهای سطح بالا مرحلهٔ یکچهارم نهایی نداشتیم و از بین هشت شرکتکننده، چهار خودرو شامل لامبورگینی اونتادور، فراری F8 تریبوتو، مرسدس AMG GT بلک سریز و فراری 812 مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فراری 812 و آستونمارتین DBS برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فراری 812 و آستونمارتین DBS
مجموع آراء: 1465
آراء فراری: 1079
آراء آستون: 386
پیروز دوئل: فراری 812 با کسب 73 درصد از کل آراء
فراری 812 کامپتیزیونه
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017 (نسخهٔ کامپتیزیونه در می 2021)
امتیاز از کارانددرایور: 9.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
تعداد ساخت: 999 دستگاه
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی با قدرت و صدای فوقالعاده، ظاهر خیرهکننده، تنظیم عالی کنترل کشش و کنترل پایداری، هندلینگ عالی، شتاب خارقالعاده، فضای بار نسبتاً بزرگ
نقاط منفی: مصرف سوخت بسیار بالا، فقدان اندروید اتو، ترمزهای ضعیف، قیمت وحشتناک گران، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، تعویض دندههای خشن گیربکس دوکلاچه
چکیده: فراری 812 کامپتیزیونه خودرویی فوقالعاده است. پیشرانهٔ این ماشین بهتنهایی یک شاهکار است که در نسخهٔ کامپتیزیونه این نیروگاه بینقص با هندلینگ بینظیری ترکیب شده است. این باعث شده رانندگی این فراری بسیار لذتبخش باشد. کامپتیزیونه راهی فوقالعاده برای گرامیداشت پیشرانهٔ V12 افسانهای فراری محسوب میشود و بهعنوان آخرین محصول دوازده سیلندر تنفس طبیعی فراری یادآوری میکند که تا پیش از هیبریدی شدن، از آن نهایت لذت را ببریم
مرسدس AMG GT بلک سریز
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014 (نسخهٔ بلک سریز در جولای 2020)
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
تعداد ساخت: 1700 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربو با صدا و قدرت فوقالعاده، ظاهر جذاب و وحشی، دینامیک رانندگی عالی، بسیار توانمند در پیست و درعینحال مناسب برای رانندگیهای شهری
نقاط منفی: قیمت بسیار گرانتر از نسخههای پایینتر، کابین تنگ و خفه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نهچندان خوب، تجربهٔ رانندگی آن به 911 نمیرسد، سیستمهای کمکراننده محدود، بهاندازهٔ برخی رقبا سریع نیست
چکیده: مرسدس در نسخهٔ بلک سریز افراطیترین عضو خانوادهٔ AMG GT را ارائه کرده است. این ماشین از پیشرانهای وحشی، چسبندگی خیرهکننده و تعادل شاسی فوقالعادهای برخوردار است. علاوه بر این، AMG GT یک سوپرکار موتور جلوی واقعی است که میتوان با آن هرروز هم در پیست رانندگی کرد و هم به محل کار رفت. به همین دلایل، بلک سریز خودرویی باورنکردنی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| AMG GT بلک سریز | 812 کامپتیزیونه |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 6.5 لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
ردلاین | 7,200 rpm | 9,500 rpm |
قدرت | 730 اسب بخار | 830 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 692 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 2.9 ثانیه | 2.6 ثانیه |
شتاب صفر تا 200 | 9.0 ثانیه | 7.5 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.5 ثانیه | 10.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 325 کیلومتر/ساعت | 340 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 16.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 75 لیتر | 92 لیتر |
تولید آلایندگی | 292 گرم/کیلومتر | 385 گرم/کیلومتر |
وزن | 1650 کیلوگرم | 1540 کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | 2.2 کیلو/اسب بخار | 1.8 کیلو/اسب بخار |
طول | 4,602 میلیمتر | 4,696 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,634 میلیمتر | 2,720 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 285 لیتر | 510 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
قیمت | 326,050 دلار | 601,570 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11160960