دوئل آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس
مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری 5 و کادیلاک CT5
مجموع آراء: 1624
آراء بامو: 1047
آراء کادیلاک: 577
پیروز دوئل: بامو سری 5 با کسب 64 درصد از کل آراء
آئودی A6
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2018
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10 (امتیاز نسخهٔ S6 از کارانددرایور 8.0 از 10)
امتیاز از موتورترند: 8.6 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 9,544 دستگاه
فروش ماه اول 2022 در آمریکا: 1,274 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 50,238 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در اروپا: 14,512 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 81 درصد
سیستمهای ایمنی: 76 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توربوشارژ قدرتمند، تکنولوژیها تجهیزات لوکس فراوان، کابین زیبا و ساکت با متریال و کیفیت درجهیک، هندلینگ چابک
نقاط منفی: فقدان درگیری راننده و هیجان رانندگی، ظاهر ساده، کنترلهای لمسی بیش از حد، سروصدای جاده با رینگهای بزرگتر، فقدان بازخورد مناسب فرمان
چکیده: A6 نه رانندگی و نه ظاهر چندان هیجانانگیزی دارد اما سدان لوکس و سطح بالایی است که از تکنولوژیهای فراوانی سود میبرد. نسخهٔ S6 هم پرفورمنس یک سدان اسپرت را در پکیجی ساده ارائه میکند اما هیجان رقبا را ندارد
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10 (امتیاز نسخهٔ E53 از کارانددرایور 9.5 از 10)
امتیاز از موتورترند: 8.7 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 20,947 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 4,731 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 53,654 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 14,840 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد
حفاظت از کودکان: 90 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 77 درصد
سیستمهای ایمنی: 62 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین درجهیک و پیشرفته با تکنولوژیهای فراوان، سواری راحت و پایدار، سیستم تعلیق بادی استثنایی، پیشرانهٔ سرحال، شخصیت اسپرت در نسخهٔ E53
نقاط منفی: کاهش کیفیت سواری با بزرگترین رینگها، برخی کنترلهای ناخوشایند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فضای کمتر صندلیهای عقب نسبت به رقبا، برخی مشکلات ارگونومی، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد محدود
چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچکشده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگتر خود برابری میکند. نسخهٔ E53 هم در هر سه نسخهٔ سدان، کوپه و کانورتیبل ترکیبی عالی از تجمل و اسپرتی را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
آئودی S6 | مرسدس E53 AMG | |
پیشرانه | 2.9 لیتری V6 | 3.0 لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ+سوپرشارژ برقی |
قدرت | 450 اسب بخار | 435 اسب بخار |
گشتاور | 600 نیوتن متر | 520 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 4.0 ثانیه | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.5 ثانیه | 12.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 210 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 46.6 متر | 50.6 متر |
شتاب جانبی | 0.90 جی | 0.90 جی |
مصرف سوخت | 10.7 لیتر ترکیبی | 9.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 73 لیتر | 80 لیتر |
وزن | 2028 کیلوگرم | 2044 کیلوگرم |
طول | 4,953 میلیمتر | 4,958 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,928 میلیمتر | 2,939 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 400 لیتر | 370 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 73,795 دلار | 76,050 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11180002