معرفی مرسدس S63 AMG جدید، سوپرسدان هیبریدی با 800 اسب بخار قدرت

سه‌شنبه 15 آذر 1401 - 12:11
مطالعه 9 دقیقه
Mercedes-S63-3
نسل جدید مرسدس AMG S63 با اضافه کردن موتور الکتریکی به پیشرانهٔ V8 توئین توربو، مجموعاً 802 اسب بخار قدرت دارد
تبلیغات

مرسدس AMG نسل جدید سدان پرفورمنس S63 را معرفی کرده است. این خودرو که حالا S63 AMG E Performance نام گرفته، قوی‌ترین S کلاس تاریخ محسوب می‌شود. برخلاف برادر کوچک‌تر یعنی C63 که پیشرانهٔ V8 خود را با یک موتور چهار سیلندر جایگزین کرده، در S63 جدید همچنان نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربو حفظ شده و حالا از طریق یک سیستم هیبریدی با موتور الکتریکی در عقب، به قدرت آن افزوده شده است. در این خودرو، پیشرانهٔ بنزینی دقیقاً مثل نسل قبلی 612 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد اما حالا موتور الکتریکی 190 اسب بخار به آن اضافه کرده و مجموع خروجی را به 802 اسب بخار قدرت و 1430 نیوتن متر گشتاور رسانده است.

البته این سیستم هیبریدی پیچیده، نسل جدید سدان پرفورمنس پرچم‌دار مرسدس را 525 کیلوگرم سنگین‌تر از قبل کرده و مجموع وزن آن را به 2520 کیلوگرم رسانده است. به همین دلیل، S63 جدید با وجود قدرت بسیار بیشتر، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد که تنها 0.2 ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است. حداکثر سرعت این خودرو روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG می‌توان این عدد را به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

برای تأمین انرژی موردنیاز موتور الکتریکی این ماشین، یک باطری کوچک 13.1 کیلووات ساعتی روی محور عقب نصب شده که امکان پیمایش 33 کیلومتر به‌صورت تمام الکتریکی را فراهم می‌کند. البته به گفتهٔ AMG، در S63 تمرکز نه روی برد الکتریکی بلکه روی پرفورمنس بوده است. ازاین‌رو، خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با آنتی‌رول بارهای الکترومکانیکی، کمک‌فنرهای تطبیقی، فرمان گیری چرخ‌های عقب، ترمزهای کربن سرامیکی و دسته‌موتورهای فعال بهره می‌برد.

اصلی‌ترین ویژگی ظاهری S63 جدید که نشان می‌دهد با یک محصول AMG طرف هستیم، جلوپنجرهٔ پانامریکانا است. این جلوپنجره برای اولین بار است که روی S کلاس دیده می‌شود. طراحی متفاوت سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای در طرفین دیفیوزر، رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده 20 اینچی یا 21 اینچی به‌صورت سفارشی و نشان قرمزرنگ S63 در عقب هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

S63 جدید در داخل نیز تغییرات ظریفی را تجربه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تودوزی و دوخت سفارشی AMG، لوگوی AMG روی پشت‌سری‌ها و گرافیک خاص AMG در صفحه آمپر دیجیتالی با طراحی ویژه به سبک پرفورمنس اشاره کرد. این ماشین همچنین به غربیلک فرمان متفاوت AMG هم مجهز شده که روی آن کنترلرهای دواری برای انتخاب از بین چهار سطح سیستم احیای انرژی ترمزها و هفت حالت رانندگی مختلف تعبیه شده است.

این حالت‌ها از اسپرت و اسپرت پلاس که موتور V8 را همیشه فعال نگه می‌دارد تا حالت الکتریکی را شامل می‌شود که موتور بنزینی را کاملاً خاموش می‌کند. در این حالت، صدای مصنوعی پیشرانهٔ درون‌سوز هم در داخل و هم بیرون پخش می‌شود؛ ازآنجایی‌که S63 بر اساس S کلاس ساخته شده است، از تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی آن بهره می‌برد. یکی از این تجهیزات، سیستم خودروان سطح 3 درایو پایلوت مرسدس است که در بهار آینده برای S63 ارائه می‌شود. این سیستم در برخی جاده‌های خاص، تا سرعت حداکثر 60 کیلومتر بر ساعت کنترل کامل خودرو را به دست می‌گیرد و به راننده امکان تماشای فیلم یا انجام کارهای دیگری را می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.