دوئل فینال، مرسدس بنز E کلاس یا بیامو سری 5؟
مرحلهٔ نهایی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس
نوبت به فینال چهارمین گروه در سری رقابتهای خودرویی پدال رسید که به سدانهای میان سایز لوکس اختصاص دارد. در این گروه 10 خودرو حضور داشتند که در مراحل مقدماتی، یکچهارم نهایی و نیمهنهایی باهم به رقابت پرداختند تا از بین آنها سرانجام دو سدان مشهور آلمانی یعنی بامو سری 5 و مرسدس بنز E کلاس با مغلوب کردن رقبایی مثل آئودی A6، لکسس ES، کادیلاک CT5 و ولوو S90 به فینال راه پیدا کردند. حال شما عزیزان مشخص خواهید کرد که برندهٔ این گروه کدام خودرو خواهد بود. آخرین دوئل گروه سدانهای میان سایز لوکس در مرحلهٔ قبلی هم بین آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس
مجموع آراء: 1784
آراء مرسدس: 1064
آراء آئودی: 720
پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب 59 درصد از کل آراء
بامو سری 5
تاریخ معرفی: اکتبر 2016
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 24,523 دستگاه
فروش نُه ماه اول سال 2022 در آمریکا: 14,388 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 52,936 دستگاه
فروش یازده ماه اول سال 2022 در اروپا: 46,842 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 91 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 81 درصد
سیستمهای ایمنی: 59 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار و راحت، صندوق بار مناسب، لیست متنوع پیشرانههای نرم، ویژگیهای تکنولوژیک فراوان، رانندگی پویا، سواری راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی
نقاط منفی: طراحی داخلی ساده و تکراری، قیمت گران نسخههای بالا رده، پکیجهای آپشن گرانقیمت، فرمان بیحس، مدلهای غیر M خیلی رانندگی جذابی ندارند، طراحی بیرونی محافظهکارانه
چکیده: هرچند بامو سری 5 کسانی که انتظار سدان اسپرت سرحالی را دارند ناامید میکند اما این ماشین یک سدان راحت و شیک در کلاس لوکس محسوب میشود.
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.4 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 20,947 دستگاه
فروش نُه ماه اول سال 2022 در آمریکا: 13,672 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 53,654 دستگاه
فروش یازده ماه اول سال 2022 در اروپا: 36,765 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد
حفاظت از کودکان: 90 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 77 درصد
سیستمهای ایمنی: 62 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین درجهیک و پیشرفته با تکنولوژیهای فراوان، سواری راحت و پایدار، سیستم تعلیق بادی استثنایی، پیشرانهٔ سرحال، شخصیت اسپرت در نسخهٔ E53
نقاط منفی: کاهش کیفیت سواری با بزرگترین رینگها، برخی کنترلهای ناخوشایند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، فضای کمتر صندلیهای عقب نسبت به رقبا، برخی مشکلات ارگونومی، سیستمهای کمکرانندهٔ استاندارد محدود
چکیده: E کلاس اساساً یک S کلاس کوچکشده است که از لحاظ راحتی و طراحی با برادر بزرگتر خود برابری میکند و در نسخهٔ E53 ترکیبی عالی از تجمل و اسپرتی را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M550i | مرسدس E53 AMG | |
پیشرانه | 4.4 لیتری V8 | 3.0 لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | 530 اسب بخار | 435 اسب بخار |
گشتاور | 750 نیوتن متر | 520 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 3.9 ثانیه | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.1 ثانیه | 12.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 210 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 45.4 متر | 50.6 متر |
شتاب جانبی | 0.95 جی | 0.90 جی |
مصرف سوخت | 11.7 لیتر ترکیبی | 9.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 68 لیتر | 80 لیتر |
وزن | 2033 کیلوگرم | 2044 کیلوگرم |
طول | 4,973 میلیمتر | 4,958 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,974 میلیمتر | 2,939 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 400 لیتر | 370 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 82,495 دلار | 82,350 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="118"]