دوئل فینال، تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS

سه‌شنبه 27 دی 1401 - 10:30
مطالعه 6 دقیقه
Cars-9
سرانجام به آخرین گروه سدان‌ها در مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم و از دوئل بعدی سراغ خودروهای اسپرت و بعد از آن شاسی‌بلندها خواهیم...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه هفتم، سدان‌های الکتریکی

سرانجام به آخرین گروه سدان‌ها در مرحلۀ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم و از دوئل بعدی سراغ خودروهای اسپرت و بعد از آن شاسی‌بلندها خواهیم رفت. خودروهای این گروه اما با سدان‌هایی که در دوئل‌های قبلی دیدیم متفاوت هستند زیرا در گروه هفتم سدان‌های الکتریکی باهم به رقابت پرداختند. در این گروه در ابتدا شش خورو شامل تسلا مدل S، پورشه تایکان، مرسدس بنز EQS، آئودی E-Tron GT، کارما GS-6 و لوسید ایر حضور داشتند که از بین آن‌ها تسلا و مرسدس بنز توانستند خود را به مرحلۀ فینال برسانند. حال این دو سدان الکتریکی از آلمان و آمریکا با قوی‌ترین نسخه‌های خود پای به مرحلۀ فینال گذاشته‌اند تا طی رقابتی جذاب، یکی از آن‌ها توسط شما به‌عنوان برندۀ گروه سدان‌های الکتریکی انتخاب شود.

کپی لینک

مرسدس بنز EQS

تاریخ معرفی: آوریل 2021

پلت‌فرم: EVA مرسدس

امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.1 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: 443 دستگاه

فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 5,751 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 1,027 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 6,479 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 91 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 76 درصد

سیستم‌های ایمنی: 80 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین مجلل و راحت، بردی بیشتر از رقبای آلمانی، تکنولوژی‌های فراوان و مسحورکننده‌ای که متعلق به آینده هستند، ارائۀ سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌صورت استاندارد، سواری نرم و راحت، شتاب سریع

نقاط منفی: دینامیک رانندگی ناامیدکننده، احساس ناخوشایند پدال ترمز، برد کمتر نسبت به تسلا، هایپراسکرین در آفتاب انعکاس نور دارد، قیمت گران، کنترل همۀ قسمت‌ها از طریق هایپراسکرین، صدای ساختگی و عجیب در نسخۀ AMG، اندازۀ بزرگ خودرو در پیچ‌ها کاملاً احساس می‌شود، طراحی بیرونی نه‌چندان جالب، فقدان صندوق جلو

چکیده: EQS برای کسانی که بیش از همه به‌راحتی و تجمل اهمیت می‌دهند و خودروی الکتریکی با انواع و اقسام تکنولوژی‌ها می‌خواهند، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. پورشه تایکان ممکن است رانندگی بهتری داشته باشد و تسلا مدل S برد بیشتری را ارائه کند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند با کابین درجه‌یک و صندلی‌های عقب جادار EQS رقابت کنند. نسخۀ پرفورمنس این خودرو نیز هر آنچه از یک مدل AMG انتظار می‌رود یعنی قدرت بیشتر، ظاهر تهاجمی‌تر و تجربۀ رانندگی بهتر را ارائه می‌کند ولی بااین‌حال، هنوز هم نمی‌توان EQS را S کلاس دنیای الکتریکی‌ها دانست.

کپی لینک

تسلا مدل S

تاریخ معرفی: ژوئن 2012 (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ 2021)

پلت‌فرم: -

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.3 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: 11,555 دستگاه

فروش 9 ماه اول سال 2022 در آمریکا: 28,300 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 456 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 195 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: 82 درصد

حفاظت از کودکان: 77 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 66 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 8 سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: آن‌قدر سریع است که سرگیجه می‌آورد، هندلینگ چابک، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارق‌العاده در نسخۀ پلد و درعین‌حال آرام، ارائهٔ باطری‌های بزرگ و برد بسیار چشمگیر، کابین آینده‌نگر و متمایز

نقاط منفی: کابین چیزی نیست که از خودرویی با این قیمت انتظار می‌رود، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواس‌پرتی می‌شود، کیفیت ساخت نه‌چندان عالی، محفظه‌های اشیاء بسیار اندک در داخل، غربیلک فرمان یوغ برای برخی ناخوشایند است، مراکز خدماتی محدود در برخی مناطق، دستیابی به برد اعلامی در دنیای واقعی دشوار است

چکیده: مدل S به‌عنوان خودرویی که ماشین‌های الکتریکی را متداول کرد و زمانی جواهر سبد محصولات تسلا بود، در حال پیر شدن است و توسط رقبای لوکس‌تر به چالش کشیده شده اما هنوز هم یک خودروی الکتریکی لوکس قانع‌کننده است. مدل S یکی از باارزش‌ترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب می‌شود. این سدان آمریکایی درحالی‌که مملو از تکنولوژی است و احساسی آینده‌نگر دارد، خودرویی جادار و کاربردی است. مدل S تجربه‌ای لوکس و آرامش‌بخش را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند اما تسلا هنوز هم نمی‌تواند از لحاظ کیفیت ساخت با رقبای لوکس رقابت کند.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس EQS53 AMG

تسلا مدل S پلد

قوای محرکه

دو موتوره

سه موتوره

قدرت

761 اسب بخار

1020 اسب بخار

گشتاور

1020 نیوتن متر

1425 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفر تا 96

3.0 ثانیه

2.1 ثانیه

مسافت 400 متر

11.4 ثانیه

9.4 ثانیه

توقف از 110

51.2 متر

45.7 متر

شتاب جانبی

0.92 جی

1.08 جی

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ ساعت

260 کیلومتر/ساعت

باطری

107 کیلووات ساعت

99.3 کیلووات ساعت

مصرف انرژی

27.2 کیلووات

20.7 کیلووات ساعت

برد

445 کیلومتر

560 کیلومتر

وزن

2680 کیلوگرم

2190 کیلوگرم

طول

5,265 میلی‌متر

5,021 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

3,210 میلی‌متر

2,959 میلی‌متر

حجم صندوق بار

620 لیتر

790 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

148,545 دلار

137,440 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="121"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.