دوئل فینال، مرسدس AMG SL یا پورشه 911 توربو؟
مرحلهٔ نهایی، گروه دهم، کوپههای میان سایز
در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه دهم رسیدهایم که به کوپههای میان سایز اختصاص دارد. رقابتهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور شش خودرو شامل جگوار F تایپ، بامو سری 8، پورشه 911 توربو، لکسس LC، مرسدس AMG SL و پولستار وان آغاز شد که از بین آنها 911 توربو و AMG SL به فینال رسیدند. البته این دو خودرو در همان مرحلهٔ مقدماتی به مصاف هم رفتند که پورشه پیروز شد اما مرسدس هم بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود راهی مرحلهٔ نیمهنهایی و سپس نهایی شد تا این دو کوپه کانورتیبل آلمانی دوباره رودرروی یکدیگر قرار گیرند. آیا این بار AMG SL میتوان شکست قبل را جبران کند یا 911 توربو بازهم نتیجه را تکرار خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را شما خواهید داد. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین پورشه 911 توربو و بامو سری 8 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین پورشه 911 توربو و بامو سری 8
مجموع آراء: 1766
آراء پورشه: 1022
آراء بامو: 744
پیروز دوئل: پورشه 911 توربو با کسب 58 درصد از کل آراء
مرسدس AMG SL
تاریخ معرفی: اکتبر 2021
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 462 دستگاه
فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 823 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 84 دستگاه
فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 2,095 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی عالی و قدرتمند، کابین لوکس با تکنولوژیهای پیشرفته، سواری ساکت، ظاهر چشمگیر، پرفورمنس مناسب
نقاط منفی: هندلینگ بهاندازهٔ رقبای اصلی چابک نیست، صندلیهای تنگ عقب که تقریباً بیاستفاده هستند، حذف سقف فلزی تاشو، سواری خشک حتی در حالت رانندگی راحت، پیچها را دوست ندارد
چکیده: نسل جدید SL طراحی چشمگیر و پرفورمنس مناسبی دارد اما فاقد تمرکز رقبای اسپرت خود است. البته SL جدید برای اینکه یک AMG باشد بهاندازهٔ کافی اسپرت و برای اینکه یک بنز باشد بهاندازهٔ کافی راحت است اما همین شخصیت دوگانه باعث کاهش تمرکز آن روی هردو مقوله شده است. داخل خودرو نیز هرچند کاملاً مجهز شده اما فاقد بلوغ طراحی به نظر میرسد.
پورشه 911 توربو
تاریخ معرفی: مارس 2020
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 10,042 دستگاه
فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 7,411 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 15,705 دستگاه
فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 17,476 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب خارقالعاده در حد سرعت نور، لانچ کنترل موشک مانند، چسبندگی بیپایان، هندلینگ فوقالعاده، ترمزهای باورنکردنی، فرمان دقیق، گیربکس عالی
نقاط منفی: تعلیق سفت و سواری خشک، قیمت دیوانهوار، آپشنهای گرانقیمت، فقدان گیربکس دستی، فضای داخلی محدود، کابین احساس لوکس مرسدس را ندارد
چکیده: 911 توربو S یک سوپراسپرت بیادعا است اما پرفورمنس شگفتانگیزی دارد و در دنیای سوپرکارهای قدرتمند حکمرانی میکند. البته روی جادههای خراب مشکلاتی جزئی در کیفیت سواری احساس میشود اما چسبندگی و تعادل توربو S ارزش کمی کاهش راحتی سواری را دارد. پرچمدار خانوادهٔ 911 هیچکدام از قابلیتهای استفادهٔ روزمرهٔ خود را از دست نداده و به نامی ترسناک برای رقبا تبدیل شده است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس SL63 AMG | 911 توربو S کابریولت | |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 3.8 لیتری H6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
ردلاین | 6 هزار rpm | 7 هزار rpm |
قدرت | 585 اسب بخار | 650 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 800 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 3.1 ثانیه | 2.4 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.3 ثانیه | 10.3 ثانیه |
پیست Figure-8 | 23.6 ثانیه | 22.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 315 کیلومتر/ساعت | 330 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 45.7 متر | 41.4 متر |
شتاب جانبی | 1.03 جی | 1.11 جی |
دایرهٔ چرخش | 12.8 متر | 10.9 متر |
مصرف سوخت | 14.7 لیتر ترکیبی | 13.8 |
ظرفیت باک | 70 لیتر | 66 لیتر |
وزن | 1923 کیلوگرم | 1730 کیلوگرم |
توزیع وزن | 54 به 46 جلو/عقب | 38 به 62 جلو/عقب |
طول | 4,704 میلیمتر | 4,536 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,700 میلیمتر | 2,451 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 240 لیتر | 130+265 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2+2 نفر | 2+2 نفر |
قیمت | 179,150 دلار | 230,350 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="125"]