نبرد آفرود جالب بین نسل فعلی و قبلی مرسدس G63 AMG
بیش از 30 سال طول کشید تا مرسدس بنز نسل دوم G کلاس را معرفی کند. این نسل رسماً اوایل سال 2018 معرفی شد و آفرودر نمادین آلمانیها را با تکنولوژیهای مدرن و جدیدترین امکانات روز تجهیز کرد. برخی نگران بودند که در نسل جدید G کلاس تواناییهای آفرود افسانهای این ماشین کمرنگ شود اما اینطور نبود. حال کارواو در ویدئوی جدید خود G63 AMG جدید را در برابر نسل قبلی مدل 2013 قرار داده است تا ببینیم این دو ماشین در برابر هم چه عملکردی دارند.
نسل دوم G63 از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ بفرستد. از سوی دیگر، در سینهٔ G63 قدیمی یک موتور 5.5 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که 544 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم رابط بین موتور و چرخها است. G63 مدل 2013 در ظاهر ممکن است شبیه نسل جدید به نظر برسد اما زیر این پوسته اکسلهای صلب و سیستم فرمان توپی چرخشی قرار دارد.
مردان کارواو چندین چالش آفرودی مختلف را پیش روی این دو شاسیبلند قرار دادهاند که برای سنجش تواناییهای بیراهه نوردی آنها طراحی شده است. این چالشها سیستم تعلیق، فاصله از زمین، زوایای حمل و فرار و... را آزمایش میکند. از لحاظ مشخصههای آفرود، G63 جدید روی کاغذ کمی ضعیفتر است زیرا از زمین 241 میلیمتر فاصله دارد و زوایای حمل و فرار آن به ترتیب 31 و 30 درجه است درحالیکه فاصله G63 قدیمی از زمین 260 میلیمتر است و زوایای حمل و فرار آن 33 و 29 درجه هستند.
بااینحال، این دو ماشین در انتهای رقابتها امتیاز یکسانی کسب کردند و در تمام چالشها عملکرد مناسبی داشتند. البته G63 قدیمی عرض کمتری دارد که این ویژگی در برخی چالشها باعث برتری آن میشود اما در عوض نسل جدید در قسمتهای دیگری مثل آزمایش سیستم کنترل پایین رفتن از شیبها بهتر عمل کرد. همچنین درحالیکه G کلاس قدیمی در مسابقهٔ سربالایی سریعتر بود اما در آزمایش مسیر سنجاقی شکل از همتای جدید خود شکست خورد. بهطورکلی، G63 جدید پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و با اینکه بزرگتر از نسل قبلی شده ولی مرسدس تواناییهای آفرود آن را قربانی نکرده است.