دوئل فینال، مرسدس بنز G کلاس یا جیپ رانگلر؟
مرحلهٔ نهایی، گروه بیست و سوم، شاسیبلندهای آفرودی
تنها یک دوئل دیگر تا پایان مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال باقی مانده است و امروز به گروه بیست و سوم یا یکی مانده به آخر رسیدهایم. این گروه به شاسیبلندهای آفرودی اختصاص دارد و رقابتهای آن در مرحلهٔ مقدماتی با حضور هشت خودرو آغاز شد. از این تعداد، سوزوکی جیمنی، میتسوبیشی پاجرو اسپرت، لندروور دیفندر و تویوتا فورانر حذف شدند و جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر پرادو، مرسدس بنز G کلاس و فورد برانکو به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. از بین این چهار شاسیبلند آفرودی نیز نهایتاً با انتخاب شما، رانگلر و G کلاس به فینال رسیدند تا در این دوئل شاهد مصاف دو نمونه از آفرودرهای افسانهای، مشهور و باسابقهٔ جهان باشیم. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای آفرودی در مرحلهٔ قبلی هم بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس
مجموع آراء: 2218
آراء مرسدس بنز: 1390
آراء فورد: 828
پیروز دوئل: مرسدس بنز G کلاس با کسب 63 درصد از کل آراء
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2017
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.6 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 204,610 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 181,410 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 8,723 دستگاه
فروش سال 2022 در اروپا: 7,132 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی نمادین و جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و افسانهای، امکان جدا کردن سقف و درها با امکان آفرود در هوای آزاد، تنوع بالای پیشرانهها مثل پلاگینهیبریدی و V8، ارزش بسیار بالا در برابر قیمت
نقاط منفی: کابین تنگ حتی در نسخهٔ چهاردر، سروصدای زیاد در سرعتهای بزرگراهی، رفتار جادهای ناخوشایند، سواری سفت و خشن، هندلینگ پیکاپ مانند، دقت پایین فرمان، افزایش سریع قیمت با سفارش آپشنها، مصرف سوخت بالا
چکیده: جیپ رانگلر خودرویی نمادین است که هرچند برتری در آفرود را به رفتار و راحتی جادهای ترجیح داده اما جادو و جذابیت آن غیرقابلانکار است. هر نسخه از رانگلر با میراث تمام آمریکایی جیپ و ماجراجوییهای خارج از جاده همراه است
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
امتیاز از موتورترند: 7.6 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 7,116 دستگاه
فروش سال 2022 در آمریکا: 7,638 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 8,523 دستگاه
فروش سال 2022 در اروپا: 2,386 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: مالکیت آن نشانهٔ ثروت است، طراحی جعبهای شکل نمادین و بسیار جذاب، تواناییهای آفرود فوقالعاده و درعینحال سواری مناسب روی جاده، کابین مجلل و پر از تکنولوژی، پرفورمنس شگفتانگیز نسخهٔ G63 روی جاده
نقاط منفی: سروصدای باد به خاطر بدنهٔ جعبهای شکل، قیمت بسیار گران و خارج از دسترس اکثر افراد، سیستمهای کمک آفرودی پیچیده، مصرف سوخت بالا، هندلینگ نهچندان چشمگیر، احساس ناخوشایند هنگام پیچیدن با سرعت بالا
چکیده: مرسدس G کلاس به ثروتمندان اجازه میدهد تا ثروت خود را هم روی جاده و هم در خارج از جاده به نمایش بگذارند. نسخهٔ AMG نیز این شاسیبلند افسانهای را به یک آفرودر داغ تبدیل میکند که به همان اندازهٔ نسخهٔ معمولی جذاب و دیوانه کننده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس بنز G550 | جیپ رانگلر 392 | |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 6.4 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 416 اسب بخار | 470 اسب بخار |
گشتاور | 610 نیوتن متر | 637 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 5.1 ثانیه | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.9 ثانیه | 12.9 ثانیه |
توقف از 110 | 53.3 متر | 66.4 متر |
پیست Figure-8 | 30.7 ثانیه | 29.3 ثانیه |
شتاب جانبی | 0.61 جی | 0.70 جی |
حداکثر سرعت | 210 کیلومتر/ساعت | 180 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 16.8 لیتر ترکیبی | 16.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 100 لیتر | 81 لیتر |
وزن | 2567 کیلوگرم | 2385 کیلوگرم |
توزیع وزن | 53 به 47 جلو/عقب | 54 به 46 جلو/عقب |
ظرفیت یدک کشی | 3200 کیلوگرم | 1600 کیلوگرم |
طول | 4,818 میلیمتر | 4,889 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,890 میلیمتر | 3,007 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 455 لیتر | 795 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
زاویهٔ حمله | 31 درجه | 44 درجه |
زاویهٔ فرار | 30 درجه | 37 درجه |
زاویهٔ شکست | 26 درجه | 22 درجه |
حرکت در آب | 70 سانتیمتر | 82 سانتیمتر |
فاصله از زمین | 241 میلیمتر | 261 میلیمتر |
قیمت | 140,950 دلار | 84,290 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="140"]