معرفی مرسدس بنز G500 فاینال ادیشن برای خداحافظی با موتور V8
مرسدس بنز G500 جدیدترین قربانی کوچکسازی و الکتریکیسازی پیشرانهٔ خودروها است. G کلاس برای اولین بار در سال 1993 در مدل GE 500 به پیشرانهٔ V8 مجهز شد و حالا پس از سه دهه با این موتور خداحافظی خواهد کرد. G500 برای مدل 2024 با پیشرانهٔ کوچکتر شش سیلندر به بازار عرضه خواهد شد. بدین منظور، مرسدس نسخهٔ پایانی یا فاینال ادیشن را برای G500 هشت سیلندر ارائه کرده است که تنها 1500 دستگاه از آن ساخته میشود. البته خوشبختانه به نظر میرسد مدل G63 برای چند سال همچنان از موتور V8 استفاده کند.
G500 فاینال ادیشن در سه رنگ مشکی ابسیدین، سفید مانگو و زیتونی مانگو ارائه میشود که از هرکدام 500 دستگاه ارائه خواهد شد. نوشتهٔ فاینال ادیشن در قسمتهای مختلف این ماشین شامل زههای جانبی، رکابها، دستگیرهٔ در سمت سرنشین و چرخ زاپاس نقش بسته و چراغهایی هم در پایهٔ آینههای جانبی تعبیه شده که نوشتهٔ «قویتر از زمان» را روی زمین میاندازد. این نسخهٔ ویژه با رینگهای 20 اینچی پنج پرهٔ دوبل AMG ارائه میشود که در رنگ زیتونی همرنگ بدنه و در دو رنگ دیگر مشکی هستند.
در داخل خودرو تقریباً تمام سطوح با چرم ناپا پوشیده شدهاند که حتی شامل صندوق بار و پانل دکمههای تنظیم صندلی هم میشود. سیستم صوتی فراگیر برمستر، صندلیهای دورنگ و آستر سقف چرمی با دوخت لوزی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این ماشین هستند. زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته و شاهد همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 416 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور هستیم. آخرین نمونههای G500 هشت سیلندر از سپتامبر امسال تا مارس 2024 تولید خواهند شد. این خودرو هماکنون قابل سفارش بوده و قیمت آن در آلمان از 196,350 یورو آغاز میشود.
مرسدس اما همزمان با G500 فاینال ادیشن، نسخهٔ ویژهای را هم با نام گرند ادیشن برای G63 ارائه کرده است که تنها 1000 دستگاه از آن ساخته میشود و 228,866 یورو قیمت دارد. تمام این هزار دستگاه با رنگ مشکی مانگو و گرافیک طلایی ارائه میشوند. تریمهای روی سپرها، صفحهٔ محافظ جلو، رینگهای 22 اینچی تک پیچ AMG، حلقهٔ چرخ زاپاس و جزئیات داخلی مثل دوخت صندلیها هم طلاییرنگ هستند. در داخل خودرو نیز روی دستگیرهٔ داشبورد سمت سرنشین نشان گرند ادیشن کار شده است.