بازسازی خیرهکننده مرسدس بنز 300SL رودستر 1957
مرسدس بنز در سال 1955 کوپهٔ افسانهای 300SL را روانهٔ بازار کرد اما در اواسط سال 1956 فروش این خودرو رو به کاهش گذاشت. به همین دلیل، مرسدس تصمیم گرفت با ساخت نسخهٔ رودستر، توجهات را دوباره به 300SL جلب کند. برای رونمایی از این نسخه، نمایشگاه ژنو انتخاب شد و در ماه می 1957 رودستر 300SL راهی بازار آمریکا شد. بازار منتظر این ماشین بود زیرا درهای گالوینگ نسخهٔ کوپه باب میل همه نبودند.
برای ساخت 300SL رودستر، مرسدس کابین را از نو طراحی کرد و رکابها باریکتر شده و پایینتر آمدند تا دسترسی به کابین آسانتر شود. البته ازآنجاییکه باید شاسی خودرو تقویت میشد، وزن نسخهٔ رودستر با 125 کیلوگرم افزایش به 1420 کیلوگرم رسید اما پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با 240 اسب بخار قدرت هنوز هم برای این وزن کافی بود و خودرو را به حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت میرساند. دلیل استفاده از عدد 300 در نام خودرو نیز همان موتور 3 لیتری بود درحالیکه حروف SL مخفف S به معنای اسپرت و L به معنای سبکوزن بود.
در نسخهٔ رودستر، مرسدس چرخ زاپاس را به زیر صندوق بار منتقل کرد و با استفاده از باک سوخت کوچکتر، فضایی را برای قرار دادن چمدانهای سفارشی کارخانه فراهم کرد. در سپتامبر 1958 همچنین یک سقف فلزی هم بهصورت سفارشی برای 300SL رودستر ارائه شد. بین سالهای 1957 تا 1963 تعداد 1,858 دستگاه 300SL رودستر ساخته شده و هفت دهه بعد، یکی از آنها بهطور فوقالعادهای بازسازی شده است.
این خودرو که به رنگ خاکستری نقرهای متالیک بوده، در جولای 1957 پلاک شده و به خریداری در آلمان تحویل داده شده است. تا سال 1990 این خودرو همچنان در آلمان بود و در سال 1993 بازسازی کاملی را با همان رنگ خاکستی نقرهای اصلی و تودوزی چرمی قرمز تجربه کرد. بعداً این 300SL رودستر به شخصی بنام «پیتر آرای» فروخته شد. وی موتور را بازسازی و اکسل عقب را تعمیر کرد. این مرسدس در سال 1998 به شخص دیگری فروخته شد که در سال 2006 اقدام به بازسازی گیربکس کرد و دو سال بعد آن را به صاحب چندین 300SL در یونان فروخت.
بدین ترتیب، خودرو به یونان برده شد و در سال 2013 به مالک کنونی فروخته شد که آن را به بریتانیا برد. وی خودرو را به مرکز بازسازی «هیلتون و ماس» سپرد و آنها وقتی 300SL را بررسی کردند فهمیدند قسمت عقب خودرو به خاطر تعمیرات غیراصولی آسیب دیده است. همچنین در دیگر قسمتهای خودرو هم ایراداتی پیدا شد. به همین دلیل، خودرو اوراق و بازسازی از ابتدا آغاز شد. در سال 2016 پس از 3500 ساعت کار و 800 کیلومتر آزمایش، سرانجام بازسازی تکمیل شد و خودرو در سال 2017 در رویداد خودرویی Salon Prive بریتانیا به نمایش درآمد و جایزهٔ مقام دوم را کسب کرد.
این 300SL رودستر قرار است توسط ساتبیز در انگلستان به حراج گذاشته شود. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست اما برخی نمونههای 300SL رودستر که خیلی خوب نگهداری شدهاند با قیمتی بیش از سه میلیون دلار فروخته شدهاند. این رودستر آلمانی در دههٔ 50 در آلمان با قیمت 32,500 مارک معادل 10,950 دلار فروخته میشد.