معرفی نسل جدید مرسدس بنز ای- اکتروس 600 با توان پیمایش 500 کیلومتر
غنای کلاس خودروهای تمام برقی مرسدسبنز بسیار زیاد است؛ این برند هماکنون مدلهای گوناگونی چون ون، خودروی عادی و انواع کامیون را برقی کرده است. جدیدترین عضو این ناوگان ردهبالا و خاص هم کامیون ای-اکتروس 600 محسوب میشود.
این هجدهچرخ برقی تا پایان سال آینده میلادی در دسترس مردم انگلستان قرار خواهد گرفت. تا آن زمان برندهای مطرح دیگری همچون رنو، اسکانیا و ولوو هم رقبای خود را برای به چالش کشیدن مرسدسبنز روانه بازار خواهند کرد. فروش این کامیون آلمانی از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد اما سازنده هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است. هماکنون تعدادی نمونه اولیه در حال تولید هستند که به کمک برقی مشتریان مرسدس در شرایط واقعی بررسی خواهند شد.
بسته باتری مرسدسبنز با وجود وزن 22 تنی و ابعاد ای-اکتروس 600 حدودا تا 500 کیلومتر راننده را همراهی میکند. بسته باتری 621 کیلووات ساعتی از سه بسته کوچکتر 207 کیلووات ساعتی تشکیل شده که سه برابر از باتری شاسیبلند EQS بزرگتر است. اشتوتگارتیها میزان بار قابل یدککشی این کامیون را برابر 22 تن اعلام کردهاند.
حداکثر قدرت خروجی موتور برابر 815 اسب بخار است که توسط دو موتور برقی تولید شده و نهایتا از طریق یک جعبهدنده 4 سرعتی مخصوص ترانزیت طولانی به چرخهای منتقل میشود. سیستم بازیابی ترمز هم در این خودرو حضور پر رنگی دارد و انرژی دریافتی از فرایند کاهش سرعت را به باتری میفرستد. مرسدسبنز 5 حالت متفاوت را برای این سیستم درنظر گرفته است که سرانجام به رانندگی تکپدالی میرسد.
سازنده مدعی است که این مدل در مقایسه با نسخه دیزلی اکتروس 40 درصد دیاکسیدکربن کمتری را منتشر میکند. مرسدس این رقم را برابر 775 تن از گاز یادشده اعلام کرده است. مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را کردهاند تا باتری ای-اکتروس در عرض نیم ساعت از 20 به 80 درصد SOC برسد که به لطف شارژرهای سریع ممکن میشود؛ هرچند که مرسدسبنز از اعلام ارقام دقیق مربوط به آن خودداری کرده است. نظر شما درباره ای-اکتروس 600 چیست؟ آیا نخستین کامیونسازی جهان میتواند در بازی تازه شروعشده کامیون ترانزیت تسلا را شکست دهد؟