نگاهی به مشکلات پیشرانه 8 سیلندر M278 مرسدس بنز
استفاده از پیشرانه حجیم در خودرویی لوکس از برندی معتبر و شناخته شده به معنی عدم وجود مشکلات مربوط به آن نخواهد بود. مثال بارز این موضوع پیشرانه 8 سیلندر 4.7 لیتری توئین توربوی M278 مرسدس بنز ML550 است که میخواهیم آن را بررسی کرده و به مشکلات درون سیلندرهایش بپردازیم. آغاز بررسی این پیشرانه چندان لذتبخش نیست. روشن کردن نیروگاه آهنین مرسدس بنز باعث ایجاد صداهای نگران کنندهای میشود. همچنین برخی شمعهای خودرو کاملاً دوده گرفتهاند. پورتهای ورودی نیز دارای کربن زیادی روی سوپاپها هستند که چنین میزان دوده و کربنی برای پیشرانهای با سیستم تزریق سوخت مستقیم بیشتر از میزان عادی خواهد بود. علاوه بر این یکی از کشندههای زنجیر تایم خراب شده و نشان میدهد قبلاً روی این پیشرانه کار کردهاند.
با باز کردن قطعات بیشتر این موضوع که روغنموتور وضعیت خوبی ندارد آشکارتر میشود. فیلتر روغن پیشرانه 8 سیلندر M278 پر از تکههای فلز است و این موضوع حاکی از خرابیهای بیشتر خواهد بود. مشکلات جدی نیروگاه آهنین مرسدس بنز با باز شدن سیلندرها نمایان خواهند شد. در چندین سیلندر خراشهای عمیقی وجود دارد و مجری برنامه میگوید این خراشها اگرچه با ناخن انگشت حس نمیشوند اما زیر پوست دست خودنمایی خواهند کرد. همانطور که انتظار میرود پیستونها نیز استهلاک زیادی داشتهاند.
پیشرانه 8 سیلندر M278 مرسدس بنز در محصولات متنوعی از جمله E، S، CL، CSL، ML و GL بکار رفته است. مجری این کانال میگوید مشکلات پیشرانه موردبحث در نسخه AMG با کد M157 نیز وجود دارد و البته پیشرانه 6 سیلندر M276 نیز از همین مشکل در امان نیست. متأسفانه در ویدئوی یاد شده اشارهای به دلیل مشکل خراش داخل سیلندرها نمیشود اما قبلاً برخی مالکان به این مشکل اشاره کردهاند. برخی افراد معتقدند دلیل ایجاد خراش در دیواره سیلندرها به عدم تعویض به موقع روغنموتور مربوط میشود درحالیکه برخی دیگر مشکل را از رینگ پیستونها میدانند.