درگ مرسدس AMG GT63 جدید با نیسان GT-R، کامارو ZL1 و نسل قبلی خود

یک‌شنبه 31 تیر 1403 - 16:30
مطالعه 3 دقیقه
photo_2024-07-19_17-06-16
چهار کوپهٔ پرفورمنس قدرتمند از آلمان، ژاپن و آمریکا به مصاف یکدیگر رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از همه سریع‌تر خواهد بود.
تبلیغات

نسل جدید مرسدس AMG GT به دلایلی مثل افزایش وزن و کاهش خشونت نسل قبلی موردانتقاد قرار گرفته است. علاوه بر این، تجهیز این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به مذاق خیلی از علاقه‌مندان به رانندگی خوش نیامده است. GT جدید همچنین در مسابقات درگ با رقبای مستقیم خود مثل پورشه 911 هم چندان موفق عمل نکرده است. حال این کوپهٔ اسپرت جدید آلمانی به مصاف دو رقیب بسیار قدیمی‌تر و ارزان‌تر رفته تا شاید بتواند کمی از سنگینی بار انتقادات کم کند. در این رقابت همچنین نسل قبلی AMG GT هم حضور دارد.

کوپهٔ مرسدس با نسخهٔ GT63 خود در اینجا حضور دارد که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. نمونه‌ای که از نسل قبلی این خودرو در اینجا حضور دارد یک AMG GT S مدل 2017 است. زیر کاپوت این خودرو هم همان پیشرانهٔ 4 لیتری نسل جدید قرار دارد ولی در اینجا 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین نیروی موتور هم در این خودرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

یکی از رقبای اصلی کوپه‌های مرسدس در این درگ، نیسان GT-R است یعنی خودرویی که پیشینهٔ آن به سال 2007 بازمی‌گردد. این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربو با 570 اسب بخار قدرت و 633 نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در آخر هم به شورلت کامارو ZL1 می‌رسیم که اساساً خودرویی متعلق به سال 2015 است و تولید آن‌هم مثل GT-R به پایان رسیده است. ZL1 به یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور مجهز است تا قوی‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین عضو گروه لقب گیرد.

در این ویدئو، خودروها به‌صورت دوبه‌دو باهم مسابقه می‌دهند. ابتدا دو خودروی محرک عقب جمع یعنی AMG GT S و کامارو ZL1 به مصاف هم می‌روند و سپس نیسان GT-R و AMG GT63 در برابر هم قرار می‌گیرند که هردو چهارچرخ محرک هستند. رقابت کامارو و مرسدس بسیار نزدیک بود و به ترتیب زمان‌های 11.6 و 11.5 ثانیه را ثبت کردند که اختلاف بسیار اندکی است خصوصاً وقتی اختلاف قیمت 40 هزار دلاری بین دو خودرو را در نظر بگیریم. رقابت بین کوپه‌های چهارچرخ محرک نیز بسیار نزدیک بود و GT-R با تایم 11.2 ثانیه و GT63 با 11.1 ثانیه نیز یک‌دهم ثانیه باهم فاصله داشتند. این یعنی GT63 جدید 0.4 ثانیه سریع‌تر از AMG GT S قدیمی شده اما هنوز هم با کوپهٔ سالخوردهٔ نیسان فقط یک‌دهم ثانیه اختلاف دارد.

کپی لینک

مشخصات فنی

مرسدس AMG GT S

مرسدس AMG GT63

نیسان GT-R

شورلت کامارو ZL1

پیشرانه

4.0 لیتری V8 توئین توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو

3.8 لیتری H6 توئین توربو

6.2 لیتری V8 سوپرشارژ

قدرت

510 اسب بخار

585 اسب بخار

570 اسب بخار

650 اسب بخار

گشتاور

650 نیوتن متر

800 نیوتن متر

633 نیوتن متر

880 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

9 سرعته اتوماتیک

6 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

چهارچرخ

عقب

وزن

1678 کیلوگرم

1950 کیلوگرم

1783 کیلوگرم

1762 کیلوگرم

قیمت

111 هزار دلار

180 هزار دلار

101 هزار دلار

73 هزار دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.