درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

دوشنبه 1 مرداد 1403 - 06:45
مطالعه 3 دقیقه
hmercedes-amg-gt-v-hyundai-ioniq-5-n-drag-race-thumbnail-b-3
آیا هیوندای آیونیک 5 N با 650 اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG GT63 با 585 اسب بخار قدرت خواهد شد؟
تبلیغات

«فرانسیس بورژوا» یک بلاگر مشهور با 2.4 میلیون فالوور در اینستاگرام و 3.2 میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک است. وی قطارها و ایستگاه‌های مترو را با همان شور و شعفی توصیف می‌کند که جرمی کلارکسون در تاپ گیر و گرند تور در مورد خودروها حرف میزند. حال معلوم شده که او به خودرو هم علاقه دارد زیرا در جدیدترین ویدئوی درگ کارواو حاضر شده و برای رقابت با مت واتسون، پشت فرمان مرسدس AMG GT63 نشسته است.

این خودرو به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 585 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در سمت دیگر، مت واتسون با یک هیوندای آیونیک 5 N رانندگی می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو در حالت عادی 610 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند اما در حالت N Grin Boost این اعداد برای 10 ثانیه به 650 اسب بخار و 770 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. هیوندای هرچند قدرت بیشتری دارد اما با وزن 2235 کیلوگرم، از مرسدس 2130 کیلوگرمی کمی سنگین‌تر است.

بین این خودروها دو مسابقهٔ درگ برگزار می‌شود که در هردو هیوندای به پیروزی می‌رسد. در اولین درگ، آیونیک از همان ابتدا جلو افتاد و فاصله را تا خط پایان بیشتر کرد اما در مسابقهٔ دوم، AMG ابتدا پیشتاز شد و به نظر می‌رسید برنده باشد اما در ادامه رقیب کره‌ای خود را به کوپهٔ آلمانی رساند و با اختلاف چند سانتی‌متر برنده شد. در این درگ هردو ماشین تایم 11.4 ثانیه را ثبت کردند.

سپس نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید و مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت 177 هزار دلاری خود را توجیه کند. البته در این مسابقه، آیونیک در حالت شبیه‌سازی گیربکس دستی قرار داشت و از قابلیت N Grin Boost بوست استفاده نمی‌کرد؛ بنابراین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر در حالت اتوماتیک و با استفاده از حالت بوست انجام شد و کراس‌اوور کره‌ای توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند. خودروی الکتریکی 67 هزار دلاری حتی در آزمایش ترمز هم بهتر است کوپهٔ اسپرت مرسدس عمل کرد تا یک باخت دیگر به کارنامهٔ AMG GT63 اضافه شود.

کپی لینک

مشخصات فنی

آیونیک 5 N

AMG GT63

پیشرانه

الکتریکی دو موتوره

4 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

650 اسب بخار

585 اسب بخار

گشتاور

770 نیوتن متر

800 نیوتن متر

گیربکس

تک سرعته

9 سرعته اتوماتیک

وزن

2235 کیلوگرم

2130 کیلوگرم

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

قیمت

67,475 دلار

177,050 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.