مرسدس بنز

نمایش عمومی بی‌سروصدای نسل جدید مرسدس C63 AMG در گودوود

مدت زیادی است که شاهد انتشار تصاویر جاسوسی نسل جدید مرسدس C63 AMG هستیم اما این خودرو هفتهٔ گذشته بی‌سروصدا در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده است. البته این خودرو هنوز هم لباس‌های استتاری بر تن دارد اما این پوشش‌ها بسیار سبک‌تر از پروتوتایپ‌هایی است که قبلاً دیده‌ایم. آنچه در ظاهر C63 جدید که حالا پسوند E Performance را هم در نام خود دارد قابل‌مشاهده است همان چیزی است که انتظار داشتیم یعنی ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، بدنهٔ عریض‌تر، رینگ‌های چند پره با ترمزهای بزرگ‌تر، چهار سر اگزوز مستطیلی و سپرهای تهاجمی‌تر.

بااین‌حال، بزرگ‌ترین خبر در مورد این خودرو چیزی است که طرفداران را بسیار نگران کرده است زیرا در C63 جدید پیشرانهٔ V8 کنونی با یک نمونهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی جایگزین خواهد شد. البته خروجی چشمگیر این قوای محرکهٔ جدید شاید کمی از نگرانی‌ها را کم کند زیرا طبق اعلام رسمی مرسدس، پرچم‌دار خانوادهٔ C کلاس ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۱۷۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی بیشتر است. از این نیرو، ۴۷۶ اسب بخار توسط پیشرانهٔ بنزینی تولید می‌شود که نسخه‌ای اصلاح‌شده از موتور M139 مدل‌های AMG 45 S است. در همین حال، ۲۰۴ اسب بخار قدرت هم توسط موتور الکتریکی که در عقب نصب شده ارائه می‌شود.

این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانه ۴Matic+ پرفورمنس AMG به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. وزن این قوای محرکه چهار سیلندر نیز ۵۰ کیلوگرم از موتور V8 قدیمی کمتر است که این به بهبود هندلینگ خودرو کمک می‌کند. به‌طورکلی، این‌که موتور چهار سیلندر جدید به‌تنهایی قدرتی به‌اندازه C63 هشت سیلندر قبلی (نسخه غیر S) دارد به‌خودی‌خود شاهکار بزرگی است چه رسد به آن خروجی چشمگیری که با کمک سیستم هیبریدی تولید می‌شود؛ بنابراین، به نظر می‌رسد مرسدس قصد دارد با این اعداد بزرگ کمک کند تا طرفداران حذف چهار سیلندر از موتور C63 را فراموش کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    C کلس و E کلس هر دو عشقن از همون چندین سال پیش که جزء سبد خرید مرسدس شدن جذاب بودن هم جوان پسند و هم مخصوص خوانواده
    این طراحی بی نقص ولی یک کوچولو مرسدس باید روی چراغ های عقب کار کنه که عالی بشه

    موافقم 43
    مخالفم 3
    1. Reza.M

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (309 ديدگاه)

      ابرو و حیثیته AMG رفت زیر سوال خب شما چرا ۴ سیلندر رو انقد تحت فشار میذاری بعد هم که میشه به جاش یه ۸ سیلندر رو انقد تحت فشار گذاشت و قدرته بیشتری گرفت…نکته بعد این که میشد به جای معرفیه نسل جدید c کلاس فقط به c63 و c43 بسنده کرد و به جای امثال c200 و c300 روی eqc سرمایه گذاری کرد…کوچیک تر کردن و عذاب دادنه پیشرانه های بنزینی جوابه هیچ راه حلی نیست علی الخصوص الایندگیه کوفتی

      موافقم 4
      مخالفم 34
    2. همایون

      ۲۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (576 ديدگاه)

      واقعا این نسل جدید سی کلاس به دلم نشسته نمیدونم چرا انقدر دوسش دارم با اینکه دیدگاه ها نسبت بهش زیاد مثبت نیست ولی از نظر من طراحی فضای داخلی و خارجیش تو خودروهای جدید بنز بهترینه حتی بهتر از اس کلاس چون طراحی چراغهای جلو و جلو پنجره و همچنین دریچه تهویه بهتر از اس کلاس دراومده حالا طراحی عقب که کلا تو مرسدس ها خوب نیست.ما که پول خریدشو نداریم ولی امیدوارم پاش به کشور باز شه که از نزدیک ببینمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alan.r

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    واقعا عاشقشم ظاهرش بسیار زیبا و خشنه موتورشم که معرکست فقط ای کاش اون موتور V8 رو به این زودی کنار نمی‌ذاشتن

    موافقم 22
    مخالفم 3
  3. 2646

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    معرفی C63 AMG E Performance ته تغاری در کنار AMG ONE پدر
    ارتقای قدرت 382 اسب بخاری (416) به 476 اسب بخار در عرض کمتر از 2 سال
    هماهنگی بیشتر سیستم هیبرید با 4Matic Plus
    …………………………………………………………………
    آفرین به بنز، حداقل 10 سال آینده محصولات AMG بیمه هستند!

    موافقم 27
    مخالفم 2
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    از نظر من این بهترین ماشین سال ۲۰۲۲ هم پولت بهش میرسه هم ارائه خدمات عالی داره هم شتاب بینظیر داره

    موافقم 16
    مخالفم 5
  5. Reza Waffen SS

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    بچه S کلاس خوشتیپ

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. محمد هادی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      آقا این رویداد گودوود مگه چند روزه ست همینجوری دوهفته ست شرکتهای مختلف دارن ماشینای جدید توش رونمایی میکنن؟!!
      من خودم فقط خبرای مرسدس وان،بی ام و تورینگ ام ۳
      محصول جدید پاگانی،خودروی جدید مسابقه یی پورشه
      و کلی ماشین دیگه که یادمه خبراشونو خوندم دیدم اینجا تو گودوود معرفی شدن
      جریان چیه؟

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Reza Waffen SS

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        هیچی مثل سال های گذشته یه فستیوال برگزار میشه مثل نمایشگاه ژنو که خودرو های جدید به نمایش عموم درمیان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. JDM lover

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    طراحیش بنظرم خیلی خوب و خشنه
    ولی حیف که دیگه اون غرش v8 رو نداره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    همون C63S V8 قبلی رو ترجیح میدم ☺

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. تحت پیگرد

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    این معلومه سر و صدایی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 6
  9. ARMAN

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    بنزم بنزای قدیم
    بنز با این کار گند زد تو کل گذشته پر افتخارش و البته اصالتش

    موافقم 5
    مخالفم 19
  10. pedram7

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سی کلاس و e کلاس از جذاب ترین محصولات AMG بودن…

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. رامتین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    من هم با حذف موتورهای 8 سیلندر ناراحت شدم. توجیه نداشت موتور 4 سیلندر را با کمک نیروی الکتریکی به این عدد برسونید. خب اگر همون موتور 8 سیلندر بهش موتور الکتریکی افزوده میشد که توان از 800 هم فراتر میشد بره! ذات این خودرو همان موتور 4 سیلندر 470 اسبی هست. از طرفی 470 اسب از یک موتور 4 سیلندر اگرچه شاهکاره اما بشدت استهلاک هم داره. بوست توربوش باید وحشتناک بالا باشه و بیش از 30PSI. بهتر بود حداقل موتور 6 سیلندر استفاده میشد. احتمالا CLE هم موتور 4 سیلندر خواهد داشت. پس داستان بنز کلا تموم شد. بی ام و حداقل نیاد روی M4 یا M5 موتور 6 و 8 سیلندر را حذف کنه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خدا وکیلی طرفدارهای بنز چقدر لج بازن با خودشون.انصافا سدان پرفورمنس با 4 سیلندری که نه دور بالایی داره نه صدای مناسب اونم از نوع c63 که همیشه به 8سیلندر حجیمش مینازید طرفداری داره.برقی میشد بهتر بود.کلا اگر قرار نیست صدای دیوانه کننده پیشرانهای پرفورمنس پخش بشه دلیلی برا داشتنش نمیبینم.الان 4 سیلندر بد صدا چه دردی از دیوانه هیجان درماندمیکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا