درگ تسلا سایبرتراک با رولزرویس کالینان و مرسدس G63
رولزرویس کالینان و مرسدس G63 از لوکسترین شاسیبلندهای جهان محسوب میشوند که معمولاً باید با خودروهایی مثل بنتلی بنتایگا و رنجروور مقایسه شوند ولی کارواو برای مسابقهٔ درگ، خودرویی کاملاً بیربط یعنی تسلا سایبرتراک را در برابر این شاسیبلندهای لوکس قرار داده است. سایبرتراک حاضر در این درگ از نوع دو موتوره است که 600 اسب بخار قدرت و حدود 1000 نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن 3 تن، حدود 400 کیلوگرم از دو رقیب شاسیبلند خود سنگینتر است. سایبرتراک نزدیک به 6 برابر از رولزرویس ارزانتر است و کمتر از نصف مرسدس قیمت دارد.
مرسدس G63 هرچند از نسخهٔ فیسلیفت است ولی در سینهٔ خود همچنان همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو را دارد که 585 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا ضعیفترین عضو گروه لقب گیرد. البته این موتور حالا با سیستم هیبریدی خفیف همراه است؛ و در آخر هم به یکی از گرانترین شاسیبلندهای جهان یعنی رولزرویس کالینان میرسیم که با نسخهٔ اسپرت بلک بج در اینجا حضور دارد. پیشرانهٔ 6.75 لیتری V12 توئین توربوی رولزرویس در این نسخه 600 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در مسابقهٔ درگ، سه خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم داشتند. تسلا با وجود وزن سنگینتر، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف 12.9 ثانیه به پایان 400 متر رسید و برنده شد اما رقبای شاسیبلند تنها یکدهم ثانیه عقبتر بودند و هردو پس از 13 ثانیه مسابقه را به پایان رساندند. در مسابقهٔ رولینگ اما این بار کالینان بود که با افزایش سرعت، از رقبای خود پیشی گرفت و نشان داد مهندسی رولزرویس چیزی بیش از صرفاً تجمل و راحتی است.
مقایسه مشخصات فنی
رولزرویس کالینان بلک بج | مرسدس G63 AMG | تسلا سایبرتراک | |
پیشرانه | 6.75 لیتری V12 توئین توربو | 4.0 لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | 600 اسب بخار | 585 اسب بخار | 600 اسب بخار |
گشتاور | 900 نیوتن متر | 850 نیوتن متر | 1000 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2660 کیلوگرم | 2640 کیلوگرم | 3010 کیلوگرم |
قیمت | 475,350 دلار | 187,250 دلار | 81,985 دلار |