بازتولید مرسدس SL نسل R107 با پیشرانه V8 مدرن AMG
این مرسدس بنز 450SL مدل 1979 ارتقاهای چشمگیری در زیر ظاهر کمی اصلاحشده خود تجربه کرده است. مهمترین ارتقا، موتور 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی M113 مرسدس AMG است که در زیر کاپوت جای گرفته است. این موتور متعلق به مرسدس C55 AMG مدل 2005 است. این موتور در C55 قدرت 367 اسب بخار تولید میکرد اما پوجیا آن را تقویت کرده تا نزدیک به 400 اسب بخار ارائه دهد. علاوه بر موتور، C55 محورها، ترمزها، سیستم فرمان، الکترونیک و سیستمهای ایمنی را نیز به این رستوماد اهدا کرده است که احتمالاً شامل سیستم کنترل کشش مرسدس دهه 2000 هم میشود که کاملاً خاموش نمیشود.
تنها قطعاتی که از مرسدس اصلی نیستند، سیستم تهویه مطبوع، تعلیق و رینگها هستند. R107 از سیستم تعلیق KW Variant 3 با کمکفنرهای قابل تنظیم استفاده میکند و روی رینگهای 19 اینچی فورجکاری شده پوجیا با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S قرار دارد. بااینحال، این رینگها اجباری نیستند و پوجیا طرحهای کلاسیک را نیز بهعنوان جایگزین ارائه میدهد. هدف پروژه R107، نمایش آزادی انتخاب برای خریدارانی است که میخواهند قدرت مدرن AMG را در قالب یک مرسدس کلاسیک تجربه کنند.
پوجیا میگوید خریداران میتوانند هر پیشرانه مرسدس بنز تا مدلهای 2020 را انتخاب کنند به شرطی که در ابعاد خودرو جای گیرد. ارتباط با C55 AMG در داخل کابین بیشتر حس میشود زیرا صفحه آمپر، فرمان و اهرم تعویض دنده از C55 گرفته شدهاند. تریم کربن فورجکاری شده شاید چندان خوشایند نباشد، اما کنترلهای تهویه سفارشی و دریچههای توربینی مشابه مدلهای مدرن مرسدس، همراه با سیستم صوتی رترو با برند STEG، فضای داخلی را جذابتر میکنند. صندلیها از نوع ریکارو با روکش چرم مرسدس و سوراخکاری استاندارد کارخانه هستند.
فرآیند بازسازی این R107 بسیار جامع است و خودروی اصلی کاملاً بازسازی میشود تا به شرایطی بهتر از حالت اولیه برسد. پوجیا از اسکن سهبعدی و طراحی CAD برای تسریع در فرآیند طراحی و مهندسی پروژههای خاص استفاده میکند. این مرسدس تنها یک نمونه نمایشی است و پوجیا در حال کار روی پروژههای پورشه، فراری، فولکسواگن و شورلت است که بهزودی تکمیل میشوند. با توجه به ماهیت سفارشی این پروژه، هیچ دو خودرویی یکسان نخواهند بود و قیمتگذاری بهصورت موردی انجام میشود.