چرا بنز EQS شکست خورد؟ گوردون واگنر، مدیر طراحی مرسدس پاسخ می‌دهد

پنج‌شنبه 12 تیر 1404 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Mercedes-EQS-12
به گفتهٔ مدیر طراحی مرسدس، سدان الکتریکی EQS طراحی رادیکالی داشت که 10 سال زود معرفی شد و در برابر S کلاس نتوانست موفق عمل کند.
تبلیغات

مرسدس بنز EQS «ده سال زودتر از موعد» به بازار آمد و طراحی رادیکال آن نتوانست نظر خریداران را جلب کند. این نظر گوردن واگنر، رئیس طراحی مرسدس بنز است. این سدان الکتریکی در سال 2021 به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای الکتریکی مرسدس معرفی شد اما نتوانست به‌اندازه همتای بنزینی خود یعنی S کلاس فروش داشته باشد. دلیل اصلی این ناکامی، طراحی پیشرو و غیرمتعارف آن بوده است. به همین دلیل، مرسدس در به‌روزرسانی سال 2024 جلوپنجره سنتی‌تری به EQS اضافه کرد تا نظر خریداران محافظه‌کارتر را جلب کند.

واگنر در گفت‌وگو با اتوکار اظهار داشت:

فکر می‌کنم EQS احتمالاً ده سال زود معرفی شد.

او اشاره کرد که این خودرو شاید به دلیل مقایسه با S کلاس بنزینی که با هدف متفاوتی طراحی شده بود، از ابتدا با چالش مواجه شد. واگنر گفت:

این خودرو بسیار پیشرو است و البته در ابتدا به‌عنوان یک لیموزین مخصوص راننده طراحی نشده بود. این هدف ما نبود. بسیاری از خریداران در این کلاس انتظار یک کاپوت بلند و ظاهر ویژه یک خودروی لیموزین را دارند اما EQS در این زمینه متفاوت است. این یک خودروی کاملاً متفاوت است. شاید باید آن را به شکل متفاوتی بازاریابی می‌کردیم مثلاً به‌عنوان یک CLS آینده‌نگرانه، S کلاس کوپه یا چیزی شبیه به این.

مشکلات EQS باعث شده مرسدس تصمیم بگیرد در نسل بعدی، این مدل و S کلاس را ادغام کند. این یعنی هر دو با مدل‌های بنزینی و الکتریکی تحت نام و طراحی S کلاس جایگزین خواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.