معرفی برابوس 1000، تبدیل مرسدس AMG GT به هیولایی با 1000 اسب بخار
مرسدس AMG GT 63 S E Performance با ۸16 اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه هیبریدی 4 لیتری V8 توئین توربو، خودرویی کمنظیر است اما این اعداد برای برابوس کافی نیست. این تیونر که به تقویت افراطی ساختههای AMG شهرت دارد، با برابوس ۱۰۰۰ بار دیگر تواناییهای خود را به نمایش گذاشت. برای بوس خروجی قوای محرکهٔ GT63 را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده که برای حفاظت از گیربکس به ۱۶۲۰ نیوتن متر محدود شده است. با وجود چین اعداد خارقالعادهای، این موتور همچنان استانداردهای آلایندگی یورو را رعایت میکند.
این اعداد حیرتانگیز به لطف افزایش حجم موتور به ۴.۵ لیتر با بزرگتر کردن قطر سیلندرها به دست آمدهاند. پیستونها و شاتونهای فورجکاریشده، میللنگ آلومینیومی، توربوشارژرهای ارتقاءیافته و اگزوز تطبیقی با مبدلهای کاتالیزوری پیشرفته و فیلتر ذرات، از دیگر تغییرات هستند. برابوس ادعا میکند این خودرو در ۲.۶ ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت، در ۹.۵ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۲۳.۶ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. سرعت نهایی بدون تغییر باقیمانده و ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.
برابوس با ۴ دهه تجربه، فراتر از یک تیونر معمولی عمل میکند و طراحیهایش را در تونل باد آزمایش میکند تا از ایجاد درگ یا سروصدای اضافی جلوگیری شود. قطعات خارجی از فیبر کربن با روکش براق یا مات ساخته شدهاند و شامل اسپویلر جلویی با فلپ، کاناردهای جلو، جلوپنجرهٔ جدید برای ایجاد ظاهری خشنتر، قاب آینههای فیبر کربنی و رینگهای ۱۰ پره هستند. سیستم تعلیق KW ارتفاع خودرو را ۲۰ میلیمتر کاهش داده و دیفیوزر عقب فیبر کربنی با چهار خروجی اگزوز ۷۶ میلیمتری و بال عقب برابوس، تعادل آیرودینامیکی را حفظ میکنند.
با باز کردن درها، پارکابیهای فیبر کربنی نورانی برابوس و نورپردازی آبی زیر خودرو به چشم میآیند. کابین با چرم کامل (بهجز سقف جیر مصنوعی دینامیکا) پوشیده شده که در سطوح صندلیها، پنلهای در و حتی کفپوشها و فضای بار دوخت لوزیشکل دارد. تریمهای فیبر کربنی براق، پدالهای جدید و کلیدهای قرمزرنگ به همراه دریچههای تهویه مطبوع، کابین را بهطور ظریفی ارتقا دادهاند. هنوز اطلاعاتی درباره هزینه این تغییرات اعلام نشده اما با توجه به قیمت پایه حدود 200 هزار دلاری AMG GT، این تیونینگ قیمتی ششرقمی خواهند داشت.