نقطه عطف دیگری برای مرسدس بنز G کلاس، تولید 600 هزارمین دستگاه
مرسدس بنز روز اعلام کرده که 600 هزارمین G کلاس را تولید کرده است. این نمونه، یک مدل تمام الکتریکی G580 EQ و رنگ مشکی ابسیدین متالیک است چند روز پیش از خط تولید گراتس اتریش، جایی که تمام G کلاسها ساخته میشوند خارج شد. مرسدس بنز قصد ندارد این خودرو را نگه دارد و آن را به مشتری خواهد فروخت. این نقطه عطف قابلتوجهی است زیرا تنها دو سال پیش بود که مرسدس بنز تولید 500 هزارمین G کلاس را با نمایش یک مدل منحصربهفرد با تم رترو جشن گرفت و تولید 100 هزار شاسیبلند لوکس دیگر در چنین مدت کوتاهی، نشاندهنده رشد چشمگیر تقاضا برای G کلاس است.
برای مقایسه، مرسدس بنز سه سال طول کشید تا از 400 هزار به 500 هزار G کلاس برسد و رسیدن از 300 هزار به 400 هزار دستگاه نیز تقریباً همینقدر زمان برد. این افزایش تولید نشاندهنده محبوبیت رو به رشد G کلاس است. درحالیکه S کلاس و E کلاس مدت طولانیتری در خط تولید بودهاند، این شاسیبلند با الهام از طراحی نظامی به جواهر تاج مرسدس بنز تبدیل شده و با قیمتهای بالا و لیستهای انتظار چندساله همراه است. G کلاس همچنین بیشترین شخصیسازی را در محصولات مرسدس دارد. به گفته شرکت، بیش از 90 درصد خریداران حداقل یک آپشن مانوفاکتور (بخش شخصیسازی مرسدس) را انتخاب میکنند و بهطور متوسط سه آپشن در هر خودرو دیده میشود. تقاضا برای رنگهای اختصاصی نیز افزایش یافته و از سال گذشته، خریداران میتوانند از بین بیش از 20 هزار رنگ در برنامه شخصیسازی انتخاب کنند.
با وجود تکامل چشمگیر G واگن از زمان معرفی در 1979، موفقیت آن به دلیل پایبندی به ریشهها است. فرم کلی این شاسیبلند برای نزدیک به 50 سال تقریباً بدون تغییر مانده که با توجه به الزامات ایمنی و آیرودینامیک امروزی، دستاوردی شگفتانگیز است. G واگن با شاسی نردبانی مناسب، گیربکس کمکی دو سرعته و سه دیفرانسیل قفلشونده، توانایی آفرود خود را حفظ کرده درحالیکه بسیار سریعتر و لوکستر شده است.