معرفی برابوس XLP800 6x6، تبدیل مرسدس G63 به هیولای شش چرخ
برابوس با سابقه طولانی در تیونینگ نسلهای مختلف مرسدس G کلاس، بار دیگر سراغ این شاسیبلند لوکس نمادین رفته و آن را به برابوس XLP 800 6x6 ادونچر تبدیل کرده است؛ یک هیولای ششچرخ محرک! این تیونر معروف یک شاسی فولادی عظیم برای G کلاس طراحی کرده تا بدنه پیکاپ با طول ۶,۲۳۰ میلیمتر روی آن قرار گیرد. فاصله از زمین ۴۷۰ میلیمتری و افزایش ۱,۵۳۰ میلیمتری فاصله محوری هم از دیگر ویژگیهای این G کلاس ششچرخ است. دیواره پشتی جدیدی پشت صندلیهای عقب نصب شده و کف بار با پانلهای نرم چوب ساج پوشیده شده است. یک پله برقی برای دسترسی آسانتر به اتاق بار و یک رول بار دوگانه مجهز به دو چراغ LED قوی نیز تعبیه شده است.
این مرسدس AMG G63 همچنین به محورهای پورتال مجهز شده و برابوس روی شاسی هم اقداماتی جدی انجام داده است. به گفته این تیونر، نرخ نوسان فنرها از داخل کابین قابلتغییر است. شش چرخ ۲۲ اینچی این خودرو با لاستیکهای ۳۲۵/۵۵ زیر گلگیرهای عریض با تزیینات فیبر کربنی قرار گرفتهاند. تزیینات فیبر کربن بیشتری هم در کیت بدنه اختصاصی به کار رفته که این هیولای ششچرخ را متمایزتر میکند. درهای عقب تا ۹۰ درجه باز میشوند تا همراه با پله رکابهای برقی، ورود و خروج رل آسانتر کنند. نورپردازی LED یکپارچه پارکابیها را روشن میکنند و کابین با تریم قرمز تزئین شده است. داخل که فضایی برای پنج سرنشین وجود دارد، با تودوزی چرمی مشکی پوشیده شده و تزئینات فیبر کربنی براق نیز در کابین به کار رفته است.
برابوس پیشرانه V8 توئین توربوی ۴ لیتری G63 را نیز با دو سوپرشارژر ارتقا داده و خروجی را به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این قدرت از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به سه محور منتقل میشود. برابوس ادعا میکند XLP 800 6x6 ادونچر در ۵.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد اما برای حفظ لاستیکهای آفرودی، حداکثر سرعت بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت این غول ششچرخ از یک میلیون و ۱۶۱ هزار یورو شروع میشود.