هر آنچه از مرسدس مینی G کلاس می‌دانیم، شاسی‌بلند آفرود برقی جمع‌وجور

سه‌شنبه 1 مهر 1404 - 12:00
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس مینی G کلاس
مرسدس بنز رسماً تأیید کرده است که نسخهٔ کوچک‌تر G کلاس با شاسی و طراحی منحصربه‌فرد و پیشرانه برقی طی دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

مرسدس بنز سرانجام به شایعات پایان داد و رسماً تأیید کرد که نسخهٔ کوچک‌تر و جمع‌وجورتر شاسی‌بلند افسانه‌ای خود، موسوم به مینی G کلاس طی دو سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این مدل جدید که قرار است نقطهٔ ورود به خانوادهٔ G باشد، یک شاسی‌بلند تمام برقی خواهد بود که روی یک پلتفرم کاملاً جدید و اختصاصی ساخته می‌شود تا اصالت و توانایی‌های آفرود برادر بزرگ‌تر خود را به ارث ببرد. این اقدام مرسدس بنز، بخشی از استراتژی بزرگ‌تر این شرکت برای تبدیل G کلاس به یک برند مستقل، مشابه کاری است که جگوار-لندروور با برند رنجروور انجام داده است. به گفتهٔ اولاً کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، خودروهای آزمایشی این مدل به‌زودی در جاده‌ها دیده خواهند شد. هدف از تولید این مدل، رقابت مستقیم با خودروهایی مانند لندروور دیفندر اسپرت است که به‌زودی معرفی می‌شود.

مارکوس شفر، مدیر فنی مرسدس، تأکید کرد که برای حفظ هویت و اصالت این خودرو، استفاده از پلتفرم‌های موجود ممکن نبود. او دراین‌باره گفت:

G کلاس یک خودروی بسیار خاص و اصیل است و مینی G هم باید اصیل باشد؛ بنابراین نمی‌توانستم از یک پلتفرم موجود استفاده کنم؛ مجبور بودیم پلتفرم اختصاصی آن را بسازیم. این یک فرآیند توسعهٔ کاملاً جدید است.

او این پلتفرم را یک شاسی نردبانی مینیاتوری توصیف کرد که هرچند دقیقاً مشابه شاسی G کلاس اصلی نیست اما در زمینه‌هایی مانند سیستم تعلیق و ابعاد چرخ‌ها، کیفیتی مشابه را ارائه می‌دهد. این یعنی مرسدس برای توانایی‌های آفرود این مدل کوچک‌تر هیچ‌گونه کوتاهی نکرده است.

یکی از شگفت‌انگیزترین نکات دربارهٔ این خودرو، تأکید شفر بر استفاده از قطعات کاملاً منحصربه‌فرد است. او با اشاره به اینکه تقریباً تمام اجزای بدنه برای این مدل از نو طراحی شده، افزود:

در طول زمان و با بررسی قابلیت‌های موردنیاز خودرو، به این نتیجه رسیدم که همه‌چیز، ازجمله کل بخش بالایی بدنه، باید منحصربه‌فرد باشد. حتی نمی‌توانم از دستگیره‌های در موجود در سبد محصولاتمان استفاده کنم، چون G کلاس دستگیره‌های بسیار خاصی دارد.

این سطح از توجه به جزئیات نشان می‌دهد که مینی G صرفاً یک مدل کوچک‌شده نیست، بلکه یک محصول کاملاً مهندسی‌شده با هویتی مستقل است.

اگرچه این خودروی برقی از نظر فنی کاملاً جدید است اما در بخش طراحی به ریشه‌های خود وفادار خواهد ماند. گوردن واگنر، مدیر طراحی مرسدس بنز، استایل آن را یک G کلاس بهینه‌سازی شده توصیف کرد که کمی مدرن‌تر از مدل فعلی به نظر می‌رسد:

شما نمی‌توانید G کلاس را زیاد تغییر دهید؛ این یک نماد است. در نسخهٔ کوچک‌تر، ما تغییرات ظریفی اعمال خواهیم کرد. کمی خطوط تیزتر، گرافیک بروزتر برای چراغ‌های جلو که البته همچنان دایره‌ای هستند. در نهایت ما به هویت G وفادار می‌مانیم و یک G مدرن ارائه می‌دهیم که حتی کمی مدرن‌تر از مدل بزرگ‌تر است.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد مرسدس بنز در تلاش است تا با خلق یک محصول کاملاً جدید، اصیل و تمام برقی، افسانهٔ G کلاس را برای نسل جدیدی از مشتریان بازآفرینی کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.