ویتوی 2014 که در کلاس ون های متوسط جای می گیرد، در قسمت بار حداکثر گنجایش 1390 کیلوگرم را دارد که یعنی مرسدس بهترین ظرفیت باربری در میان همکلاسانش را به خود اختصاص داده است. ویتو که حالا 14 سانتیمتر بزرگتر از مدل های سابق شده، همچنین تنها خودروی جهان در این کلاس است که با سه طول مختلف شامل 4895 میلیمتر، 5140 میلیمتر و 5730 میلیمتر عرضه می شود. ارتفاع سقف آن نیز در بیشترین حالت به 1910 میلیمتر میرسد.
مدل های جدید ویتو ویژگی دیگری هم دارند که بازهم می توان گفت تاکنون در این کلاس سابقه نداشته؛ ویتوی 2014 همچون گذشته با سیستم محرکه دیفرانسیل عقب و AWD عرضه شده ولی حالا برای اولین بار مشتریان می توانند مدل های دیفرانسیل جلوی آن را هم سفارش دهند.
گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو استاندارد است ولی با این حال مرسدس برای مدلهای Vito 119 BlueTEC و همچنین Vito 4x4 از گیربکس 7G-TRONIC PLUS بصورت استاندارد (و برای مدل های 114CDI و 116CDI بصورت سفارشی) بهره گرفته تا بدین ترتیب ویتوی 2014 نخستین ون سایز متوسط جهان با گیربکس 7 سرعته اتومات باشد. فراموش نکنیم که به لطف پیشرانه های BlueTEC ویتو همچنین اولین ون جهان با انجین یورو6 است. حالا به سراغ پیشرانه ها برویم:
1. انجین 1.6 لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل جلو:
Vito 109 CDI با قدرت 88 اسب بخار.
Vito 111 CDI با قدرت 114 اسب بخار.
2. انجین 2.15 لیتری دیزلی برای نسخه های دیفرانسیل عقب:
Vito 114 CDI با قدرت 136 اسب بخار.
Vito 116 CDI با قدرت 163 اسب بخار.
Vito 119 BlueTEC با قدرت 190 اسب بخار.
طبق گفته های مرسدس هر دو انجین دیزلی جدید ویتو بصورت متوسط 5.7 لیتر بنزین میسوزانند که یعنی ویتو 20% مصرف کمتری نسبت به سابق دارد. صرف نظر از نوع پیشرانه ها نیز همگی ویتوها تا 40,000 کیلومتر (2 سال) شامل گارانتی مرسدس می شوند.
قیمت پایه ای ویتو در بازار آلمان به انضمام مالیات 17,990 یورو یا معادل تقریبی 24,100 دلار اعلام شده است.