مرسدس کلاس سی در برابر رقبای آلمانی

چهارشنبه 23 مهر 1393 - 06:58
مطالعه 7 دقیقه
مرسدس سی کلاس، ب ام و سری 3 و آئودی A4
خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند،...
تبلیغات

خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکس‌تر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آن‌ها می‌شوند. مرسدس بنز C کلاس جدید، امسال نسبت به BMW و آئودی طویل‌تر، لوکس‌تر و پرزرق و برق‌تر شده است، و به هدف ارتقاء سطح رفاهی نیز، بسیاری از امکانات داخلی و خارجی خود را از برادر بزرگ‌ترش، S کلاس به ارث برده است. پس جای تعجب هم ندارد که با وجود کشیده‌تر شدن نسبت به رقبا هوادارانش را از دست ندهد.

همچنین تریم های مختلف موتور و ویژگی‌های کارآمد آن نیز، برای کاهش صورت‌حساب مالیاتی مشتریان، در نوع خود یک مزیت حساب می‌شود. این در حالی است که C کلاس جدید بسیار جادارتر، مجلل‌تر و عملی‌تر از نسل قبل خود شده است. انتظار می‌رود پیشرانهٔ دیزلی C220 CDI در بین تریم های مختلف AMG بهترین فروش را داشته باشد. در مجموع ما می‌خواهیم به بررسی مدل C220 BlueTec با پکیج AMG نسبت به دو رقیب دیگر در بحث بیزینس خودرو و فروش بهتر آن در بازار بپردازیم.

تازه‌نفس بعدی ما، ایستاده در خط قهرمانی، BMW 320d با پکیج M می‌باشد. این خودرو با تجربهٔ زیاد خود، رانندگی بی‌عیب و نقص را در قبال هزینه و استهلاک کم به شما ارائه می‌دهد.

دیگر رقیب بزرگ مرسدس، آئودی A4 TDI S Line است. این خودرو نیز از جمله سدان های کامپکت مورد علاقه مشتریان می‌باشد، از چابکی و فرمان پذیری بالایی بهره برده و قطعات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاخ به شاخ

سیستم تعلیق

دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد. C کلاس از نظر آئرودینامیک نیز نسبت به رقبا بهتر عمل نموده و بدنهٔ خودرو به لطف کیت 890 پوندی در مدل AMG کاملاً صیقلی و بدون درز بوده (الهام گرفته از مدل S کلاس) و هوا را بهتر عبور می‌دهد. سیستم تعلیق نیز می‌تواند ارتفاع خودرو را تا 25 میلی‌متر تغییر دهد.

امور زیست محیطی

C کلاس در بین دیگر خودروها با هدف انتشار کم گازهای گلخانه‌ای CO2 تولید شده است. در اینجا آئودی A4 را داریم با انتشار 120 گرم بر کیلومتر و BMW سری 3 با 119 گرم بر کیلومتر و مرسدس بنز C کلاس با کمترین میزان 113 گرم (طبق کاتالوگ 106 گرم) بر کیلومتر کم‌خطرترین خودرو برای محیط زیست در بین رقبا به شمار می‌رود.

پیشرانه و انتقال قدرت

هر سه خودرو پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی دیزل دارند. گیربکس مرسدس 7G-TRONIC هفت سرعته اتوماتیک 1500 پوند قیمت دارد. آئودی A4s با سیستم محرکهٔ جلو و یک گیربکس CVT با قیمت 1480 پوند عرضه می‌شود. بهترین گیربکس هشت سرعته نیز با قیمت 1550 پوند بر روی BMW قابل سفارش است.

حکم

جایگاه نخست: BMW سری 3

هرچند رتبهٔ سری 3 با مرسدس C کلاس تفاوت آن‌چنانی ندارد ولی پیروز میدان را سری 3 انتخاب می‌کنیم. دلایلی چون پویا بودن، هزینه‌های کم، کاربردی بودن، کیفیت ساخت عالی، تجهیزات مناسب و معقول در کنار برند BMW مارا برآن داشت تا بهترین سدان کامپکت در بحث بازار فروش، BMW M320d را انتخاب کنیم.

جایگاه دوم: مرسدس بنزC کلاس

جایگاه یک برای مرسدس بسیار نزدیک بود، تمام بخش‌های خودرو عالی و درجه یک هستند، طراحی داخلی و خارجی پر زرق و برق هستند که به زیبایی هر چه تمام‌تر، یک اثر هنری را خلق کرده است، به طوری که حس یک مینی لیموزین لوکس را القاء می‌کند. در تولید گازهای گلخانه‌ای نیز نسبت به رقبا بهتر عمل کرده است. کیت بدنهٔ AMG عالی است و آپشن های زیادی را با فناوری و تکنولوژی بسیار بالا در اختیارتان قرار می‌دهد. ولی به دلیل استفاده از موتور ضعیف‌تر نسبت به BMW به جایگاه دوم دست پیدا کرد.

جایگاه سوم: آئودی

با وجود پیشرفت‌های بسیاری که دو رقیب دیگر نسبت به آئودی در یک سال اخیر داشته‌اند، هنوز هم A4 یک گزینهٔ بسیار مطلوب است. موتور و گیربکس به خوبی باهم هماهنگ هستند و قدرت کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. ولی هزینه‌های بالاتر، انتشار CO2 بیشتر، رانندگی ضعیف‌تر و طراحی ساده‌تر نسبت به دو رقیب دیگر، از دلایل پایین‌تر بودن رتبهٔ A4 می‌باشد.

BMW 320d M Sport

Mercedes C220 BlueTEC AMG Line

Audi A4 2.0 TDI S line 177

قیمت پایه/ قیمت مدل تست

£31,775/£39,480

£34,355/£42,750

£30,875/£30,875

ارزش باقیمانده پس از (3 سال/30000)

£13,663/43.0%

£15,563/45.3%

£13,215/42.8%

طول / فاصله ی دو محور

4,624/2,810mm

4,686/2,840mm

4,701/2,808mm

ارتفاع/ عرض

1,429/1,811mm

1,442/1,810mm

1,427/1,826mm

موتور / حجم

4 سیلندر خطی 1995cc/

4 سیلندر خطی 2143cc/

4 سیلندر خطی 1968cc/

بیشینهٔ قدرت

181/4,000 bhp/rpm

168/3,000 bhp/rpm

175/4,200 bhp/rpm

بیشینهٔ گشتاور

380/1,750 Nm/rpm

400/1,400 Nm/rpm

380/1,750 Nm/rpm

گیربکس

6 سرعته دستی RWD/

7 سرعته اتوماتیک RWD/

6 سرعته دستی FWD/

حجم باک

57 لیتر

66 لیتر

63 لیتر

وزن خودرو/ حمل بار/ وزن بکسل

1,495/475/1,600kg

1,570/565/1,800kg

1,480/550/1,600kg

دایره دور زدن خودرو

11.3

11.2

11.4

گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی

3 سال (نا محدود)/ 3 سال

3 سال (نا محدود)/ 4 سال

3 سال (60.000)/ 3 سال

رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده

10/ 24

9/ 12

12/ 23

یورو NCAP: بزرگ‌سالان/کودکان/پا/امتیاز

95/84/78/5

92/84/77/5

93/84/39/5

0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل

7.3/6.7

7.4/7.3

8.4/7.4

حداکثر سرعت (مایل)

146 (محدود)

145 (محدود)

143 (محدود)

مسافت ترمز از سرعت 70/ 60/ 30 مایل

47.1/34.4/8.6 متر

50.3/36.6/9.5 متر

44.7/32.4/8.5 متر

مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین

4.82/ 3.16/ 3.74 لیتر

4.41/ 2.99/ 3.58 لیتر

4.57/ 3.41/ 3.83 لیتر

co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات

166/119g/km/19%

199/113g/km/18%

158/120g/km/20%

ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین

6 عدد/ دارد/ دارد/ 330 پوند

7 عدد/ دارد/ دارد/ دارد

6 عدد/ دارد/ دارد/ 325 پوند

گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل

1550 پوند/ دارد/ دارد

1500 پوند/ دارد/ دارد

1480 پوند/ دارد/ دارد

تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی

دارد/ دارد/ 325 پوند

دارد/ دوخت دستی/ دارد

دارد/ برخی قطعات/ 300 پوند

رنگ متالیک/ چراغLED / ورود بدون کلید

645 پوند/ خیر/ 495 پوند

645 پوند/ دارد/ 1595 پوند

615 پوند/ خیر/ 470 پوند

ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث

890 پوند/ دارد/ دارد/دارد

دارد/ دارد/ دارد/ دارد

1695 پوند/ دارد /دارد/ دارد

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.