مرسدس بنز

تجربه سواری مرسدس‎ بنز ویژن EQXX، سوار بر پیکان نقره‌ای

مرسدس‌بنز با هدف تولید خودرویی با مصرف انرژی ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر، ویژن EQXX را رونمایی کرد که سرانجام توانست به هدف خود رسیده و با یک بار شارژ کامل، مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید. حال فرصت آن فراهم شده تا سواری این پیکان نقره‌ای را تجربه کنیم و عملکرد پرچمدار خانواده EQ را محک بزنیم.

بدنه مرسدس بنز eqxx

یک بار شارژ و سفری به درازای ۱۰۰۰ کیلومتر

خودروی فوق آیرودینامیک مرسدس‌بنز موفق شد تا از مرکز مهندسی نرم‌افزار برقی مرسدس در «سیندلفینگن» آلمان تا فرانسه (مسافت ۱۰۰۸) کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند؛ مصرف انرژی این خودرو در این سفر برابر ۸.۷ کیلووات ساعت بر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است. در پایان این سفر، EQXX به راننده اطلاع داده بود که هنوز ۱۳ درصد از شارژ باقی مانده است که می‌تواند با آن حدود ۱۲۸ کیلومتر دیگر را نیز بپیماید.

مدیر فناوری مرسدس‌بنز، «مارکوس شافر»، می‌گوید که EQXX یک خودروی نمایشی نیست بلکه یک پروژه تکنولوژیک محسوب می‌شود. آلمانی‌ها برای موفقیت در این پروژه باید از کارکرد درست باتری لیتیوم‌یونی، آیرودینامیک فعال، پنل‌های خورشیدی سقف و حسگرهای باد اطمینان حاصل می‌کرد. مرسدس‌بنز، من را برای حضور در جشن پایانی پروژه ۱۰۰۰ کیلومتری به فرانسه دعوت کرد تا تجربه سواری این خودروی خارق‌العاده را داشته باشم.

رینگ مرسدس بنز eqxx

پیکان نقره‌ای مرسدس‌بنز

با وجود اینکه مرسدس برای کم‌کردن وزن EQXX دست به انتخاب‌های نسبتا جالبی زده است اما فرمپردازی را به بهترین شکل به نمایش گذاشته است. دنباله دراز و کوچک‌تر به افزایش عملکرد آیرودینامیکی آن کمک می‌کند تا ضریب درگش به رقم تحسین‌برانگیز ۰.۱۷ برسد.

جالب است بدانید که طراحی بطری‌شکل این خودرو از نمای بالا، برای حفظ مزایای آیرودینامیکی زیان‌آور بود؛ بنابراین طراحان مجبور به استفاده از ورودی‌های هوا پس از طاق چرخ‌های جلو شدند تا جریان باد کناری را مدیریت کنند. مدیر بخش آیرودینامیک مرسدس‌بنز، «تدی وول»، معتقد است که این خودرو قادر به رسیدن‌به ضریب درگ ۰.۱۵ نیز بود اما طراحان اصرار داشتند که فرم کلی خودرو نرم، بی‌حس و قطره‌گونه نشود. با توجه به طراحی جذاب این خودرو می‌توان گفت که شاید نرسیدن به ضریب بهتر ارزشش را داشته است.

دیفیوزر مرسدس بنز eqxx

فضای داخلی نیز مانند بیرون به‌خوبی طراحی و ساخته شده است؛ مرسدس‌بنز برای ساخت کابین از مواد بازیافت‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست مانند پلی‌اتیلن بازیافتی، چوب بامبو و ترکیب برگ کاکتوس نوپال و پلی‌اتیلن استفاده کرده است. برخی از بخش‌های نمای داخلی نیز با مواد ساخته‌شده با قارچ پرورشی کار شده‌اند که بیینده را به یاد چرم می‌اندازد.

کابین و صندلی مرسدس بنز eqxx

بالای داشبورد زیبای EQXX شاهد حضور یک نمایشگر LCD بزرگ ۴۷ اینچی موسوم‌به «هایپراسکرین» با وضوح تصویر ۸K هستیم که به‌صورت سرتاسری تعبیه شده است. این صفحه نمایش بزرگ، داده‌های لحظه‌ای وضعیت خورشید و باد را بررسی می‌کند و با توجه به آن، مسیری را به راننده پیشنهاد می‌کند که شرایط آب‌وهوایی مناسب‌تری برای افزایش گستره مسافت قابل‌پیمایش دارد. سیستم «Hey Mercedes» نیز در این خودرو به‌شکل یک شخصیت عجیب انسانی ظاهر شده که پیشنهادهای مختلفی را به راننده و سرنشینان ارائه می‌کند.

کابین مرسدس بنز eqxx

طعم شیرین موفقیت

سوارشدن به یک خودروی مفهومی چند میلیون دلاری کاری با ذهن می‌کند که دیگر متوجه مواد به‌کاررفته، ویژگی‌های لوکس و دستیار عجیب‌غریب خودرو نمی‌شوید. وقتی که نشستم، راننده‌ام ،«فریدمن فلاش»، دسته تنظیم دنده را جا‌به‌جا کرد؛ به‌این‌ترتیب، سفر ۳۰ دقیقه‌ای ما در جاده جنوب فرانسه که شامل جاده‌ها و خیابان‌های گوناگون می‌شد، آغاز گشت.

سواری مرسدس بنز eqxx

EQXX حدود ۱۷۴۱ کیلوگرم وزن دارد که وزن زیادی برای یک خودروی با توانایی پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر محسوب نمی‌شود. همین مسئله باعث می‌شود احساس کنید که خودرو قدرتی بیشتر از ۲۴۱ اسب بخار دارد درحالی‌که حقیقت ندارد! جالب است بدانید که نسبت قدرت‌به‌وزن EQXX بهتر از نسبت یادشده در مرسدس‌بنز EQS 450 پلاس ۲۴۶۰ کیوگرمی است.

فلاش در گذر از ترافیک سبک‌وسنگین راه با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هیچ مشکلی نداشت و معلوم بود پیشتر، ساعت‌ها پشت فرمان این خودرو رانندگی داشته است. سواری ویژن EQXX کاملا مطئمن بوده و مشخص است که مرسدس، اجزای آن را به‌خوبی روی هم سوار کرده ولی تایرهای کم‌اصطکاک این خوردو درکنار عایق‌بندی نه‌چندان مناسبش باعث شنیدن صدای لاستیک در برخی جاده‌ها می‌شد. البته که مرسدس‌بنز استانداردهای بالایی برای عایق‌سازی خودروهایش از صدا، لرزش و تندی‌های مسیر دارد اما ویژن EQXX رفتاری شبیه به یک خودروی دست‌ساز داشت.

مرسدس بنز eqxx فرانسه

فنربندی سفت است اما اصلا باعث ناراحتی سرنشینان نمی‌شود و پیمودن ۱۰۰۰ کیلومتر با آن به سختی دیگر خودروهای مفهومی نیست. سازنده راننده را مجبور کرده بود که از تنها از سیستم ورودی هوا HVAC استفاده کند و سراغ سیستم‌های تهویه‌مطبوع و گرمایش نرود.

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروی تک تولیدی و مانیتورهای بهینه آن من را مبهوت خود کرده بود. یک مجموعه از حسگرهای باد و خورشید، میزان نیروی تلف یا دریافت‌شده را به راننده منتقل می‌کنند. سیستم ناوبری سه‌بعدی نیز به ارائه پیشنهادهای متنوعی چون بهترین مکان برای فعال‌سازی سیستم بازیابی نیروی ترمز می‌دهد؛ بنابراین اگر به یک مسیر پر پیچ‌وتاب کوهستانی برسید، ویژن EQXX شما را از حضور این ویژگی کاربردی آگاه می‌کند تا خودرو بخشی از انرژی ازدست‌رفته خود را بازیابد.

پشت مرسدس بنز eqxx

کابین EQXX کوتاه و کشیده طراحی شده؛ بنابراین موقعیت نشستن سرنشینان پایین‌تر از حد عادی است. هیمن مسئله باعث می‌شود سرنشینان پای خود را در مکانی جلوتر از حد معمول قرار دهند. شیشه‌های باریک و خط سقف نیز اصلا به مذاق افراد مبتلا به کلاستروفوبیا (ترس از فضای تنگ و بسته) خوش نخواهد آمد و واقعا چیزی نیست که از یک خودروی کوتاه‌تر از سوپراسپرت‌های مک‌لارن بخواهید. وقتی که به زاویه دید و نمای خود عادت کردم، حس آرامش بیشتری داشتم و می‌توانستم از سواری لذت بیشتری ببرم. مواد منحصربه‌فردی که  در ساخت کابین به‌کاررفته‌اند، حسی به‌روز و لوس را منتقل می‌کنند. موکت نمدی فرانسوی و نمایشگر فراپهن EQXX هماهنگی خاص و زیبایی مخصوص به خود را دارند.

سقف مرسدس بنز eqxx

کربن بی کربن

تمام این تلاش‌ها در راستای اعتلای هدف اصلی ویژن EQXX صورت گرفته‌اند: عدم انتشار گازهای زیان‌آور و بازده بالا در استفاده‌های موتوری برای تولید انبوه. ما هنوز تا استفاده گسترده از آیرودنامیک فعال خاص و باتری فوق سبک و خود سردکن این خودرو حداقل یک دهه فاصله داریم (باتری با سیستم خنک‌سازی مایع هنوز به‌صرفه‌تر بوده و نصب آسان‌تری دارد) اما تلاش مرسدس‌بنز به‌خاطر تحقق‌بخشیدن به تصویر پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر با یک خودروی برقی در شرایط واقعی به همراه باد، باران، آفتاب و جاده‌های گوناگون، واقعا شایسته ستایش است.

راندمان مرسدس بنز eqxx

نتایج آزمایش‌های آیرودینامیکی مرسدس‌بنز برای ساخت ویژن EQXX، سرانجام راه خود را برای استفاده در نسل‌های آینده کلاس‌های A و B (که از یک پلتفرم مازولار مخصوص EV به نام MMA استفاده می‌کنند) خواهند یافت. حال اینکه آن خودروها کدام‌یک از ویژگی‌های EQXX را دردسترس عموم قرار خواهند داد مشخص نیست اما از آنجا که این خودروساز برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ در هر کلاس یک خودروی تمام برقی ارائه کند، در سال ۲۰۳۰ تماما برقی شده و در سال ۲۰۳۹ انتشار کربن تولیداتش را به صفر برساند، استفاده از فناوری‌های الهام‌بخش EQXX را محتمل‌تر از قبل می‌کند.

اگر خودروهای آینده مرسدس‌بنز سواری شبیه به ویژن EQXX باشند، پس آینده روشنی در انتظار خریداران آینده این برند خواهد بود. به نظر شما چقدر باید منتظر دسترسی به میراث گرانبهای این خودروی مفهومی باشیم؟! آیا ویژن EQXX همان راه‌حل گمشده‌ای است که خودروسازان برای حفاظت از سیاره به دنبال آن بوده‌اند؟!

منبع
motor1

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2420 ديدگاه)

    چقدر این ماشین به دل میشینه

    توی سگمنت خودش رقیب نداره

    کلا مرسدس بنز دوست داشتنی و خوبه

    موافقم ۵۳
    مخالفم ۲۵
    1. کافر مقدس

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1380 ديدگاه)

      سگمنتی به نام ویژن نداریم . ویژن نمونه های پیش تولیدی هستن و خیلی ها دارن اللخصوص نیسان ولی تو سگمنت رسمی نیستن

      حالا شما کجا سگمنت شناسی کردی و رقیب ساختی از چیزی که هنوز در خط تولید و تیراژ نرفته

      سدان الکتریکی هم تصورش کنی در قدرت و شتاب و پرفرمنس رقیب نمیتونه باشه چون خیلی ضعیفتره صرفا برای پیمایش مسافت بالا طراحی شده . بعیده تولید انبوه بشه و دست خیلی ها برسه

      نیسان و هوندا هم دارن از این نمونه ها با تفاوت در پیمایش و اسب بخار و…

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳۸
      1. ممد ژانگولر

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2420 ديدگاه)

        داداش کافر مقدس بلاخره باید تو یک سگمنت قرار بگیره یا نه؟!!
        اینکه تولید انبوه بشه بستگی به تعداد سفارش داره
        معمولا برندهای قدرتمند اروپایی الخصوص خاصها بدون پیش سفارش تولید انبوه نمیکنن

        تجربه در زندگی خیلی چیز بدرد بخوریه

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۵
      2. کیانوش

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (315 ديدگاه)

        عزیز قدرت و شتاب رو میتونس با ی انجین قوی تر بهش دست پیدا کنه ساده ترین بخشش بود این کار اما این خودرو با باطری صد کیلو واتی که الان استاندارد خودروهای سدان هستش هزار و صد کیلومتر برد داره بله این برد کاربردی نداره واسه اکثر کاربر ها اما باید به این فکر کرد که با ی باطری پنجاه کیلوواتی میتونه برد پونصد کیلومتری بده و دویست کیلو هم وزنش کمتر بشه همین الان هم با باطری یکسان حدود سیسد چهارصد کیلو از سدان های برقی دیگه سبک تر هستش بعدشم مگه قراره همه برقی ها هزار اسب بخاری باشن
        هدف از ساختن این ماشین تحقیق و توسعه بوده همین که مصرف خودرو های برقی رو از بیست کلیو وات ساعت به هشت و نیم کیلو وات ساعت رسونده خودش خیلیه الان نیا بگو دلیل مصرف کمش موتور ضعیفشه مصرف بیشت کیلو واتی بقیه هم در صورتیه که تو اتوبان و با سرعت ثابت هرکت کنن وگرنه در صورت شتاب گیری های پی در پی و استفاده از قدرت زیاد انجین خیلی بیشتر میشه و برد خودرو اعلامی سازنده دست نیافتنی میشه

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
  2. GMA

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    با تغییر چراغ های جلو به زیباترین محصول EQ تبدیل میشه، و البته شیشه های جانبی بزرگ تر

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۶
  3. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1256 ديدگاه)

    حالا هزار کیلومتر هم نشد نشد ولی قبل بیرون دادن ماشین یه صافکاری بدید ماشین
    چیه این هر طرفش به یه ور دیگه نگاه می‌کنه تهش هم دم وصل کردن
    علم خوبه ولی نه دیگه آنقدر زشت

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۸۹
    1. viper2

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (485 ديدگاه)

      زیبایی و ظاهر رو فدای ایرودینامیک کردن . البته کلا ماشین برقی دوست ندارم به جز یکم هامر و لوسید .

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۴۱
  4. Khosrow

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2107 ديدگاه)

    شوهر تسلا اومد ..

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۲۴
    1. محمدرضا

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (567 ديدگاه)

      تسلا هم اگر مدل اس رو با یک موتور ۲۴۰ اسب بخاری و باطری های مدل اس پلاد تولید کنه بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داره.
      همین الان بالای ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره و توان پیمایش ۶۵۰کیلومتر.

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۲۵
      1. مهدی

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1076 ديدگاه)

        دوست عزیز همون تسلا هم اگر از توان باطری استفاده حداکثری کنن شاید ۱۰۰ کیلومتر هم راه نره همش بستگی به نوع استفاده داره و البته دوام این باطری ها که من اطلاعی ازشون ندارم

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
      2. کیانوش

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (315 ديدگاه)

        عزیزم خبر داری او بردی که تو میگی رو در صورتی میده که از تو اتوبان با سرعت ثابت و با نهایتا سی درصد از قدرت موتور میده دیگه یا نکنه فکر کردی تو سرعت چهل کیلومتر هم از تمام هزار اسبش استفاده میکنه حتی خودروی های برقی با انجین ضعیف تر از این خودرو هم مصرف انرژی بالاتر از بیست کیلووات ساعتی دارن و این هشت و نیم کیلو وات ساعته بعد شما قبول نداری که تو این زمینه بهترین عملکرد رو داره فقط تسلا تسلا نسلا بس کنید دیگه تسلا صابون هم بسازه شما فرداش میگید صابون فقط تسلا دیگه بقیه که چند قرن سابقه صابون سازی دارن رو میگید اشغال

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
      3. کیانوش

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (315 ديدگاه)

        ربطی به قدرت موتور نداره قربون شکلت مصرف میانگین رو میان تو چند صد کیلومتر تست رانندگی پیدا میکنن خبری از درگ نیست معمولا بیشترش تو اتوبان و یکم هم توی شهر رانندگی میکنن و مصرف انرژی میانگین رو حساب میکنن همون تسلا رو اگر نیم ساعت در روز از بیشتر قدرت موتور استفاده کنی مصرف انرژیش دوبرابر میشه و از بردش کم میشه تو حالت عادی تسلا هم از دویست و چهل اسب بخار بیشتر استفاده نمیکنه
        خودرو برقی با قدرت کمتر از دویست اسب بخار هم الان تو بازار با مصرف بیشتر از بیست کیلو وات ساعت هست بیشتر خودروهای تو بازار بیشتر از بیست کیلو وات بر ساعت مصرف دارن ربطی هم به قدرت انجین نداره وزن تاثیر خیلی بیشتر ز قدرت موتور داره تو مصرف انرژی

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  5. AMANTE

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (638 ديدگاه)

    همه ی چیز فدای یک هدف، جمله ای که میشه برای این ماشین بکار برد.
    درسته برد ۱۰۰۰ کیلومتری داره ولی برای رسیدن بهش باید هنگام رانندگی هی مراقب باشی که داری درست رانندگی میکنی یا نه! از اون طرف راحتی فضای داخل و طراحی خوب که نداره.
    در کل هدف خودروساز ها نباید برد ۱۰۰۰ کیلومتری باشه، باید کوتاه کردن زمان شارژ باشه.

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۳
  6. Jdm باز

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (855 ديدگاه)

    با تمرکز روی باتری ها و سرعت شارژ سریع تر، نیاز چندانی به پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری نیس
    این خودرو خواست توانایی مرسدس رو در ساخت خودروهای برقی با ایرودینامیک عالی و پیمایش بالا رو نشون بده
    و احتمالا از خیلی از تکنولوژی هاش در محصولات اینده مرسدس استفاده میشه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۸
  7. امیرشایان فرازی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    واقعا پیکان نقره ای 😂😂

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۴
    1. حسین

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (114 ديدگاه)

      داداش دیگه مرسدس هرچی هم باشه
      با پیکان مقایسش نکن

      پ ن : پیکان هم واقعا زمان خودش
      ماشین خوبی بود اگه پاش به ایران نمی رسید
      کلا هر ماشینی پاش به ایران برسه
      انقدر براش برکت میباره
      همیشه در خاطره ها باقی میمونه D:

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
      1. امیرشایان فرازی

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (109 ديدگاه)

        سید به خاطر همین گفتم =| چون از انگلیس اومده بود و سر بود
        پ. ن: جوانان گوجه ای

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
  8. ارین صاحب جمعی

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (732 ديدگاه)

    شاید امروز دارم قبلی ترین حرفمو به خودم و هم نوعم میزنم ما ایرانیا خیلی خوبیم ولی خیلی عقب موندیم از جهان نمیدونم شاید خیلی تو طراحی های قدیمی موندیم و یا نمیتونیم تکنولوژی و از اصالت جدا کنیم اصالت کل معنیش یعنی پیشرفت قاعدتا با پیشرفت خیلی چیزا تغییر میکنه چیزی که ما همیشه جلوش می ایستیم من نمیگم پیشرفت یعنی زشت شدن یا زشت بودن ولی طبیعیه که با گذر زمان یک ذره عوض بشیم اگه نشیم هیچ وقت نمیشه یک ماشین ۲۰۳۰ یا ۲۰۴۰ رو از ۲۰۱۰ تشخیص داد ‌. هیچ کاری نکنید فقط ازتون خواهش میکنم یک دقیقه فکر کنید ۲۰۵۰ چی میشه همین .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
  9. ماشین باز

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشین ساده در عین حال پیچیده ای هست من به شخصه از نمای پشت ماشین خوشم نیومد اگر دیس لایک میکنی بگو چرا دیس لایک کردی عمویی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۶
  10. Sina10

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2404 ديدگاه)

    اول از مشکلات قیافش فاجعه است ،
    ایرودینامیک بودن خوبه ولی انگار یادشون رفته یه ماشین باید قیافه هم داشته باشه
    جلوش فاجعه تمام عیاره ، پشتش باز خوبه
    اینو بزارین کنار SL65 بلک سریز چند وقت پیش با هم مقایسه کنید ،
    اسم این ماشین در مقابل عظمت اون ، نه مرسدس بنز ، بلکه باید چانگان باشه!!!
    از اینا که رد بشیم از نظر فنی خوبه و کار بزرگیه
    گفت به هدفشون تقریبا رسیدن
    برد ۱۰۰۰ کیلومتری نتیجه بسیار خوبیه که از همین ایرودینامیک بودن و کاهش وزن ماشین حاصل شده
    کابین فوق العاده جذاب مثل بقیه مرسدس ها
    ازش خوشم اومد

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۵
  11. javadhy

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده زیباییه اکثرا از قیافش خوششون نیومد ولی به نظرم خصوصا از بغل طراحی فوق العاده ای داره ولی در کل بازم نسبت به مرسدس های ۱۰ سال پیش هیچ حرفی برای گفتن نداره و آنچنان اصالت طراحی هم نداره در کل مشکل طراحی بی ام و و بنزای نسلای اخیر اینه که ادامه دهنده راه نسلای قبلی نیستن وگرنه کلی در نظر بگیریم ماشینای اونقدر زشتی نیستن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  12. پارسا

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    انصافا تا حالا پیکان نقره ای ندیدم همشون سفیدن بعضا قرمز و زرد و سبز هم دیدم خاص باشن 😂😂

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  13. پدرام

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (180 ديدگاه)

    تو این ماشین طراحی و زیبایی اصالت همیشگی فدای آیرودینامیک شده البته بزودی باید به این روند طراحی اتومبیل ها عادت کنیم

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  14. Hl>i

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ویژن EQXX بدجور آدم را یاد فولکس واگن XL1 میندازه با صدی کمتر از یک، که یکی از پروژه های جاه طلبانه دکتر فردیناند پیچ مثل فیتون بود
    ساخت این ماشین آزمایشی ۴٠ ماه طول کشیده و مرسدس بنز امیدوار است فن آوری های این خودرو تا چند سال اینده در مدل های آن عرضه شود، باتری این ماشین با همکاری تیم فرمول یک مرسدس-بنز ساخته شده و در آن از ترکیب شیمیایی جدیدی استفاده شده است.
    ‎شرکت مرسدس بنز اعلام کرده تا سال ۲۰۲۶ شصت و پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا هم تسلا را پشت سر بگذارد و هم عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان را از ب‌ام‌و پس بگیرد.

    ‏+|<i

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  15. تحت پیگرد

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (213 ديدگاه)

    فقط حیف همه چی عالی طراحیه داخلی هم عالی فقط طراحی خارجی نمیدونم کی اینو طراحی کرده هر کی هست اخراجش کنید

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  16. arshiaSVJ

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    امیدوارم مرسدس نخواد این ماشینو با همین چراغا تولید کنه تنها مشکل طراحی همین دوتا چراغهای جلون

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  17. Abod Jasemy

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از نظر من طراحی این اتوموبیل خیلی پیشرفته چه از نظر داخل چه از نظر بیرون زیبا نیست مثل بیشتر اتوموبیل های امروزی ولی خیلی آیرودینامیک……

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  18. Philipp

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تنها مشکل مم با ابن ماشین نمای جلوی افتضاحشه
    طراحی این قسمت درست بشه واقعا دوست داشتنی خواهد شد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا