بامو، مرسدس، نیسان و خودروسازان دیگر در حال آزمایش باطریهای حالت جامد هستند که میتواند برد خودروهای الکتریکی را به بیش از هزار کیلومتر برساند.
باتریهای حالت جامد سالهاست که بهعنوان وعدهای بزرگ در دنیای خودروهای الکتریکی مطرح هستند. علاقهمندان و کارشناسان پیشبینی کرده بودند که این باتریها تا به امروز شیمیهای کنونی باتریها مانند LFP و NMC را تقریباً منسوخ خواهند کرد. بااینحال، هنوز منتظر دستیابی به این پیشرفت وعدهها هستیم. با وجود این، بزرگترین خودروسازان جهان هنوز از این فناوری دست نکشیدهاند. شرکتهایی مانند بامو، مرسدس بنز و استلانتیس همچنان منابع قابلتوجهی را به توسعه فناوری باتریهای حالت جامد اختصاص میدهند چراکه این باتریها میتوانند خودروهای الکتریکی را به بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ برسانند.
بامو اخیراً آزمایش یک پروتوتایپ i7 مجهز به سلولهای حالت جامد از شرکت آمریکایی سالید پاور را در مونیخ آغاز کرده است. این سلولها از الکترولیتهای مبتنی بر سولفید استفاده میکنند و قرار است در مدلهای آینده نئو کلاس این خودروساز به کار روند. بااینحال، تولید انبوه این خودروها تا دهه ۲۰۳۰ آغاز نخواهد شد. رقیب هموطن بامو، مرسدس بنز، نیز روی خودروهای الکتریکی مجهز به باتری حالت جامد کار میکند. این شرکت از فوریه گذشته آزمایشهای واقعی را روی یک مدل EQS بازسازیشده آغاز کرده است که به باتریای از شرکت فکتوریال انرژی مجهز شده است؛ شرکتی که مرسدس بنز سالهاست با آن همکاری میکند. به گزارش اتو نیوز، این باتری جدید ۲۵ درصد انرژی بیشتری نسبت به باتریهای کنونی دارد. همچنین وزن سبکتر و ابعاد جمعوجورتری خواهد داشت.
به گفته رئیس بخش توسعه باتری مرسدس بنز، این ویژگیها بر طراحی مدلهای آینده مرسدس با باتریهای حالت جامد تأثیر خواهد گذاشت. او اظهار داشت:
این مزایا نهتنها به افزایش برد خودرو منجر میشوند، بلکه بر طراحی خودرو، مانند معماری آن، نیز اثر میگذارند. سلولهای حالت جامد همچنین کمتر مستعد داغ کردن هستند.
استلانتیس نیز در تلاش است تا باتریهای حالت جامد را به بازار عرضه کند. این شرکت مانند مرسدس بنز با فکتوریال انرژی همکاری میکند و آزمایشها را از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد. گرچه زمان دقیق عرضه این فناوری توسط استلانتیس مشخص نیست اما تویوتا و نیسان معتقدند که میتوانند باتریهای حالت جامد را در آینده نزدیک تجاریسازی کنند. تویوتا قصد دارد تولید را در سال ۲۰۲۷ آغاز کند درحالیکه نیسان اعلام کرده است که میتواند باتری حالت جامد را تا سال ۲۰۲۸ عرضه کند. بااینحال، با توجه به چالشهایی که نیسان در حال حاضر با آن مواجه است، تعویق این تاریخ چندان دور از انتظار نیست.
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۴رسوندن برد به 1000 کیلومتر شده تقریبا مثل رسوندن قدرت به 1000 اسب بخار قدیما
بهروز
۹ تیر ۱۴۰۴تسلا کجاست؟
تو جمع بزرگان نمیبینیمش
علی علوی
۹ تیر ۱۴۰۴عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی کاربران و دوستان و سروران و مدیران بزرگوار و گرامی در سایت پدال
اوقات شریف همگی بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
و اما مجدداً صحبت از اتومبیل های الکتریکی و هایبرید الکتریکی و باتری ها و ابزارهای ذخیره سازی انرژی شده است
کمپانی استارت آپی در شهر آکسفورد در ایالت کانتیکات در ایالات متحده وجود دارد که در رابطه با طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل و تجهیزات و ابزارآلات و سیستم های ذخیره سازی انرژی و باتری های گوناگون تخصص ویژه ای برخوردار می باشد
این کمپانی توسط خانم دکتر کریستینا لمپ اونرد که یک مهندس و مخترع و دانشمند و متخصص برجسته و بسیار مشهور آمریکایی متولد کشور سوئد می باشد بنیان گذاری شده است البته ایشان کمپانی استارت آپی دیگری هم تحت عنوان بوستون پاور در همین زمینه ابزارآلات و سیستم های ذخیره سازی انرژی و باتری های گوناگون تأسیس کرده بودند
کمپانی فوق الذکر تحت عنوان کدنزا اینوویشن
CADENZA INNOVATIONS IN CITY OF OXFORD IN STATE OF CONNECTICUT
به صورت اصطلاح عامیانه چراغ خاموش و یا همان سری به طراحی و توسعه و ساخت باتری های گوناگون و بسیار پیشرفته می پردازد که نیاز به شارژ کمتری داشته باشند و سرعت شارژ پذیری بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشد و در جدیدترین پروژه باتری جدیدی به جهانیان عرضه کرده است با حفظ عملکرد و شارژ بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر
همانگونه که بیشتر عزیزان و دوستان مطلع می باشند در مباحث مربوط به ذخیره سازی انرژی و باتری ها دو مورد اساسی وجود دارند که شامل طی بیشترین میزان مسافت پیموده شده فقط با یکبار شارژ
و نیز سرعت شارژ و ذخیره سازی انرژی در باتری ها می باشند
کمپانی های مختلفی عمدتاً در ایالات متحده به طراحی و توسعه و ساخت انواع مختلف وسایل و تجهیزات و ابزارآلات و سیستم های ذخیره سازی انرژی و باتری های گوناگون و بسیار پیشرفته مشغول می باشند که در متن مقاله فوق الذکر جناب آقای مهندس امیر دهقان اشاره به دو مورد فرموده اند یکی FACTORIAL ENERGY INC FOUNDED BY UNIVERSITY OF CORNELL IN NEW YORK AND NOW BASED IN CITY OF WOBURN IN STATE OF MASSACHUSETTS
فکتوریال انرژی که توسط مهندسین و متخصصین و دانشمندان و مخترعان و ابداع کنندگان در دانشگاه کورنل در شهر ایتاکا در ایالت نیویورک تأسیس شده است به عنوان استارت آپ دانشگاه کورنل و سپس به شهر ووبورن در ایالت ماساچوست منتقل شده است
و نیز کمپانی استارت آپی سولید استیت تکنولوژیز که استارت آپ تأسیس شده توسط مهندسین و متخصصین و دانشمندان و مخترعان و ابداع کنندگان در دانشگاه کلرادو در شهر بولدر می باشد
البته لازم به توضیح بیشتر می باشد که کمپانی های دیگری نظیر کوانتوم اسکیپ به عنوان استارت آپ دانشگاه استنفورد در ناحیه سیلیکون ولی
کمپانی استارت آپی ادن انرژی به عنوان استارت آپ دانشگاه هاروارد در شهر بوستون
کمپانی استارت آپی زتا انرژی به عنوان استارت آپ دانشگاه رایس در شهر هیوستون در ایالت تگزاس وغیره
سپاسگزارم
عزیزان و دوستان و کاربران گرامی و عزیز هرگونه سوالاتی که داشته باشند بنده در خدمتگزاری حاضرم
علی علوی از مشهد
bMw
۹ تیر ۱۴۰۴خیلی خوبه که داره پیشرفت میکنه صنعت خودرو سازی،
ولی دیگه اون لذت و ظاهر زیبا توشون نیست
حتی اگه بخوان نمیتونن روح اونارو تو این ماشین ها جلوه بدن..
DNA
۹ تیر ۱۴۰۴و همچنان لوسید سلام میرسونه
M
۹ تیر ۱۴۰۴بنز باید طراحی خودروهاش رو درست کنه
یه جوری تو طراحی cla و eq گند زده که دیگه رو اقتصاد آلمان هم تاثیر داشته
جدیدا مشخصات خوبی داره ولی ظاهر….
amirmohammadja79
۹ تیر ۱۴۰۴دیشب ej7 رو تو خیابون دیدم و حرکت و شتاب گرفتن بدون صداش خیلی برام عجیب و جدید بود
طول عمر ماشین های برقی مطمعنن کمتر از مدل های درونسوز هست ظمن اینکه باتری ها به مواد معدنی و کم یابی برای ساخت نیاز دارن، دنیا داره ب سمت مصرف گرایی میره و این قضیه خیلی داره ب محیط زیست آسیب میزنه
فريد
۹ تیر ۱۴۰۴یادش بخیر سال ۲۰۱۳ زیباترین ماشین ها بودن و ماشین های بی روح برقی خیلی خبری نبود ازشون هعیییییی