معرفی مرسدس E53 برابوس با 700 اسب بخار قدرت!

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1404 - 04:32
مطالعه 5 دقیقه
Mercedes-E63-Brabus-2
درحالی‌که کمتر از شش ماه از معرفی مرسدس E53 می‌گذرد، تیونر آلمانی برابوس دست‌به‌کار شده و پکیج ارتقای جدیدی را برای این خودرو معرفی کرده که قدرتی...
تبلیغات

درحالی‌که کمتر از شش ماه از معرفی مرسدس E53 می‌گذرد، تیونر آلمانی برابوس دست‌به‌کار شده و پکیج ارتقای جدیدی را برای این خودرو معرفی کرده که قدرتی بیشتر از مدل E63 قبلی با موتور V8 ارائه می‌دهد.

مرسدس ‌بنز هفته گذشته نسخه استیشن E53 را برای بازار آمریکا رونمایی کرد اما برابوس، تیونر نام‌آشنای آلمانی، زمان را تلف نکرده و پکیج تیونینگ جدیدی برای این مدل توسعه داده است. این پکیج، E53 را به برابوس 700 تبدیل می‌کند؛ خودرویی که با 700 اسب بخار قدرت، از E63 قبلی با موتور V8 قوی‌تر است و ظاهری خیره‌کننده دارد. این استیشن پلاگین‌هیبریدی با موتور شش سیلندر خطی، نه‌تنها قدرتی فوق‌العاده ارائه می‌دهد، بلکه با ارتقاهای ظاهری و فنی، هویت منحصربه‌فردی پیدا کرده است که در هر جاده‌ای جلب‌توجه می‌کند.

برای خلق برابوس 700، این شرکت از یک واحد کنترل موتور اختصاصی استفاده کرده که افزایش فشار بوست توربوشارژر را اعمال می‌کند. این تغییرات، قدرت موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی E53 را از 450 اسب بخار قدرت استاندارد به 530 اسب بخار ارتقا می‌دهد. گشتاور نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته و از 560 نیوتن متر به 660 نیوتن متر رسیده است. بخش الکتریکی سیستم پلاگین‌هیبریدی اما تغییری نکرده است و موتور برقی همچنان 163 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری لیتیوم ‌یونی 28.6 کیلووات ساعتی نیز بدون تغییر باقی‌مانده و در حالت رانندگی اقتصادی، همان 68 کیلومتر برد الکتریکی را ارائه می‌دهد.

درمجموع، سیستم هیبریدی برابوس به 700 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور دست می‌یابد که به‌مراتب بالاتر از 612 اسب بخار و 750 نیوتن متر مدل استاندارد است. برابوس ادعا می‌کند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت از 4.0 ثانیه به 3.6 ثانیه کاهش یافته و حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی به 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

برابوس اما تنها به ارتقای موتور بسنده نکرده و تغییرات گسترده‌ای را در شاسی و ظاهر خودرو هم اعمال کرده است. این تیونر، فنرهای قابل تنظیم را اضافه کرده که می‌توانند ارتفاع خودرو را بین 15 تا 30 میلی‌متر کاهش دهند. این تغییر، به گفته برابوس، هندلینگ را پویاتر کرده و ظاهر خودرو را تهاجمی‌تر می‌کند. یک اسپلیتر فیبر کربنی جدید در جلو نصب شده که پایداری در سرعت‌های بالا را بهبود می‌بخشد درحالی‌که قاب‌های فیبر کربنی اطراف ورودی‌های هوا، چهره خودرو را مدرن‌تر و جذاب‌تر کرده‌اند.

رکاب‌های کناری و دیفیوزر عقب نیز از جنس فیبر کربن هستند و به همراه چهار خروجی اگزوز 90 میلی‌متری تیتانیومی-کربنی، ظاهری خشن و اسپرت ایجاد می‌کنند. برابوس با افزودن فلاپ‌های کربنی، گلگیر را عریض‌تر کرده تا لاستیک‌های بزرگ‌تر را در خود جای دهند. این تیونر آلمانی داخل E53 را هم با رکاب‌های استیل ضدزنگ با نورپردازی، کف‌پوش‌های مخملی با لوگوی برابوس و پدال‌های آلومینیومی با طراحی اختصاصی ارتقاء داده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.