برابوس 900 کرالر برای صحرانوردی

شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 07:30
مطالعه 6 دقیقه
brabus-900-crawler-based-on-the-mercedes-amg-g63 (1)-1024
هر بار که برابوس محصول تازه‌ای را معرفی می‌کند از خود می پرسیم که محصول بعدیشان چه خواهد بود؟! احتمالا یک مرسدس AMG دیگر با پسوند 800 یا 900!...
تبلیغات

هر بار که برابوس محصول تازه‌ای را معرفی می‌کند از خود می پرسیم که محصول بعدیشان چه خواهد بود؟! احتمالا یک مرسدس AMG دیگر با پسوند 800 یا 900! این‌بار اما داستان کمی متفاوت است. این تیونر آلمانی با مهندسی یک محصول جدید همه را شگفت‌زده کرده است. آن‌ها که علاقه بسیاری به مرسدس‌بنز کلاس G63 دارند، مدل‌های متعددی را براساس این خودروی شاسی‌بلند تولید کرده است. برابوس پس از تولید یک کلاس G با موتور V12 سر به صحرا نهاده و «900 کرالر» را معرفی کرده؛ خودرویی که عملا یک کلاس G باگی محسوب می‌شود!

برابوس 900 کرالر که براساس پلتفرم مرسدس کلاس G توسعه یافته است، ما را به یاد پروژه دیگر از خود مرسدس‌بنز به نام «میباخ G650 لندولت» می‌اندازد اما این‌بار بدون مجوز عبورومرور در جاده‌های شهری. از آنجایی که تیونر می‌خواست تا آنجا که ممکن است خودرویی دیوانه و توانمند بسازد، محصول بدون در و شیشه‌اش را بدون مجوز عبورومرور شهری روانه بازار کرده است تا دستش برای انجام بهبود و استفاده از خلاقیت‌هایش باز باشد.

900 کرالر که بیش از نیم متر (53 سانتی‌متر) با زمین فاصله دارد؛ بنابراین به لطف این ارتفاع زیادش به‌راحتی از هر زمین و مسیری می‌گذرد. در مقام مقایسه می‌توان به فورد برونکو و جیپ رنگلر اشاره کرد که که به‌ترتیب 29.4 و 27.4 سانتی‌متر از زمین فاصله دارند. برابوس درکنار بهره‌گیری از توانایی‌های بدنه کلاس G، آن را به محور پرتال مجهز کرده است تا بیش‌ازپیش در عبور از مسیرهای سخت توانمند شود. فنربندی بازتنظیم‌شده این خودرو با میل مرکزی شخصی‌سازی‌شده با قابلیت تنظیم ارتفاع تا 16 سانتی‌متر جابه‌جا می‌شوند تا راننده برای عبور از موانع نیز با مشکل روبه‌رو نباشد. تمام این مجموعه فوق‌العاده روی تایرهای آفرود 40 در 13.50 R20 سوار شده که دیسک‌های بزرگ ترمز 400 و 370 میلی‌متری را درون خود جای داده است.

حال به موتور این باگی می‌رسیم، جایی که برابوس حجم موتور را به 4.5 لیتر افزایش داده است. موتور تویین توربوی V8 این خودرو 888 اسب بخار قدرت را در دور 6,200rpm دردسترس راننده قرار می‌دهد. گشتاور این موتور برابر 1,250 نیوتن متر بوده اما تیونر، آن ارا به‌صورت الکترونیکی به 1050 نیوتن متر محدود کرده و از دور 2,900rpm به چرخ‌های می‌رسد؛ این کار به‌منظور افزایش طول عمر جعبه‌دنده 9 سرعتی صورت گرفته است. کرالر با وجود اینکه یکی باگی شاسی‌بلند محسوب می‌شود و کاربرد اصلی‌اش در زمین‌های دشوار است، می‌تواند درعرض 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که برای این خودروی قدرتمند، رقمی تحسین‌برانگیز به شمار می‌شود. حداکثر سرعت آن نیز به 160 کیلومتر در ساعت محدود شده است تا عمر تایرهای آفرود حفظ شود.

خودروی پایه مرسدس AMG G63 با از دست‌دادن بسیاری از صفحات بدنه و حایگزین‌شدن باقی پنل‌ها با فیبرکربن، وزن زیادی را از دست داده است اما همچنان خودرویی سنگین‌وزن محسوب می‌شود. باگی 888 اسب بخاری برابوس 2,065 کیلوگرم وزن دارد که نسبت‌به کلاس G اصلی، 420 کیلوگرم سبک‌تر است. از آنجا که برابوس برای این مدل از محورهای پرتال و قاب لوله‌ای از جنس مواد فوق مستحکم استفاده کرده است، می‌توان دستاوردشان را تحسین‌برانگیز دانست.

قیمت این غول صحرانورد سر به فلک می‌کشد؛ جراکه بدون درنظر گرفتن مالیات مالکیت آن، 749 هزار یورو قیمت دارد یعنی چیزی حدود 793 هزار دلار! برابوس برای خوشنود نگه‌داشتن مشتریانش 4 کلاه ایمنی فیبرکربنی را نیز به آن‌ها هدیه می‌دهد. این توینر آلمانی تنها 15 عدد از 900 کرالر خواهد ساخت و سه عدد از آن‌ها را تا پایان 2022 به مشتریانش تحویل خواهد داد. باقی آن‌ها نیز در دو سال آتی به دست مشتریان خواهند رسید.

نظر شما درباره برابوس 900 کرالر چیست؟! آیا پرداخت چنین مبلغ گزافی ارزشش را دارد تا بیخیال محصولات اثبات‌شده‌ای چون فورد برونکو و جیپ رنگلر بشوید؟! آیا این همه زرق‌وبرق واقعا کاربردی خواهند بود؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.