در برخی خودروهای مرسدس بنز بجای یک باتری از دو باتری استفاده شده است اما آیا علت این کار را میدانید؟
معمولاً خودرو دارای یک باتری است که در زیر کاپوت، کنار موتور و سایر اجزای حیاتی قرار دارد. وظیفه این باتری تأمین نیازهای الکتریکی خودرو، از جمله استارت موتور و تغذیه لوازم و تجهیزات مانند چراغها، سیستم صوتی و موارد دیگر است. این باتری توان کافی برای پاسخ به این نیازهای حیاتی را ذخیره میکند. با این حال، همین موضوع باعث میشود که کشف دو باتری متفاوت در خودرو گیجکننده باشد.
انواع مختلفی از خودروهای لوکس تولیدشده توسط مرسدس بنز، از جمله یکی از بهترین مدلهای تاریخ مرسدس، یعنی E500، بهجای یک باتری به دو باتری مجهز شدهاند. یکی از باتریها در زیر کاپوت نزدیک شیشه جلو، همانطور که انتظار میرود، قرار دارد، اما باتری دیگر در صندوقعقب، کنار محل قرارگیری لاستیک زاپاس، جای گرفته است. ممکن است تصور کنید این باتری اضطراری است، اما در واقع، مرسدس برای استارت زدن و راهاندازی همه تجهیزات پیشرفته کابین بهطور همزمان به هر دو باتری نیاز دارد. به بیان ساده، این خودروها تشنه برق هستند.
برخی خودروهای مرسدس بنز باتری جانبی برای تغذیه تجهیزات دارند
مدلهای خاصی از مرسدس، مانند E500، SL500 و S550، در کاپوت و صندوقعقب به دو باتری مجهز شدهاند: باتری اصلی و باتری جانبی. باتری اصلی وظیفه سنتی یک باتری خودرو، یعنی استارت زدن را بر عهده دارد. در مقابل، باتری جانبی همه تجهیزات دیگر موجود در خودروی مرسدس، از جمله چراغها، سیستم صوتی، قفلهای برقی و سایر وسایل را تغذیه میکند. اما چرا مرسدس برای انجام کاری که اکثر خودروها با یک باتری انجام میدهند، به دو باتری نیاز دارد؟ دلیل این است که بهعنوان یک خودروی لوکس، مرسدس معمولاً مصرف برق بسیار بالاتری دارد. در مقایسه با خودروهای سادهتر، مرسدس مملو از ویژگیهای الکترونیکی پیچیده و مکانیسمهاست. مدل E-Class 2024 مرسدس دارای مجموعهای از امکانات لوکس، مانند نورپردازی محیطی و داشبورد تمام دیجیتال، است. اگر همه اینها بخواهند از همان باتری استارت استفاده کنند، هرگز نمیتوانید خودرو را استارت بزنید.
بنابراین، استارت باتری اختصاصی برای روشن کردن موتور دارد، درحالیکه سایر ویژگیهای الکتریکی مرسدس از باتری جانبی نیرو میگیرند. به همین دلیل است که باتری جانبی گاهی بهعنوان باتری مصرفکننده نیز شناخته میشود، زیرا این ویژگیها انرژی قابلتوجهی مصرف میکنند. این میتواند توضیحی باشد که چرا چراغ باتری روی داشبوردتان روشن شده، حتی اگر خودرو بهخوبی استارت میزند. در این حالت، باتری اصلی احتمالاً مشکلی ندارد، اما ممکن است مشکلی در باتری مصرفکننده رخ داده باشد.
Mohsen68
۱۵ تیر ۱۴۰۴برا اینکه بفهمیم وقتی میگیم مرسدس داریم راجع به چه سطحی از مهندسی صحبت میکنیم باید بدونیم که تو دهه ۷۰ میلادی برا آزمایش موتور OM617 مرسدس این موتور رو تو شرایط مختلف ۱۱ میلیون کیلومتر بکار گرفت، و نتیجه نهایی: موتور بدون هیچ مشکلی همچنان بکارش ادامه میداد!
حالا هی بیا زیر مطالب پدال ماشالا ماشالا کن 😂
Ahmad
۱۵ تیر ۱۴۰۴نکشیمون مرسدس خانوم …!
جلال
۱۵ تیر ۱۴۰۴جیپ KM هم از دو باتری 12 ولتی استفاده میکنه برای استارت بهتر در مناطق سردسیر
yektachafi
۱۵ تیر ۱۴۰۴بعضی وقتا دیده شده باتری دوم توی صندوق باعث آتش سوزی میشه
بخاطر همین یه نوع محافظ نصب میکنن
SMS
۱۵ تیر ۱۴۰۴گوشه ای از تمایز بنز با دیگر برند ها
amirboss
۱۵ تیر ۱۴۰۴خدای تمایز!!!!
به دیگر برند ها کاریت نباشه.
اصل مقاله رو بخون اطلاعاتت بره بالا.
هنری فورد
۱۵ تیر ۱۴۰۴بیخود بهش لقب پدر خودروسازی ندادن .
بهراد
۱۵ تیر ۱۴۰۴ماشین هایی که سیستم دارن و باتری دوم بستن بهتره ایزولاتور نصب کنن که مانع حرکت جریان از باتری دوم به باتری اصلی میشه.
چون وقتی ماشین خاموشه برق دوس داره از باتری پر به خالی جریان پیدا بکنه هی بره و بیاد و این حرکت تا زمان خالی شدن هر دو باتری ادامه داره انگار دائم شارژ و دشارژ میشه .
اگر ایزولاتور نصب نمی کنید با رعایت استاندارد دفترچه خودرو، باتری اصلی رو ارتقا بدید ترجیحا برند خوب و جنس اصلی مثل ولتا آلمانی که پیک پاور خوبی دارن و باتری رو داخل کاور بزارید که دماش زیاد بالا پایین نشه و خیلی هم باتری تریلی وصل نکنید که احتمال آتیش سوزی داره و سیستم فیوز سر راه قطب مثبت باتری قرار بدید.
درجه دوم تقویت دینام هست.
اگر خیلی بودجه دارید دینام مچمن آمریکایی با باتری لیتیومی استفاده کنید که جریان ثابتی داشته باشید.
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۴نمیدونم چرا پدال اینو فقط درمورد یک مدل خاص از مرسدس آورده!
ماشین های زیادی این جورین
یادمه بی ام و سری چهار کوپه هم که جزو آخرین ماشینای وارداتی بود همین ویژگی رو داشت
Yasin.sn
۱۵ تیر ۱۴۰۴فقط یه سوال که دینام کدوم باطری رو شارژ میکنه ؟