مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس، دوئل اول
قطار سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه پنجم و گروه سدانهای میان سایز پرفورمنس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت دوازده سدان اسپرت بودیم که از بین آنها شش خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله، سه خودرو با پیروزی در دوئلها خود را مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی رساند اما چون این تعداد فرد بود، از بین بازندهها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. آن خودرو کادیلاک CT5-V بلکوینگ بود که در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی در برابر مرسدس E63 AMG قرار گرفت. نتیجهٔ این دوئل را در ادامه مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس E63 AMG و کادیلاک CT5-V بلکوینگ
مجموع آراء: 2002
آراء مرسدس: 1087
آراء کادیلاک: 915
پیروز دوئل: مرسدس E63 AMG با کسب 54 درصد از کل آراء
بامو M5
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2017
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 91 درصد
حفاظت از کودکان: 85 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 81 درصد
سیستمهای ایمنی: 59 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: 2:54.0
تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:33.7
نقاط مثبت: شتابی دیوانهوار سریع، حالت محرک عقب هیجانانگیز، سواری و هندلینگ فوقالعاده، پیشرانهٔ قدرتمند، گیربکس عالی، کیفیت بالا، کابین مجلل
نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، تنظیمات بسیار زیاد حالات رانندگی، صدای مصنوعی پیشرانه که جذابیت غرش E63 را ندارد، سواری نهچندان راحت در سرعتهای پایین، درگیری راننده در دیگر محصولات M بیشتر است
چکیده: بامو M5 نمادی در بین سدانهای اسپرت محسوب میشود و نسل کنونی با پرفورمنس فوقالعادهٔ خود میراث پیشینیان را ادامه داده است
مرسدس E63 AMG
تاریخ معرفی: نوامبر 2016
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: 95 درصد
حفاظت از کودکان: 90 درصد
حفاظت از عابر پیاده: 77 درصد
سیستمهای ایمنی: 62 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: 2:55.4 ثانیه
تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:35.9
نقاط مثبت: مثل موشک شتاب میگیرد، در رانندگی مثل چاقوی جراحی با دقت است، در پیچها انگار روی ریل قرار دارد، حالت دریفت، کابین بسیار لوکس و باکیفیت
نقاط منفی: فعالسازی حالت دریفت پیچیده است، رینگهای بزرگ و لاستیکهای فاق کوتاه سواری را ناراحت میکنند، از E53 بسیار گرانتر است، استهلاک و هزینههای نگهداری بالا
چکیده: مرسدس E63 ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیرهکننده و تجمل لذتبخش را ارائه میکند و برای کسانی ساخته شده است که به دنبال حد نهایی E کلاس هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| بامو M5 کامپتیشن | مرسدس E63 S |
پیشرانه | 4.4 لیتری V8 | 4.0 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | 625 اسب بخار | 612 اسب بخار |
گشتاور | 750 نیوتن متر | 850 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا 96 | 2.8 ثانیه | 3.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.9 ثانیه | 11.1 ثانیه |
پیست Figure-8 | 23.3 ثانیه | 23.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 305 کیلومتر/ساعت | 300 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 42.3 متر | 47.2 متر |
شتاب جانبی | 1.00 جی | 1.01 جی |
مصرف سوخت | 13.8 لیتر ترکیبی | 13.0 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 76 لیتر | 80 لیتر |
وزن | 1922 کیلوگرم | 2080 کیلوگرم |
طول | 4,988 میلیمتر | 5,006 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,982 میلیمتر | 2,938 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 395 لیتر | 370 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 113,095 دلار | 108,550 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11153557