بی ام ومرسدس بنز

دوئل بی‌ام‌و M8 گرن کوپه و مرسدس AMG GT63

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه سوم، سدان‌های میان سایز پرفورمنس، دوئل اول

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه سدان‌های میان سایز پرفورمنس رسیده‌ایم. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه دوازده خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها شش خودرو با پیروزی در دوئل‌ها به این مرحله راه پیدا کردند. برخلاف دو گروه قبلی، در این گروه تعداد راه‌یافتگان به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی زوج است و نیازی به انتخاب خودرویی از بین بازنده‌ها نیست. آخرین دوئل این گروه در محلهٔ مقدماتی هم بین آئودی RS6 و مرسدس E63 AMG برگزار شد که نتیجهٔ آن‌را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نتایج دوئل قبلی بین مرسدس E63 AMG و آئودی RS6

مجموع آراء: ۶۹۰

آراء پورشه: ۵۲۵

آراء مرسدس: ۱۲۱۵

پیروز دوئل: مرسدس E63 AMG با کسب ۵۷ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه در مرحلۀ یک‌چهارم نهایی

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

مرسدس AMG GT63

؟

ب‌ام‌و M5

کادیلاک CT6-V

؟

مرسدس E63 AMG

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

؟

 ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۹

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر چشمگیرتر از نسخهٔ دودر، پرفورمنسی در حد سوپراسپرت‌ها، امکان دود کردن لاستیک‌ها با حالت محرک عقب

نقاط منفی: سواری خشک، فقدان بازخورد مناسب فرمان، احساس ناجور پدال ترمز به خاطر سیستم ترمز باسیم

چکیده: M8 گرن کوپه یک شاتل مجلل است که می‌توان پابه‌پای بهترین خودروهای اسپرت پیش برود اما پشت فرمان چندان جذاب و سرگرم‌کننده نیست

مرسدس AMG GT63 S

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸

پلت‌فرم: MRA مرسدس بنز

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنس دیوانه‌وار، استایل جذاب و چشمگیر، کابین با تکنولوژی بالا

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نه‌چندان جالب، قیمت گران‌تر از سایر سدان‌های AMG، دشواری ورود به صندلی‌های عقب

چکیده: مرسدس AMG GT63 S با وجود برخورداری از فضای مناسب برای سرنشینان، هیجان سواری با یک موشک بالستیک را برای چهار نفر ارائه می‌کند.

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

M8 کامپتیشن گرن کوپه

مرسدس AMG GT63 S

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۲۵ نیوتن متر ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه ۲.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیه ۱۰.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی ۱.۰۲ جی ۱.۰۵ جی
توقف از ۱۱۰ ۴۴.۸ متر ۴۷.۸ متر
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۶ لیتر ۶۶ لیتر
تولید آلایندگی ۲۴۴ گرم/کیلومتر ۲۵۷ گرم/کیلومتر
وزن ۱۹۸۵ کیلوگرم ۲۰۹۵ کیلوگرم
طول ۵,۱۰۳ میلی‌متر ۵,۰۵۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۲۷ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۱۰ لیتر ۴۵۳ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۴ نفر
قیمت پایه آمریکا ۱۳۱,۹۹۵ دلار ۱۴۸,۷۶۰ دلار
قیمت موردبررسی ۱۴۴,۹۹۵ دلار ۱۷۰,۰۶۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    به نظر من بی ام و بهتر هستش با قیمت کمتر پرفورمنسی نزدیک بنز ارائه می کند تولید آلایندگی کمتر ترمز های بهتر وزن کمتر ظرفیت باک بنزین و حتی طراحی زیباتر نسبت به بنز مخصوصا در چراغ های عقب خودرو
    در کل در برخی موارد واقعا بی ام و بهتر از بنز هستش

    موافقم ۸۰
    مخالفم ۶۰
    1. مردیم از خوشی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (409 ديدگاه)

      بنز صندوق بزرگ تر ، شتاب بیش تر ، سرعت بیش تر و کابین لوکس تری داره

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۳۲
      1. بهامین

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کسی که این ماشینو میگیره نمیخواد بار بزنه
        دوما اینکه شتاب یک صدم ثانیه کمتر پس خیلی بد عمل نمیکنه
        سوما هردو سرعت هاشون محدود شده مگر نه بیشتر از این میتونن برند
        چهارما فعلا که بی ام و تو تکنولوژی از بنز دوتا سر و گردن بالاتره

        موافقم ۴۷
        مخالفم ۵۹
        1. GT

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (931 ديدگاه)

          «چهارما فعلا که بی ام و تو تکنولوژی از بنز دوتا سر و گردن بالاتره»
          همین یه جمله میزان اطلاعات شما را مشخص کرد🙂

          موافقم ۵۷
          مخالفم ۱۴
        2. Roham

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (561 ديدگاه)

          توهم زدی رفیق!

          موافقم ۹
          مخالفم ۱
        3. TIGER

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بی ام وه از بنز تو تکنولوژی دو سرو گردن بالا ترهXDXDXDXD
          بهتره بری سایت های هردوتا رو نگاه کنی تا ببینی کدوم تکنولوژیش بهتره. بی ام وه دو سرو گردن از بنز پایین تره.

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
      2. Ali

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (22 ديدگاه)

        چرا باید صندوق براتون مهم باشه؟؟؟؟!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
        1. امیر

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (28 ديدگاه)

          چون ماشین چهار در الکی که تولید نمیشه، یه ماهیت خانوادگی هم پیدا میکنه دیگه .

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
    2. بهنام

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      طراحی ب او و به هیچ وجه زیبا تر نیست

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۷۸
      1. Philipp

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (879 ديدگاه)

        زشت تر هم نیست

        موافقم ۴۲
        مخالفم ۵
      2. TIGER

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دقیقا دوست من،بنز بهترین ماشینه. همین طور که در دوئل برنده شده

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
    3. Bhp1400

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      طرفدار بیمر هستم
      برخی موارد هم بنز بهتر از بیمر است

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۵
    4. من⁦^_^⁩

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سلیقه‌ایه واقعا
      مثلا من خیلی از عقب بنز خوشم میاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مردیم از خوشی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هر دو بی نظیر و بسیار نزدیک فقط امر سلیقه هست که باعث انتخاب یکی از اینا میشه

    این که کاربر پدال ها طرفدار آلمان های هستد ثابت شده است امروز معلوم میشه bmw یا بنر

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۱
    1. Philipp

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (879 ديدگاه)

      بیشتر مردم ایران که سه تا شرکت میشناسن
      بنز
      بی ام و (ب ام و نه ها بی ام و 😐 )
      پُرش (پورشه نمیگن میگن پُرش)

      خیلی دیگه هنر کنن یه کادیلاک فراری و لامبورگینی هم میشناسن کافیه جلوشون بگی بنتلی تا گلیپاژ کنن

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۹
      1. مردیم از خوشی

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (409 ديدگاه)

        فرانسوی ها و کره ای ها هم میشناسند ولی بزند های انگلیسی را اصلا نمی شناسند همون بنتلی که گفتید ، استون مارتین و…

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۳
      2. جناب ایکس

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1146 ديدگاه)

        حق👌👌👌

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
      3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        بله آمریکایی هارو هم خوب میشناسن
        فورد و اینا… تویوتا هم که دیگه معروفه… ولی مکلارن و جگوار و اینا نمیشناسن!
        مثلا من به یکی از دوستام گفتم مکلارن اسپیدتیل رو دیدی چه شاهکاریه؟ میگه مکلارن دیگه چه کوفیته😐
        گفتم بابا یه شرکت خودروسازیه محشره گفت تو عمرم یه دورم اسمشو نشنیدم:/
        ولی ماشالله تویوتا و آلمانیا تا ته میشناسن😂
        دلیلشم اینه زمان خودش بیشتر اینا رو دیدیم و سوار شدیم (دوره اون م.ر.ح.و.م)

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
        1. Philipp

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (879 ديدگاه)

          آمریکا دست و پا شکستس
          یه کادیلاک میشناسن که کلا با چیزی که الان هست فرق می کنه
          یه شورولت که بهش میگن شِوِرلِت
          یدونه هم بیوک خدا بیامرز
          وگرنه دوج و پونتیاک و جنرال موتورزو اصلا نمیشناسن

          موافقم ۶
          مخالفم ۹
        2. viper

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          دوست عزیز فیلیپ جان
          من کاری به برند های شناخته شده تو ایران ندارم اما شورولت اشتباه هست و این تلفظ فکر کنم تلفظ فرانسوی یا المانی باشه
          در اصل تلفظ امریکایی اش شِوِرلِی هست به همین دلیل مخففش میشه شِوی chevy
          دوج هم
          دوج تلفظ استرالیایی و انگلیسی هست البته انگلیسی رو مطمعن نیستم ولی استرالیایی رو مطمئنم
          دوج با نام والیانت به استرالیا صادر میشد و دوج والیانت هم یکی از خودروهای خوب اون زمان بود و به ایران هم صادر میشد شاید به همین علت ایرانیا بهش میگن دوج
          در ضمن نمیدونم تا حالا همایش امریکایی رفتید یا نه اما اینم بهتون بگم اتفاقا دوج خیلی محبوب تر از اونا هست چون کمیاب تره و همه میریزن سر دوج
          پس در اصل ایرانی ها تلفظ نسبت درست رو میگن که تا جایی که یادمه توی یکی از کشور ها تلفظ شِوِرلِت صحیح هست . بله . امیدوارم پیامم رو دیده باشید . فقط جهت اطلاع بود.

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        3. [email protected]!n

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1763 ديدگاه)

          وایپر عزیز

          تلفظ دوج تو هر لهجه ای از زبان انگلیسی اشتباهه چه بریتانیا چه استرالیا.

          برای تلفظ واژه های خارجی بهتره همون طرز تلفظ زبان اصلی اون کلمه رو گفت. برای مثال زمانی ماستنگ تو ایران بود مردم اون زمان میگفتن ماسنگ یا همون موستانگ ( که متاسفانه تو این سایته تخصصی هم اشتباهو انجام میدن) یا بیوک می گفتن بویوک.
          چیزی که محاوره شده دلیل بر درست بودنش نیست.
          در انگلیسی لهجه آمریکایی داج تلفظ میشه یا خیلی اسامی ماشین های آمریکایی رو ما اشتباه تلفظ می کنیم.
          مثلا کادیلاک که کَدیلاک درسته یا لینکُلن که لینکِلن درسته و کلی مثاله دیگه.

          موافقم ۴
          مخالفم ۵
        4. viper

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          رامین عزیز خیلی ممنون از شما . بله شاید من اشتباه میکنم . کاملا صحیح . اره دقیقا خیلیا اشتباه تلفظ میکنن از جمله خود من 🤣🤣🤣 مثلا همین بیوک هم اشتباه هست تو یوتیوب بررسی بیوک ریویرا رو دیدم طرف رسما میگفت بیوئیک چند بارم گوشش کردم . خیلی جالبه . البته به نظر بنده مشکلی نداره بیوئیک رو بگیم بیوک چون پشت بیوک بالای چراغ عقب نوشته بیوک ایران

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        5. [email protected]!n

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1763 ديدگاه)

          بله بیوئِک درسته منظورم این بود بیوک هم اشتباه هست بد منظورو بیان کردم شرمنده.

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        6. Roham

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (561 ديدگاه)

          مرحوم که دیگه مورد منکراتی نداره!
          داره؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        7. Roham

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (561 ديدگاه)

          این دوستایی که به تلفظ دوج و شورلت و … تو فارسی خورده می گیرن…
          شما به تلویزیون میگید تلویژن یا مثلا جعبه جادویی؟!

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
  3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    بنز بهتره! ولی قیمتش گرونه! اگه قیمت رو در نظر نگیریم به نظرم بنز بهتره! دلی قیمت رو بگیریم بی ام و… بنز سریع تره شیک تر هم هست (به نظرم) داخلش هم که بنز معرکه است…
    بنز رو بیشتر میپسندم
    البته بی ام و هم عالیه…
    ولی خب بنز گرونتره قاعدتا و بهتره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۲
    1. RKH

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (129 ديدگاه)

      الان پراید هم گرونه
      قاعدتا باید لاکچری باشه؟ 😑

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۸
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        نه نه اشتباه گرفتی
        منظورن اینه که بنز گرونتره در برابر امکاناتش و “بهتره” رو جدا گفتم
        این بگیم بهتره
        “بنز گرونتره چون بعضی جا ها جلوتره. به نظرم بنز بهتره”
        جدای از اون ایران که هیچیش منطقی نیست این دومیش باشه

        موافقم ۴
        مخالفم ۷
        1. Bhp1400

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوست عزیز تو خودت طرفدار بنزی دیگه باید هم اعتراف کنی
          شاید از استهلاک باشه که بنز برتره و اگه خود برند هم حساب کنیم لوکسی هم

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (519 ديدگاه)

          بله من طرفدار بنزم😐😂
          تابلو نیست واقعا؟:)
          استهلاک رو نمیشه رو کاغذ فهمید
          بله بنز لامصب خیلی لوکسه…

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
      2. TIGER

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        چه ربطی داره دابش

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  4. مردیم از خوشی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    قسمت گشتاور اشتباه تایپی داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  5. viper

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    واقعا دوتاش عالی هستن و با توجه به سلیقه انتخابم بی ام و هست اینجا

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۱
  6. ممد ژانگولر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2177 ديدگاه)

    انتخاب سختیه بین این دو برادر
    ولی رأی من مرسدس خواهد بود

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۲
    1. Bhp1400

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      برادر؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. ممد ژانگولر

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2177 ديدگاه)

        بله داداشم
        این دو برادری که از پدر سوا از مادر جدا

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  7. viper

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    اینجا با توجه به اطلاعات کمم انتخابم بی ام و هست اما بنز هم واقعا عالیه

    فقط دوستان امریکایی دوست یه سوال

    موتور ۳۵۰ شوی و بیوک دارای کپه های یاتاقان دو پیچ هستند ایا میشود که در کنار پیچ ها یه رزوه رد کرد و یه سوراخ جدید واسه پیچ دیگه گذاشت که یعنی میشه کپه دو پیچ رو کرد ۴ پیچ؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1622 ديدگاه)

      قطعا شدنی هست ولی پیشنهاد نمی‌کنم چونکه احتمال
      خیلی زیاد با کارکرد نسبتا کمی به خاطر فاصله ی کم دو تا پیچ مجاور ، کپه از اون قسمت ترک میخوره ، و به خاطر اینکه فاصله ی پیچ ها پایین هست ، اون قسمت مابینشون ،چونکه طول کمی داره خیلی تحت تاثیر انبساط هست و ممکنه کلا تاب برداره
      هرچند اگر اینکار رو خیلی تمیز در بیاری و قطعات هم فرسوده نباشه ، ممکنه مشکلی به وجود نیاد ولی کلا ریسک اش نمیرزه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
      1. viper

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (204 ديدگاه)

        خیلی ممنون از شما محمد امین جان
        لطف کردید . متوجه شدم .
        راستش اصلا هنوز سنم به اینکه ماشین داشته باشم نرسیده ولی شاید شرایطش جور بشه امسال تابستون یه موتور ۳۵۰ خریدم یا مثلا یه بیوک . بیوک هم خیلی گرون نیست . خوبش ۲۳۰ تا ۳۰۰ تومنه .
        راستی با توجه به اطلاعات به این قوی ای که دارید بهتر نیست که یه گروه بین کسایی که واقعا اطلاعاتشون قویه بذاریم تا منم یکم چیز یاد بگیرم ؟؟؟؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. محمد امین

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1622 ديدگاه)

          خیلی ممنون، وظیفه هست
          فکر بدی نیست ، منکه مشکلی ندارم

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. viper

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          خواهش میکنم . اوکی حالا هماهنگ میکنیم یه ایدی ایمیل میدید لطفا؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        3. Porsche 911

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          فکر خوبیه viper جان 👌

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        4. viper

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          ممنون مرسی . اگه میخواید آدرس ایمیل بدید تا اونجا با هم تصمیم گیری کنیم یا اگه میدونید با اشتراک گذاشتن شماره تلفن مزاحمتی ایجاد نمیشه شماره تلفن رو بذارید لطفا

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        5. جواد عقیلی

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (714 ديدگاه)

          درود بر شما. البته پدال یک گروه تلگرامی هم داره که این مباحث در اونجا به شکل غیر رسمی تر مطرح می شن.

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        6. viper

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          اها خیلی ممنون لینکش رو اگه میشه میفرستید؟؟ ولی در کل بهتر نیست در واتساپ باشه ؟

          موافقم ۲
          مخالفم ۵
        7. Porsche 911

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          خواهش میکنم فعلا ایمیل رو دسترسی بهش ندارم و انشااله که مشکلی پیش نیاد شمارم رو مینویسم😂😂
          ۰۹۹۱۳۷۹۴۵۹۵

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  8. مازیار

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (844 ديدگاه)

    بنز و بی ام و
    مشهورترین دوئل دنیای خودرو
    که تا دهه هفتاد میشد گفت برتری با بنز هست
    دهه هشتاد هم که دهه بی خبری ایران از جهان خودرو
    و از دهه نود این دوئل تقریبا هیچ وقت برنده قطعی نداشت

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. Bhp1400

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      جاهای هم بیمر برتر بوده

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (879 ديدگاه)

      تا دهه ۶۰ که برتری کامل با بنز بوده
      ولی از بعد اون دهه نود تنها جایی بود که مرسدس واقعا برد اونم تنها یه باعث و بانی داشت CLK GTR واکنش بسیار خوب مرسدس به مکلارن F1 (میدونم موتور مکلارن ساخت ب ام و هست و ابرشاهکاریه برا خودش ولی حدودا ۸۰ درصد کسایی که به خودشون میگن ماشین باز فکر می کنن موتور هم ساخت خود مکلارنه)
      و شاید اگر که اون اتفاق عجیب برای CLR نمی افتاد الان هیچ رقابتی با هم نداشتند ولی اون اتفاق افتاد و مرسدس برای آبروش برای ۱۰ سال از مسابقات و ۱۵ سال از ساخت هایپرکار فاصله گرفت

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
      1. محمد امین

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1622 ديدگاه)

        به نظر من در مقابل مهندسی مرسدس در اون زمان ، نباید clk gtr رو یک نقطه ی عطف دونست بلکه اصلا در حد مرسدس نبود
        اونا حدود سال ۱۹۹۰ ، مرسدس c11 رو ساختن برای شرکت در گروه c ، ماشینی که قهرمان شد و برای همیشه به عنوان یک نماد در مسابقات هست و مایکل شوماخر بزرگ هم با اون ماشبن به پیروزی رسید
        موتور ۵ لیتر v8 توربو مرسدس c11 با کد m119 قطعا بهترین موتوری هست که مرسدس در شرایط زمانی ساخته و اصلا قابل مقایسه نیست با هیچ موتوری ، با ۷۳۰ اسب قدرت و وزن کل ۹۰۵ کیلوگرم و ایرودینامیک خیلی پیچیده ، هیچ حرفی برای گفتن نمیمونه ، ماشینی که به سرعت بیش از ۲۵۰ مایل رسید ….و ۶۰ درصد از مسابقاتی رو که شرکت کرده برده و قطعا از نظر افسانه ای بودن و طراحی یه دنیای دیگست
        Clk gtr نسخه ی مسابقه ایش اصلا در حد c11 نیست و یه پسرفت نسبت به اون ماشین محسوب میشه، هرچند clkخوش درخشید
        تعجب من اینجاست که مرسدس چرا شاسی و ایرودینامیک ماشینش رو بر اساس c11 توسعه نداد و سراغ مکلارن رفت….
        هرچند مم دلیل این سوال رو میدونم و بعدا توضیح میدم ، که متوجه میشید کلا هدف ساخت مرسدس از این ماشین یه چیز دیگه بوده

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
        1. Philipp

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (879 ديدگاه)

          بله دقیقا حق با شماست
          اما جواب و دلیل مرسدس بسیار بسیار منطقیه
          نبود وقت
          کلا ۶ ماه وقت داشتن که یک هایپرکار رو از صفر برای لمانز آماده کنن وطبیعتا وقتی نبوده که آزمایش کنن اون شاهکار که تونست اون مسابقات سنگین رو ببره توانایی رقابت با ابرشاهکاری بنام F1 رو داره یا نه و چون هم فراری هم پورشه توی شکست دادنش ناکام مونده بودن (F50 و ۹۱۱GT1 هردو شاهکارند اما نتونستند توی مسابقات از پس F1 LM بر بیاند) میترسیدند که آنها هم ناکام شوند برای همین سراغ شاسی خود F1 GTR رفتند موتور S-class رو بهینه کردند و توی ۱۲۷ روز ماشین به مرحله تست میدانی رسید و هم اکنون گران ترین مرسدس تولیدیه

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  9. احمدرضا

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (566 ديدگاه)

    مرسدس به غیر از قیمت توی بقیه جاها بهتر عملکرده
    ولی بیشتر سلیقه ای هستش

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  10. Philipp

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (879 ديدگاه)

    جفتشون جزو تپه های فتح نشده از طرف طراحیشون هستن
    پرفورمنس هم که بسیار نزدیکه
    قیمت هم دیگه در این رنج به نظرم تفاوت زیادی نیست
    همش سلیقست و شاید بهترین دوئل امسال باشه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. بهنام

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      طراحی ب او و به هیچ وجه زیبا تر نیست

      موافقم ۲
      مخالفم ۲۶
  11. F

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا هرچی فکر میکنم نمیدونم چرا bmw حداقل گشاورش رو بیشتر نمیکنه، آخه تو که میتونی ، سیستم انتقال قدرت هم که تحمل می‌کنه، بدت میاد از بهتر بودن؟

    به نظر من چیزی که ممکنه باعث شه که آدم به چیزی جز bmw فکر کنه قدرت بیشتره حریفه، چون اگر قدرتاشون یکسان باشه روی دست bmw هیچ برندی نیست، هیچ!

    چه تعصبی بود کامنتم🙂

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
    1. Kf

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (278 ديدگاه)

      عزیز مهم اینه ک از قدرت چطوری استفاده بشع
      از گذشته M همینطور بوده
      خیلی سادس

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    2. Bhp1400

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      باهات موافقم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. AMIN (M.A.S)

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (618 ديدگاه)

      گشتاور موتور N63خیلی بیشتر از ۷۵۰تا هست
      حدود۹۰۰ تا هست
      چون توی تست داینو حدود ۸۲۲ نیوتون متر رو نشون میداد
      برای مقایسه دوج چلنجر هلکت مدل ۲۰۱۵حدود ۸۰۰ نیوتون متر نشون میداد!
      علت اینکه این ماشینا اینطور سریعن همینه
      و به نظرم حتی از این مقدار گشتاور استفاده بهینه هم نمیکنن
      ولی در کل بی ام و هست دیگه
      لعنتیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  12. net

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1742 ديدگاه)

    بی ام و سری ۸ چهار درب اگر صندوق عقبش کشیده تر بود و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت خیلی زیباتر میشد.بی ام و سری ۸ در این چند سال زیباترین ماشین بی ام و هست مخصوصا سری ۸ نسخه دو درب روبازش در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست .چراغ جلو باریک و جلوپنجره کوچک سری ۸ خیلی زیباست

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  13. GT

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    راستش وقتی AMG GT63 توی مقایسه ها هست نمیتونم به بقیه فکر کنم 🙂 یکی از تنها بازماندگان مرسدس های زیبا

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  14. amir

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط bmwww

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  15. [email protected]!n

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1763 ديدگاه)

    هنوز برام سواله چرا با وجوده سری E و S یا سری ۵ و ۷ باید این سدان هایی که به طرز احمقانه ای هم گرون هستن خرید ??

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
    1. Philipp

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (879 ديدگاه)

      S-class و ۷ Series که لوکسن داستانشون جداست
      سری ۵ رو باهات موافقم زیباتره و ارزون تر
      ولی E-class طراحیش نسبت به GT-4door افتضاحه جلوش جوریه که انگار ۵ صبح شنبه بیدارش کردن گفتن باید بری سرکار عقبشم که تفاوت چندانی با دونسل پیش-یعنی W212 که یکی از زیباترین چراغ های دوتیکه رو داره-نداره ولی GT4door واقعا خشن زیبا و با ابهته

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1763 ديدگاه)

        همه اینا هیچ ربطی به سواله من نداشت دوسته من.

        این ماشینا نه به اندازه S و سری ۷ لوکسن نه به اندازه E و سری ۵ در پرفورمنس حرفی ندارن. اصلا دلیل تولیدشون چیه ؟؟؟

        ۱۷۰K بدی به چی وقتی همه اون مواردو می تونی با ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار قیمت کمتر بدی.

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. GT

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (931 ديدگاه)

          رامین عزیز
          درباره M8 گرن کوپه کاملا با حرف شما موافقم، هیچ دلیلی برای خریدش وجود نداره، اما داستان AMG GT63 متفاوت هست. این خودرو هم لوکس تر از E کلاس هست، هم پرفورمنس بهتری داره (به ویژه در پیست) هم طراحی زیباتر و هم سواری هیجان انگیز تر، این خودرو حتی برخی سوپرکار ها را هم شرمنده میکنه (و این نسخه هیبریدی جدیدش که دیگه وارد سطح جدیدی شده (GT63s e Performance) که هیچ سدانی دیگری نمیتونه از نظر پرفورمنس و قدرت باهاش رقابت کنه. چیزی که E کلاس نداره (البته که یه موشک واقعی هست). مدتی پیش تجربه رانندگی با AMG GT63 را در همین پدال خوندم، چیزی که به خوبی یادمه اینه که نوشته بود برخلاف تصور ما این یک E کلاس با بدنه جدید نیست، بلکه این خودرویی فراتر از E کلاس هست. بنظرم مرسدس واقعا خیلی عالی کار کرده چون تونسته با پلت فرم، گیربکس و پیشرانه E کلاس چیز جدیدی خلق کنه که روح متفاوت و شخصیت مستقلی داره و بسیار عالی و تحسین برانگیزه
          البته جسارت نشه چون شما خودتون استاد هستید

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        2. Philipp

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (879 ديدگاه)

          گفتم دیگه
          دلیل خرید S-class و ۷ Series که جداست کلا فرق می کنه مقایسشون اشتباهه
          اون طرف M5 ارزش خریدش بشدت بیشتره کاملا موافقم
          ولی E-class اصلا در حد GT4door نیست و میصرفه بیشتر بدی ماشین جذاب تر بگیری در ضمن پرفورمنسشم بهتره

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. [email protected]!n

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1763 ديدگاه)

        GT عزیز

        بر فرض همه اینا درست (جای بحث زیادی داره) ولی ۱۷۰ هزار دلار برای یه سدان ؟؟؟ اگر بگیم تو پرفورمنس هم حرفی داره در برابر M5CS عددی به حساب نمیاد.

        بنظرم اگر بجای اینکه صرفا از رو عکس عاشقه یه ماشین بشیم خودمونو بزاریم جای یه خریدار واقعا کسی حاضر میشه به یه سدان انقدر پول بده اونم وقتی S کلاس هست. قاعدتا کسانی که تو این رنج سدان می خرن دنبال رکورد پیست نیستن و تجمل و راحتی در اولویته که این مرسدس و بی ام و مورد بحث حتی نزدیکه سدان های اشرافی نمیشن.
        کسی هم که دنبال پرفورمنس باشه با وجود پورشه فراری و … به یه سدان نگاه نمی کنه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. GT

          ۱۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (931 ديدگاه)

          راستش به شخصه اگر توانایی انتخاب یه سدان در سطح جهانی داشتم، قطعا انتخابم همین AMG GT63 بود

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. کورش

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی ساده چون سری پنج و هفت ای و اس
      برای چیز دیگه ایی ساخته ساخته شدن
      این ماشین ها طراحی خشن تری دارن
      جوان پسند ترن ماشین باز ترن‌
      کسی که ام هشت میخره میخواد کل بندازه
      بی ام و سری پنج و سری هفت مال اینکار نیستن اصلا بعدشم این ماشین ام هشت
      ام هست خیلی فرق داره با سری پنج
      اصن حرف درستی نزدی بخاطر قیمت
      اومدی مقایسه بعدی کردی

      هیچ گرونی بی حکمت نیست
      و هیچ ارزونی بی دلیل

      ی دلیل داره که آنقدر قیمتش متفاوت هست

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  16. Arman

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (150 ديدگاه)

    مرسدس بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  17. Mercedes Benz

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طبیعیه که مرسدس ببره
    چون

    همیشه برندس

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۵
  18. حیدر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام دوستان
    کسی تاریخ انتشار درگ بزرگ موتور ترند ۲۰۲۱ رو می‌دونه ؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. mm-yarlou

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (127 ديدگاه)

    به نظرم این دوتا به لحاظ ارقام فیزیکی خیلی به هم نزدیکن ولی به لحاظ طراحی bmwزیبا هست واین یک نظر و سلیقه هست پس با کمی طرفداری از bmw بهm8گرن کوپه رای میدم

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  20. Yasin

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    انتخابم مرسدس بودم تا رسیدم به قیمت.
    پرفورمنس برابر با قیمت کمتر.

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  21. حسین

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (696 ديدگاه)

    M8 انتخابمه.دلیلشم سیستم اطلاعات سرگرمی بنزه که یه جاییش مشکل داشت(تو مقایسه ها خوندم)

    موافقم ۱
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا