مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دهم، کوپههای میان سایز، دوئل اول
مرحلۀ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال تقریباً به نیمه رسیده است و امروز به گروه دهم رسیدهایم که به کوپههای میان سایز اختصاص دارد. در این گروه در مرحلۀ مقدماتی شش خودرو به مصاف یکدیگر رفتند که از این تعداد، سه کوپه لوکس شامل لکسس LC، بامو سری 8 و پورشه 911 توربو مستقیماً به مرحلۀ نیمهنهایی راه پیدا کردند اما بهرسم همیشه، به دلیل فرد بودن تعداد این شرکتکنندگان، باید خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آنها اضافه میشد که آن مرسدس AMG SL بود. این رودستر آلمانی در آخرین دوئل کوپههای میان سایز در مرحلۀ مقدماتی در برابر پورشه 911 توربو قرار گرفت که نتیجۀ این رقابت را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس AMG SL و پورشه 911 توربو
مجموع آراء: 1659
آراء پورشه: 943
آراء مرسدس: 725
پیروز دوئل: پورشه 911 توربو با کسب 56 درصد از کل آراء
لکسس LC500
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: 7.0 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 2,782 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 442 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 369 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 104 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 6 سال یا 110 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی خیرهکنندهای که سرها را برمیگرداند، پیشرانهٔ V8 خوش آوا و باشکوه، کابین بسیار لوکس و باکیفیت، سواری نرم و راحت، قیمت نسبتاً مناسب در مقایسه با برخی رقبا
نقاط منفی: فاقد چابکی خودروهای اسپرت، عملکرد نهچندان خوب در پیچها، صندوق بار کوچک، عملکرد نهچندان مناسب پیشرانۀ هیبریدی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی گیجکننده، گیربکس آزاردهنده
چکیده: لکسس LC بهعنوان یک گرند تورر لوکس و شیک، خودرویی عالی خواهد بود اما چابکی و کنترل دقیق رقبای خود را ندارد
مرسدس AMG SL
تاریخ معرفی: اکتبر 2021
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0
فروش سال 2021 در آمریکا: 462 دستگاه
فروش سه ماه اول 2022 در آمریکا: 2 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 84 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 59 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدرتمند، کابین لوکس با تکنولوژیهای پیشرفته، کیفیت سواری مطلوب، ظاهر چشمگیر
نقاط منفی: هندلینگ بهاندازهٔ رقبای اصلی چابک نیست، صندلیهای تنگ عقب که تقریباً بیاستفاده هستند، قیمت گران، جایگزینی سقف فلزی با پارچهای
چکیده: نسل کاملاً جدید SL برای اینکه یک AMG باشد بهاندازهٔ کافی اسپرت و برای اینکه یک بنز باشد بهاندازهٔ کافی راحت است اما همین شخصیت دوگانه باعث کاهش تمرکز آن روی هردو مقوله شده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| AMG SL55 | LC500 کانورتیبل |
پیشرانه | 4.0 لیتری V8 | 5.0 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 470 اسب بخار | 470 اسب بخار |
گشتاور | 700 نیوتن متر | 540 نیوتن متر |
گیربکس | 9 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.4 ثانیه | 4.6 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.5 ثانیه | 13.0 ثانیه |
حداکثر سرعت | 295 کیلومتر/ساعت | 270 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 13.0 لیتر ترکیبی | 13.0 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 70 لیتر | 82 لیتر |
وزن | 1875 کیلوگرم | 2030 کیلوگرم |
طول | 4,704 میلیمتر | 4,760 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,700 میلیمتر | 2,870 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 240 لیتر | 85 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 2+2 نفر | 2+2 نفر |
قیمت | 135,000 دلار | 102,125 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11158695