در مسابقهٔ درگ بین فراری دودیچی چیلیندری با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و مرسدس AMG GT بلک سریز با ۷۳۰ اسب بخار، کدامیک سریعتر خواهد بود؟
در بازاری که پر از سوپراسپرتهای موتور وسط است، ابرخودروهای موتور جلویی مثل مرسدس AMG GT بلک سریز و فراری دودیچی چیلیندری خودروهای متمایزی هستند. این دو ماشین که از سریعترین و قویترین سوپرکارهای موتور جلوی جهان محسوب میشوند، حالا طی مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند. دودیچی چیلیندری که به معنای دوازده سیلندر در زبان ایتالیایی است، همچنان به سنت فراری پایبند مانده و از نیروگاه جذاب ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما آیا این اعداد برای شکست دادن هیولای مرسدس کافی است؟
برخلاف فراری، بلک سریز از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی مرسدس دقیقاً صد اسب بخار از رقیب ایتالیایی ضعیفتر است درحالیکه با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، حدود ۸۰ کیلوگرم هم وزن بیشتری دارد. هر دو خودرو گیربکس اتوماتیک دوکلاچه برای رساندن نیرو به چرخهای عقب استفاده میکنند که در فراری ۸ و در مرسدس ۷ دنده دارد.
پس از بررسی خودروها و تنظیم پروسه لانچ فراری، نوبت به آغاز مسابقهٔ درگ میرسد. در مسابقات ابتدایی، هر دو خودرو شروع کندی دارند و درنتیجه نتایج دو مسابقه اول غیرقطعی بود. در این درگها هر خودرو یک برد کسب کرد، اما تنها به این دلیل که خودروی دیگر لحظهای چسبندگی را از دست داد. در مسابقه نهایی، همهچیز به یک سناریوی هالیوودی تبدیل شد؛ هر دو خودرو شروع عالی داشتند و در تمام ۴۰۰ متر مسیر شانهبهشانه پیش رفتند اما تنها یک برنده وجود دارد و برای تشخیص آن به دقت میکروسکوپی نیاز است. مرسدس با ۰.۰۳۹ ثانیه اختلاف، با زمان ۱۱.۳۴۶ ثانیه از خط پایان عبور کرد، درحالیکه فراری ۱۱.۳۸۵ ثانیه ثبت کرد.
مشخصات فنی
AMG GT بلک سریز | فراری دودیچی چیلیندری | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۷۳۰ اسب بخار | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۶۷۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۲۶,۰۵۰ دلار | ۴۷۰,۹۵۰ دلار |
O
۲۲ خرداد ۱۴۰۴هنوز فیلم رو ندیدم ولی فراری عجب رنگی داره و مرسدس عجب رخی داره 🤤
Ahmad
۲۲ خرداد ۱۴۰۴صد هزار درصد فراری انتخابم هست به خاطر اون موتور وی۱۲ افسانه ایی این ماشین یه کیت اگزوز نوتیک میخاد اون وقت همه ماشینا تاکید میکنم همه ماشینا رو تو صداش گم میکنه
نه به تفادس
۲۲ خرداد ۱۴۰۴فراری دودیچی چیلیندری از پشت شباهت ماشینای استون و جگوار رو میده
Terminator
۲۲ خرداد ۱۴۰۴انصافا آمارو ببین ۴۰۰ متر در ۱۱.۳ ثانیه !!
با چه رویی میخوان به کوروت نگاه کنن ؟
دقیقا تاریخ ۱۰ اردیبهشت پدال درگ استینگری و بی ام و m2 گذاشت که کوروت ۱۱.۲ میزنه ! کوروت استینگری !! کوروت eray هم ۱۰.۷ ثبت کرده
اصلا چرا ادامه بدم همین بسه
حمیدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۴جی تی موتور جلو چه ربطی به سوپراسپرت موتور وسط داره اخه که مقایسه میکنی؟! محض اطلاعت نسل قبلی که ۸۱۲ سوپرفست بود ۴۰۰ متر رو توی ۱۰.۴ ثبت کرد.
https://www.motortrend.com/news/2018-ferrari-812-superfast-first-test-review
ا.م
۲۳ خرداد ۱۴۰۴فک کنم برعکس گفتیا
B
۲۳ خرداد ۱۴۰۴اون قسمت سیاه کاپوتش اضافیه و زشت کرده طراحی رو
مازیار
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اینها مشخصاتی شبیه به هم دارن اما اختلاف بسیاری دارن
فراری یه گرندتور معتدل و ملایم هست اما بنز یه ورزشکار تا بیخ تقویت شده
با توجه به اینکه بعد این احتمالا دیگه درونسوز خالصی تو کلاس AMG GT BS تولید نمیشه شاید بشه بهش عنوان بهترین موتورجلو دفعقب پرفورمنس تاریخ داد.
hosen
۲۲ خرداد ۱۴۰۴کمکم دارم با این دودیچی حال میکنم ولی هنوزم هیچی ۸۱۲ سوپرفست نمیشه
DNA
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بلک سریز ها تو هر نسلشون به نظرم نیازی به مقایسه با ماشین دیگه ای نداره کلا عشقن
O
۲۲ خرداد ۱۴۰۴آقا من چرا لایک هایی که به کامنت های خودم میدم میپره🤣🤣🤣
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ خرداد ۱۴۰۴فقط یک بار می تونی به خودت لایک بدی
دفعه بعد لایک کم میشه
دوباره بزنی بر می.گرده
O
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ممنون 🙏
نه به تفادس
۲۲ خرداد ۱۴۰۴چه بازی خوشی برام پیدا کردی هعهع 0 لایک 1 لایک0 لایک 1 لایک0 لایک 1 لایک0 لایک 1 لایک0 لایک 1 لایک0 لایک 1 لایک
MehdiTurbo
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خودشیفته 😂
Siyavash
۲۲ خرداد ۱۴۰۴دوتا از ماشین هایه مورد علاقه من هستن…💯
Siyavash
۲۲ خرداد ۱۴۰۴ولی فراری دیگه اون روز سابق و جذاب 812sf..f12 رو نداره😕
Mosafer
۲۲ خرداد ۱۴۰۴طراحی مرسدس پخته تر و بهتره
ارسلان
۲۳ خرداد ۱۴۰۴من فراری و ترجیح میدم
Iman 007
۲۲ خرداد ۱۴۰۴وای چقدر خفنن 🔥🔥🔥
مهراد
۲۲ خرداد ۱۴۰۴عقب فراری بسیار زیبا ولی جلوش بسیار سنت گراست ، در کل حس دو گانه ای بهش دارم
AmooRoohee
۲۲ خرداد ۱۴۰۴وزناشون یکیه؟!
Taha Ayoobi
۲۲ خرداد ۱۴۰۴فراری عقبش چه باحاله
BlackWing
۲۲ خرداد ۱۴۰۴انتخاب سخته
فراری مثل پتک فیلیپه ، مرسدس مثل رولکس !
SepehrV10
۲۲ خرداد ۱۴۰۴رخ بنز✅️
رنگ فراری✅️
Terminator
۲۲ خرداد ۱۴۰۴و کوروتی که بزودی با نصف قیمت هردو رو تحقیر میکنه
حمیدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۴نمردیم و فهمیدیم کوروتی که سوپرکار هست و موتور وسط و تویین توربو با ۲۳۴ اسب قدرت بیشتر هست با فراری ای که جی تی موتور جلو تنفس طبیعی هست توی یک کلاس قرار میگیرن😂😂
M power
۲۳ خرداد ۱۴۰۴چه ربطی به کوروت موتور وسط داره
AMBarzegar
۲۳ خرداد ۱۴۰۴بی خیال
دیگه زیاده روی کردی کوروت چه ربطی به گرند توریسما داره آخه
علی Shelby
۲۲ خرداد ۱۴۰۴دوتا خفن
مخصوصاً دودیچی
احمدرضا
۲۲ خرداد ۱۴۰۴تو ویدیو میگه
این مرسدس تقویت شده و ۸۵۰ اسب بخار قدرت داره
گشتاورشم احتمالا یه چیزی حدود ۱۱۰۰ نیوتن باشه البته گشتاورش متوجه نشدم حدسی گفتم چون حوصله گوش دادن دقیق نداشتم ولی قدرت مطمئنم
بنده خدا
۲۳ خرداد ۱۴۰۴تویه ویدیو میگه این بنزرو تغییر کوچکی انجام داده قدرتش ۲۰ تا بیشتر از فراری شده یعنی ۸۵۰ اسب بخار شده ۷۳۰ که نوشتید نسخه استاندارد نه این یکی.اما باید این بنز دستکاری شده راحت فراری رو می برد هم گشتاور بیشتر هم اسب بخار بیشتر اگه یذره اضافه وزنشو کم میکرد
S
۲۳ خرداد ۱۴۰۴مرسدس با 100 اسب کمتر و سیلندر پایینتر و وزن بیشتر پیروز رقابت هست تو درگ اولم چون زمین خیس بود بد حرکت کرد مگه نه تو دو تای دیگه بهتر بود مخصوصا درگ دوم درگ سومم داشت میزد جلو که درگ تموم شد صد در صد بلک سریز پیروز بود
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۴هردو شون عالی هستند