چشم اندازمرسدس بنز

مرسدس بنز GLB مشخصات و قیمت وارداتی ایران خودرو

شرکت ستاره ایران زیرمجموعه‌ی ایران خودرو، به تازگی از مرسدس بنز GLB وارداتی برای بازار کشورمان رونمایی کرده است. این محصول، یک کراس‌اور لوکس با ابعاد کوچک و قیمت بالا خواهد بود.

به جرات می‌توان گفت مرسدس بنز جزو بهترین خودروسازان دنیا محسوب می‌شود و محصولات آن در سراسر جهان شناخته شده‌اند. این شرکت آلمانی در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد و همواره مورد توجه بوده است. ایران خودرو اوایل دهه ۸۰ خورشیدی میزبان خط مونتاژ مرسدس کلاس E یا الگانس بود. حالا با فعالیت صنعتی مرسدس بنز در کشور چین و سادگی مراودات تجاری ایران با تاجران چینی، فرصت خرید و انجام فرایند واردات از این کشور آسیایی برای طرف ایرانی فراهم شده است.

شرکت ستاره ایران مشابه سال‌های گذشته، واردات خودروهای مرسدس بنز را انجام خواهد داد. این مجموعه، سابقه‌ی بسیار خوب در خدمات پس از فروش و ارایه سرویس گارانتی در ایران دارد. قبلا هم اعلام شده بوده بود که GLB و C200L توسط زیرمجموعه‌ی ایران خودرو به کشور ما وارد خواهد شد.

اولین مرسدس GLB سال ۲۰۱۹ به تولید رسیده و هرگز خط مونتاژ آلمان نداشته است. مکزیک و چین، عرضه کننده‌ی GLB هستند و طبیعتا این مدل از طریق چین وارد ایران خواهد شد. برخلاف غالب محصولات مرسدس بنز، تنوع پیشرانه‌ها و امکانات GLB چندان گسترده نیست و نسخه‌های پلاگین هیبرید ندارد. سیستم هیبرید ساده و گیربکس اتوماتیک در مدل‌های مختلف GLB دیده می‌شوند؛ اما امکان خرید این خودرو با سیستم دو دیفرانسیل 4Matic نیز وجود دارد.

طراحی مرسدس GLB وارداتی ستاره ایران

نمونه‌ای که در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۴ دیده شد، جلوپنجره‌ی فلزی با ۴ خط افقی دارد. نسخه‌های AMG بازار اروپا از خطوط عمودی استفاده کنند و مدل‌های پایه، صرفا یک خط افقط در مرکز دارند. از این شرایط می‌توان نتیجه گرفت GLB وارداتی ستاره ایران، میان‌رده خواهد بود.

در نمای اصلی، GLB تنها خودروی ۲۰۲۵ مرسدس بنز است که چراغ چهارگوش ارایه می‌کند و شخصیت نهاجمی خود را کمرنگ نشان می‌دهد. چراغ و جلوپنجره، جدا هستند و تقریبا هم‌سطح بدنه دیده می‌شوند. حجم‌دهی بدنه قابل قبول است و حس اسپرت دارد؛ اما ادوات پلاستیکی زیر سپر برای خودروی ساخت مرسدس بنز، عجیب هستند.

در نمای جانبی، حالت چهارگوش و مکعبی برای GLB وجود دارد. برای مدل‌های سفید رنگ، مواد پلاستیکی پیرامون گلگیر و رکاب، توی ذوق می‌زند اما رنگ بدنه‌ی سیاه، تا حدودی این نکته منفی را مخفی می‌کند.  طرح ۵پر رینگ‌های اسپرت نیز کاملا معمولی است. استفاده از زهوار براق نقره‌ای برای پنجره‌ها و زیر درهای ورودی، حس لوکس را با کمترین هزینه به GLB اضافه می‌کند. روی بدنه نیز حجم‌دهی خاصی دیده نمی‌شود.

در پشت نیز ترکیب ساده برای GLB طراحی شده که تاکید شرکت سازنده بر حالت یک‌نواخت و کم‌هایجان را نشان می‌دهد. با خطوط صاف و فقدان برجستگی‌های خاص بدنه، شاید ردیف‌های LED داخل کاسه چراغ، از معدود نکات مثبت در نمای عقب GLB باشند؛ ضمن اینکه برای سپر عقب نیز پلاستیک سیاه‌رنگ استفاده شده است که خوشایند خریدار مرسدس بنز نیست.

۱۹

مرسدس GLB وارداتی ستاره ایران با طول ۴,۶۳۴  و عرض ۱,۸۳۴  و ارتفاع ۱,۶۵۸  و فاصله محوری ۲,۸۲۹  میلی‌متر تولید می‌شود. با این شرایط، GLB کمی کوچک‌تر از بی‌ام‌و X3 اما بزرگ‌تر از کیا اسپورتیج و هیوندای توسان موجود در ایران است.

طراحی داخلی مرسدس GLB وارداتی ستاره ایران

حس اسپرت با تجهیزات مدرن در کابین GLB ترکیب شده است. اامان‌های سنتی مرسدس بنز، شامل خروجی هوای دایره‌ای با فریم فلزی، فرمان کلاسیک و ردیف کلیدهای نقره‌ای، در این خودرو دیده می‌شوند.

در کابین GLB دو نمایشگر پیوسته برای پنل دیجیتال پشت فرمان و سیستم سرگرمی روی داشبورد نصب شده‌اند. چرم  صندلی و تودری‌ها، کیفیت بسیار خوبی دارند و حس یک خودروی لوکس را تداعی می‌کنند. جزئیات مختلف، شامل نورپردازی داخل اتاق و خروجی هوای ردیف عقب، فراتر از کراس‌اورهای آسیایی هستند؛ اما پلاستیک خشک روی داشبورد و داخل تودری‌ها، چندان مرغوب نیست.

مرسدس GLB برخلاف ظاهر نه‌چندان بزرگ خود، به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را جای می‌دهد و مناسب سفرهای بلندمدت است. صندوق عقب ۵۶۰ لیتری، فضای قابل قبول این مدل برای حمل بار را نشان می‌دهد.

پیشرانه و تجهیزات مرسدس GLB وارداتی ستاره ایران

نسخه‌ی وارداتی طبیعتا ضعیف‌ترین پیشرانه را با سیستم تک دیفرنسیل ارایه می‌دهد. مرسدس بنز GLB 200 مشابه  GLA 200 که قبلا برای بازار ایران رونمایی شده بود از فناوری هیبرید ساده (هیبرید خفیف) بهره می‌برد. موتور سه سیلندر  ۱/۳ لیتر توربوشارژ به کمک محرک برقی، ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این سیستم با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

کروز کنترل تطبیقی (ACC) با ترمز خودکار، فناوری کمکی نگهدارنده بین خطوط (LKA)، نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، نمایشگر دیجیتال چندمنظوره (Multi Info)، فرمان با دکمه‌های کنترلی و شیفتر دنده (Paddle Shifter)، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی و گرم‌کن، سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال Mirror Link، نورپردازی داخلی کابین با تم رنگی (Ambient Lighting)، درب صندوق برقی با سیستم EASY-PACK، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در چند جهت، ترمز پارک برقی و سنسور باران برای برف‌پاک‌کن‌ها (Rain Sensor)، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صندلی و فرمان چرم، سیستم صوتی ۶ بلندگو، هشدار خروج از خط و نقطه‌ی کور، ترمز پارک اتوماتیک، سقف پانورامیک، تهویه اتوماتیک و سیستم صوتی ۸ بلند گو، امکانات پایه در این خودرو هستند. مرسدس GLB در بعضی نسخه‌ها سه ردیف صندلی دارد.

قیمت مرسدس GLB در چین و پیش‌بینی برای ایران

آستانه قیمت ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار برای GLB200 سقف سفارش ارزی برای خودروهای وارداتی به ایران را رعایت می‌کند. با این شرایط هزینه خرید کراس‌اور مرسدس بنز برای فرد ثبت‌نام‌کننده حدود ۶ میلیارد تومان خواهد بود. هم‌اکنون در بازار آزاد آئودی Q50e ای‌ترون برقی، ۷ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD-B

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3286 ديدگاه)

    همین پایین تر یه مقاله هست از مرسدس S کلاس با قیمت ماشین آشغال ایران خودرو

    موتور ۱.۳ رنو؟؟؟
    خب هرچقدرم توربو تاثیر داشته باشه ولی این موتور برای این هیکل نیست
    نصف باک رو باید اکتان بریزی که یوقت خدایی نکرده ناک نزنه با این موتور و هیکلی که داره و بنزین ایران
    حالا کاشکی یه پرفورمنسی هم داشت و می‌گفتیم اکتان نوش جانش حلالش
    ۱.۳؟
    هرجا بگی بهت میخندن بنز خریدی با موتور ۱.۳ لیتری رنو
    با هفت میلیارد بری بنز های قدیمی تر بخری خیلی سنگین تره تا یه همچین چیزی
    خارج با هفت میلیارد چی میدن
    اینجا چی میدن
    شکرت

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6442 ديدگاه)

      داداش زدن کشور نابود کردن تو فکر اینی؟

  2. Arash2009

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/benz-glb-iran-4.png
    چراغ عقباش یه نمه ناراحت میزنن 😂😂😂

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. علی Shelby

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ناراحته داره میاد ایران 🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. net

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    بالای درب باک بنزین زیر شیشه مثلثی که زه سفید رفته بالا و مسطح نیست بد شده . دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست نداره بد شده . دریچه کولر بد هست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  4. Iman 007

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    اون s600 مقاله پایین رو به کل هیکل این می‌پسندم این خیلی خوبه ولی اون یه چیز دیگست

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. پرهام

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از مرسدس انتظار میره رخ ماشیناش تهاجمی باشه
    این بیشتر به گربه ی ترسو شبیه بخصوص عقبش

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. Roham

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ۳ سیلندر خداوکیلی؟؟؟
    حداقل اگه میارین درست وارد کنین این ماشین رو قشر بالای جامعه تقریبا میتونه خریداری کنه خب یعنی میتونه مدلهای بالاتر اینو بخره پس چرا این نسخه آوردین؟شاید اصلا نخواستین زیاد وارد کنین و تعداد محدودی آوردین یا اصلا نیاوردین حداقل دل ما خوش باشه که بنز میارین بنز درست حسابی باشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. O

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم این موتور همکاری بنز و رنو هستش
    که تو یه تیپ کپچر هم استفاده شده( تو ایران نیومده ) که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد کد موتور m282داره و کد رنو هم TCe H5Ht هستش که جزو یکی از بیشترین گشتاور های هستش که نسبت به حجم تولید می‌کنه ولی از طرفی به بنزین خیلی حساسه و به خاطر حجم کم لرزش بیشتری نسبت به همرده های خودش داره ولی واقعا برای بنزین و هوای تهران خوب نیست

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-B

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      این حجم از گشتاور از یه موتور یک و سه دهم لیتری فشار بسیار زیادی به موتور وارد می‌کنه
      خیلی به بنزین حساس میشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. Battman

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فکرکن 6 میلیارد پول به ماشینی بدی که موتورش با رنو کپچر و مگان و قشقایی یکی باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. حسام الدین

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فاجعه ای دیگر از بنز!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. reza-srt

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    خرید این ماشین حماقت محضه،گزینه های خیلی بهتری وجود داره با توجه به شرایط جاده و بنزین ایران
    این واردات فقط داره ارز رو حیف و میل میکنه

  11. Terminator

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا به موتورش گیر میدید؟
    خریدارش کیه مگه؟ یه بچه مایه دار که میخواد بگه من شاسی بلند بنز دارم اونم ۲۰۲۵ همین بسه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. Mohammad

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مهمانی دیگر از اروپا! بنز با موتور چمن زن👌🏻
    لامصب این چه مزخرفیه وارد می کنید آخه
    ی وقت رقیب این اسباب بازی های چینی نشه؟!
    از چین بهترین هارو میارید از برند ها افتضاح ترین هارو نوبره والا .

  13. یوسف

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    اینقدر چینی بزک شده دیدیم که با اولین نگاه به بنژ 1300 سی سی حس قدیمی بودنش بهمون دست میده…..

  14. شایکل موماخر

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بقول بزرگی میگفت: چین نتونست بنز تولید کنه اما کاری کرد که بنز، چینی تولید کنه!!!! البته که ظاهر و قیافه سلیقه ای هست اما بنظر من، یکی از مضخرف ترین خودروهایی هست که میشه دید،،،،، بیشتر میخوره حاصل رابطه نامشروع تانک ۳۰۰ چینی با سانگ یانگ رکستون و کمی هم از رخ عقب، لندکروز اتاق ۱۰۰ البته کم توان ذهنی حرکتی باشه!!!! چیه این آخه؟! با انجین ۱۳۰۰؟!؟؟؟ توربو؟ دبل کلاچ؟!!! کاش اون شب پدرش خواب مونده بود!!!! دوستان ،از دید من، بنز با سر داره سقوط میکنه ،نه فقط بخاطر این مجسمه بلاهت،سال ۲۰۲۰ تجربه رانندگی ۴۰۰۰ کیلومتری با اس۵۰۰ فور ماتیک۲۰۱۹ رو داشتم تو تابستون… کمپرسور کولر کلا سوخت!!!! جالبه، تو کل ترکیه نبود!!!! نمایندگی داد از دوبی فرستادن!!! این تموم شد،یکهفته بعد تو اتوبان یهو تمام گژاندپین های پلوس خورد شد و چرخ جلو سمت شاگرد فقط به سیبک و سگدست وصل مونده بود و شانس آوردیم کنده نشد البته سرعتم ۳۰ تا بود!!!! بنز اصلا دیگه بنز نیست. اینم که اینجوری وارد کردن فقط یک دلیل داره: بالا و بالاتر بردن قیمت مدل قدیمی‌تر هایی که تحت تملک از ما بهتران، تو نمایشگاه های شهرهای بزرگ که یهو مثل قارچ سبز شدن،دارن خاک میخورن….

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا