نخستین گردهمایی کلوپ Group63 AMG در سال جدید میلادی و در پیست یاس مارینا برگزار شد. حضور در جمعی که همگی لوگوی AMG روی شان حک شده به خوبی می تواند یکی از مفاهیم شعار همیشگی ” One Man , One Engine ” این تیونر را نشان دهد! همانطور که در این ویدئوی کوتاه می بینیم حسن ختام این گردهمایی، درگ ریسی بود که ظاهرا بیش از آنکه رقابتی باشد، جنبه دوستانه و تفریحی داشته است. از آنجایی که اکثر خودروهای موجود مجهز به انجین های V8 هستند باید یادی هم کنیم از انجین های سری M137 مرسدس که صدای V12 آنها تکرار شدنی نیست . . .
[jwplayer mediaid=”67388″]اما AMG چه موقع از پسوند ۶۳ در محصولاتش استفاده می کند؟ اگر تنفس طبیعی باشند یا از سری M137 هستند که تنها در فاصله زمانی ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ بکار می رفت یا از سری M156 هستند که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ تولید می شد. حال اگر ۶۳ به توربوهای دوقلو مجهز بود پس حتما از سری M157 است که تولیدشان از ۲۰۱۰ تا به امروز همچنان نیز ادامه دارد.
همانطور که در جدول زیر می بینیم هیچکدام از این سه انجین ۶.۳ لیتری نیستند اما با این حال AMG برای نامگذاری شان از عدد ۶۳ استفاده کرده؛ این کار تنها به این دلیل است که نخستین پیشرانه V8 AMG که بر روی مرسدس ۳۰۰SEL قرار گرفت ۶.۳ لیتری بود.
M137 Engine | M156 Engine | M157 Engine |
۵.۸L——–V12 | ۶.۳L———V8 | ۵.۵L———V8 |
۲۰۰۱ S63 AMG | ۲۰۰۶ E63 AMG | ۲۰۱۱ S63 AMG |
۲۰۰۱ CL63 AMG | ۲۰۰۶ ML63 AMG | ۲۰۱۱ CL63 AMG |
۲۰۰۶ R63 AMG | ۲۰۱۲ CLS 63 AMG | |
۲۰۰۶ S63 AMG | ۲۰۱۲ E63 AMG | |
۲۰۰۶ CL63 AMG | ||
۲۰۰۷ CLK63 AMG | ||
۲۰۰۷ CLS63 AMG | ||
۲۰۰۸ C63 AMG | ||
۲۰۰۸ SL63 AMG |
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ماشین مرسدس باشه …
amg باشه …
دیگه می خواین چی باشه ؟!
yasin
۱۱ فروردین ۱۳۹۳بهشت ماشینا که می
گن همین جاست؟؟؟راستی یکی جواب بده طراخ آیودی در
حال حاضرکیه؟؟
Mohammad XX
۱۱ فروردین ۱۳۹۳طراح اصلی و سرپرست طراحی آئودی الان آقای Wolfgang Egger هست
Arash66
۱۱ فروردین ۱۳۹۳آقای Wolfgang Egger تا سال 2013 مدیر طراحی آئودی بود و هم اینک آقای Marc Lichte مدیر طراحی آئودی هستن.
خاوری مزراتی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳کاش دوستانی از قبیل میلاد حمید آرش66 و کلا کسایی که اطلاعاتی بالایی درباره خودرو بخصوص بحث طراحی دارن یه گفتگویی راه بندازن… بنظرم خیلی مهمه این بحث … الان دیگه واقعا بخش فنی باوجود اهمیت خیلی بالاش کمتر مدنظر قرارمیگیره و طراحی بعنوان مهمترین مورد در نظر خریداران برای انتخاب موردتوجهه… موافقا و مخالفا بیان و یه بحثی راجب وضعیت طراحی راه بندازن
من شخصا خیلی درباره طراحی مرسدس بنز و تغییراتی که گوردون واگنر راه انداخته دارم
سپاس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
ما چاکر همه هستیم .
اون موتوری که که اولین بار با حجم 6.3 لیتر و 8
سیلندر بر روی مرسدس بنز 300SEL نصب شد ، یک شاهکار به
تمام معناست . این موتور به قدری پیشرفته و قدرتمند
که تا چندین سال رقیب نداشت . لینکشو براتون پایین
میذارم . فقط پدال جان زود تاییدش کن .
http://www.car.ir/news/10expensive-classic-cars
Arash66
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دوست من آقای خاوری، ببینید اتفاقا بخش طراحی خیلی با سرعت کمتری پیشرفت میکند و این طراحی برند هاست که تکراری و یا یکنواخت می شود.
ولی بخش فنی و تکنولوژی سرعت پیشرفت بیشتری دارد و تفاوت اصلی مدل ها و برند ها رو ایجاد می کند.
خاوری مزراتی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳آرش جان مقوله طراحی بطور کلی منظورمه نه چند برند خاص… بنظرتون محصولات چینی پیشرفت خاصی تو حوزه فنی و مهندسی داشتن که تو کشور بااستقبال مواجه شدن و یا حتی کره ای ها آیا خیلی از تکنولوژی بالایی به نسبت رقبا استفاده کردن که اینهمه فروش دارن؟؟/
بنظرم بحث زیادی میطلبه که باید سایت وزین پدال بهش توجه کنه
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳من به همون بنزای 3 سیلندر دیف جلوشم راضی ام…
والا
مهدی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳بی نظیرند
خاوری مزراتی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳بنظرم بخش AMGمرسدس بنز و یا M POWER بی ام دبلیو بنیانگذار یه تغییر و یک تفکر عالی و اساسی در دنیای خودرون و این افتخار از آن آلمانیاس … هیچیک از بخشهای آپشن افزایش کارایی شرکتهای خودرو سازی از قبیل آبارث فیات یا بخش اسپرت رنو یا Sآئودی و…نتونسته اینقدر محبوبیت و اقبال کسب کنه…
آفرین بر مهندسین خلاق مرسدس بنز و ایضا بی ام دبلیو
Arash66
۱۲ فروردین ۱۳۹۳پاراگرافف اول سخن شما درست است، ولی به این معنا نیست که بقیه برند ها خواب تشریف دارن، در مورد آئودی و بخش اسپرت آئودی اشتباه فکر میکنید و اطلاعات کمی دارید !
Saied
۱۱ فروردین ۱۳۹۳یکی از عجوبه های مجود قرن :)
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳پدال اول عیدی میخوای داغ مارو تازه کنی؟؟؟ باو بزار حداقل چند ماه بگذره بعد ، الآن من برای اینا سکته بزنم کی میخواد جوابگو باشه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
تو واسه ماشین المانی سکته بزنی ؟؟؟
باورم نمیشه .
ولی دوستت دارم چون المان و ژاپن قدیم با رفیق بودند و هستند .
نمونش همکاریه تویوتا با ب ام و .
پداااااال اون دیدگاه منو که دارای لینک هست
رو بی زحمت تایید کن .
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۲ فروردین ۱۳۹۳البته اینم بگم میلاد جان که فولوکس فروش بیشترش در چین رو مدیون اختلافات سیاسی میان چین و ژاپن هست که باعث میشه کمتر ماشین ژاپنی به چین بفرستند
:D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳درود محمد جان .
اینی که گفتی درصد خیلی کمی از این موضوع هست . دلایل
اصلیش چیز دیگریست :
تنها برندی که بیشترین کارخانه ی تولیدی در چین و
بیشترین همکاری با برندهای چینی را دارد ، همین فولکس
واگن است . اگر میبینی که فولکس پرفروش ترین برند چین
است ، این فروش مربوط به خود محصولات فولکس با برند
فولکس است . نه با سئات و اشکودا و …
اشتباه نکنیا ، برند های ارزان و گفتم . نه ائودی و …
در مورد برندهای لوکس هم :
اول : ائودی .
دوم : بنز .
سوم : ب ام و .
حتی امریکایی ها و دیگر اروپایی ها و کره ایی ها پس
از این برند ها قرار میگیرند .
گیریم که با ژاپن و تویوتا و هوندا و مزدا و .. و
لکسس و … مشکل دارد . اما با کادیلاک و بیوک و فورد
و … هم مشکل دارد ؟؟؟؟
این رو بهت قول میدم که اگر چین به همین روند
اقتصادی و پیشرفتش ادامه و مشکلی پیش نیاد و همینطور
فولکس هم به پیشرفتش ادامه بده ، بدون شک فولکس
برنده است در فروش . چون فولکس بزرگترین بازار فروش
دنیارو در اختیار گرفته و چین هم بزرگترین تولید
کننده خودرو در جهان است . و با توجه به این که
فولکس فروش خوبی را در امریکا تجربه نمیکنه ، ولی
الان اگر مدل بهسازی شده ی پاسات با افزایش طول وارد
بازار بشه ، شرایط فولکس در امریکا بهتر میشه و به
سمت پیشرفت و صعود میره .
ولی هیچ کس از اینده با خبر نیست .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ فروردین ۱۳۹۳در ضمن هیچوقت ماشین به چین نمیفرستند .
چون سیاست های دولت چین این است :
هربرندی که بخواد در چین حضور داشته باشه ، باید کار
خانه ی تولیدی در چین داشته باشه و با یک الی دو شرکت
چینی همکاری و انتقال تکنولوژی داشته باشه . فکر کردی
مثل ایرانه ؟؟؟ هرج و مرج . اون ها هدف دارند . الکی
نشده که بزرگترین خودروساز دنیا .
hero
۱۱ فروردین ۱۳۹۳با وجود اینکه رو ماشینای ژاپنی تعصب دارم ولی اعتراف میکنم بنز سرور همه ماشیناست! مخصوصا AMG
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ فروردین ۱۳۹۳درود .
HERO خودتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن باشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا ما چاکر همه ماشینای ژاپنی هم هستیم . خداییشم هیچ ماشینی به اندازه
ی ماشینای ژاپنی کم خرج نیست . البته فولکس چون تو ایران نیست ، اخبار
و اطلاعات دقیقی ازش ندارم ولی در بازارهای جهانی فولکس و زیر مجموعه
هاش خیلی به محصولات ژاپنی نزدیکند . فولکس در چین موفقه و تویوتا در
امریکا .
مرتضی
۱۲ فروردین ۱۳۹۳دوستان سلام
من توی شهری هستم که منطقه آزاد تجاری محسوب میشه والان تصمیم گرفتم ماشین پرایدم روبفروشم ویه منطقه ای بخرم بابودجم گزینه های زیر رو دارم لطفا کمک کنید
1- مزدا 3 الد
2- مزدا2
3- یاریس هاچ بک
4- یاریس صندوق دار
5- جیلی امگرند
6- هیوندای آوانته
7- وانواع خودروهای چینی
رضا
۱۲ فروردین ۱۳۹۳حالا که پرایدتو فروختی به دفعه یه لامبورگینی بخر بقیشم بنداز رو حساب بانکیت !!!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۲ فروردین ۱۳۹۳اگه ماشین رو میخوای بدی خانومت هم سوار شه یاریس هاچبک یا مزدا 2 بگیر و اگه ماشین واسه ی خودت میخوای مزدا 3 و یاریس ، دور گزینه های چینی و کره ای رو هم خط بکش داداش
خاوری مزراتی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳مزدا2 بگیر اگه مسئله جاوفضا برات مهم نیست…یاریس هم خوبه اما من مزدا رو ترجیح میدم