داستان خواندنی هانس کلایسل پدر معنوی مرسدس بنز 300SL

یک‌شنبه 21 اسفند 1401 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
Hans-Kleissl-the-father-of-Mercedes-Benz-300-SL-3
پدر مدرن مرسدس بنز 300SL آقای هانس کلایسل است. او به خاطر بازسازی و احیای 300SL شهرت دارد و شرکت مهندسی HK را در سال 1984 تأسیس کرده است.
تبلیغات

برای بسیاری از عاشقان خودرو، مالکیت مرسدس بنز 300SL یک آرزو است؛ اما اگر شما بیش از 50 دستگاه SL را در کارگاه خود پارک کرده باشید چه طور؟ داستان هانس کلایسل بسیار جذاب است. زمانی که او اولین مرسدس بنز 300SL رودستر را در سال 1979 خریداری کرد چیز زیادی درباره خودروها نمی‌دانست. او با خودرو تصادف سنگینی کرد تا جایی که شاسی آسیب دید. جالب آنکه کلایسل کسی را برای تعمیر پیدا نکرد. به همین خاطر تنها راه‌حلی که به ذهنش می‌رسید دست‌به‌کار شدن با کمک‌ سرویس‌کاران محلی بود.

از همین‌جا ایده تأسیس شرکت HK-Engineering که فقط روی بازسازی مرسدس بنز 300SL کار کند در ذهن کلایسل جرقه زد. او در اوایل دهه 80 میلادی و با کمک دو مکانیک کار را شروع کرد. بعدها کلایسل معروف شد و به عنوان یکی از متخصصان بازسازی 300SL به شهرت رسید. او چنین موفقیتی را نه تنها به خاطر کار روی 300SL به دست آورد بلکه به خاطر همکاری با بهترین مکانیک‌ها، حفظ استانداردها و کیفیت بالای کارهایش تحسین شد.

هانس نه تنها خودروهای کلاسیک، بلکه ساختمان‌های تاریخی هم دوست دارد. به همین خاطر پس از شروع به جمع‌آوری خودروهای کلاسیک، دنبال یک ساختمان تاریخی بود تا مقر خود را بنا کند. پس از مشاهده چندین ساختمان در مونیخ او تصمیم گرفت یک صومعه مخروبه را خریداری کند. کار بازسازی آن نیز 10 سال طول کشید. به همین دلیل کلایسل ایده احیای خودروهای تاریخی را در فضای جذابی پرورش داده است.

بعدها او یک مجموعه کامل را به صومعه افزود و کسب‌وکار خود را گسترش داد. در سال 2019 تأسیس کارگاه بزرگ به پایان رسید و امروز مراسم‌ ویژه یا شوروم ها در همین‌جا برپا می‌شوند. کلایسل می‌گوید گاهی اوقات بیش از 50 دستگاه مرسدس بنز 300SL در مقر شرکت حضور داشته است. او اظهار می‌کند بین سال‌های 2013 تا 2015 قیمت این خودرو به شدت افزایش یافت و به همین خاطر فقط طرفداران واقعی بودند که در میدان باقی ماندند و باقی ناپدید شدند. با این شرایط، فروختن 300SL سخت‌تر از گذشته است زیرا مشتریان قیمت را بسیار بالا تعیین می‌کنند.کلایسل می‌گوید استراتژی بازسازی 300SL حفظ حداکثری قطعات اورجینال است.

هانس یک استراتژی بازاریابی خاص دارد. او به‌جای سرمایه‌گذاری روی تبلیغات تصمیم گرفته است با 300SL رودستر خود در مسابقات خودروهای کلاسیک حضور یابد. در همین رویدادها کیفیت بالای پروژه‌های شرکت HK نمایان می‌شود. او جوایز زیادی همچون جایزه بهترین کمپانی بازسازی را در سال 2014 دریافت کرده است. اخیراً نیز یکی از سازمان‌های باواریا مدال حفاظت بناهای تاریخی را به کلایسل اعطا نموده است. در حال حاضر شرکت موردبحث 13 دستگاه مرسدس بنز 300SL کوپه و رودستر را به فروش می‌رساند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.